Od roku 2008, přichází téměř každoročně italské studio Milestone s motocyklovými závody pro všechny fanoušky MotoGP. A tento rok není výjimkou a na trhu se tak objevil nejnovější díl s názvem MotoGP 19, který přichází s řadou změn a novinek.

Pokud jste fanoušky série a MotoGP obecně, pak si jistě vzpomínáte, že s loňským ročníkem přešlo studio Milestone na nový Unreal Engine a jak jsem v samotné recenzi psal, tak mi přišlo, že studio mělo se změnou enginu opravdu hodně práce a tak nějak už nezbyl čas na další změny, které by sérii prospěly. Svou naději jsem tak upíral právě k letošnímu ročníku. A jak se zdá, tak italští vývojáři opravdu přišli s dalšími významnými změnami, které této sérii dávají nový svěží vítr, ale i přes to je hra zaměřená především na hardcore fanoušky MotoGP.

Spousta dobrých změn.

Hned první zásadní změna, která na hráče po zapnutí hry čeká, je přepracované menu, které je nyní po vzoru mnoha jiných sportovních her v podobě dlaždic. Další novinkou v Moto19 je grafický editor, který umožňuje vytvářet vlastní návrhy na přilby, čísla a samolepky jezdců. Můžete je používat jak v režimu offline, tak v režimu online, Milestone tak dává konečně více prostoru vaší osobité kreativitě.

Díky loni nasazenému Unreal Enginu byly vylepšeny také animace postav, které se nyní zdají být mnohem přirozenější a totéž se dá říci i o samotné jízdě. Každý, kdo hrál jakékoliv předchozí MotoGP, bude potěšen i změnou AI, která se konečně nechová jako stádo na trať vypuštěných robotů. Soupeři jsou konečně více roztaháni po trati a světe div se, dokonce i chybují. Bohužel vás stále občas jakoby nevidí. I tak ale vše přispívá k mnohem více autentickému zážitku, který jsme v sérii dlouho chtěli.

MotoGP 19 vypadá a zní mnohem lépe, než kdy dříve a také přichází se spoustou nového obsahu a dovoluji si hned na úvod tvrdit, že se možná jedná o nejlepší MotoGP v sérii.

Přečti si  Češi versus mistři světa. Prestižní League of Legends turnaj MSI 2021 právě odstartoval!

Kariérní režim je hlavním módem, který vás dokáže zabavit na opravdu dlouhou dobu a tentokrát máte na výběr jak standardní, tak profesionální kariéru. Ještě lepší je však skutečnost, že nyní můžete skočit přímo do Moto2, Moto3 nebo MotoGP a nemusíte se složitě prokousávat přes Red Bull Rookies, pokud tedy nechcete. Pokud budete chtít svou kariéru odstartovat od samotného začátku, potom pro vás bude MotoGP 19 více poutavým a odměňujícím zážitkem, protože budete muset splnit očekávání týmu, kterých hodlá dosáhnout. V Red Bull Rookies Cup budete také muset efektivně řídit výzkum a vývoj svého motocyklu, abyste zůstali konkurenceschopní.

Ti, kteří se rozhodnou pro profesionální kariéru nechť se připraví na opravdu tvrdou disciplínu a vydání se z toho nejlepšího. Budete mít omezené asistenty a se zákazem restartu bude postup skutečně omezen jen na vaše schopnosti jak co nejlépe vyladit svá nejrychlejší kola. A podobně jako například u F1 série nabízí celý závodní víkend pro každou akci spoustu možností, jak se připravit na hlavní závod. Ovšem i zde, pokud si skutečně věříte, máte možnost tréninky a kvalifikace přeskočit rovnou na hlavní závod.

Kromě kariéry nabízí MotoGP 19 podobně jako všechny předchozí díly možnost Quick Race, který vám umožní okamžitě naskočit do libovolné Grand Prix, mistrovství, časové zkoušky a to vše dle vámi zadaných parametrů. Můžete si vybrat jezdce a kola z MotoGP, Moto2, Moto3 a Red Bull Rookies Cup, stejně jako Moto-e, MotoGP 4-taktů a 500cc 2-taktů. V nabídce je také 19 oficiálních tratí, přičemž Milestone s novým dílem upustil od filmového představovaní jednotlivých míst, v nichž se závod pojede, Takže pokud jste se těšili například na nové záběry z Brna, pak na ně zapomeňte.

Po vzoru F1 přidává Milestone do série MotoGP režim Historické výzvy, kde mají hráči k dispozici celkem 60 různých výzev ve čtyřech kategoriích: 500cc heroes, The Dawn of the MotoGP, Great Rivalries a The Modern Era. Každá výzva vás přenese do centra dění, kde budete muset splnit konkrétní cíle. Zlaté, stříbrné a bronzové medaile jsou udělovány na základě vašeho výkonu a za každou medaili odemknete další obsah. Věřte, že k odemčení všeho vás čeká poměrně hodně zábavy.

Přečti si  Abyste viděli veškerý obsah STALKER 2 budete k tomu potřebovat několik průchodů, říkají vývojáři

Online multiplayer je na tom stále podobně jako v předchozích dílech, jak se zdá, příliš hráčů jej nehraje a vyhledávání závodů trvá nesmírně dlouho. Zde ovšem studio přichází s novou funkcí Race Director, kdy se můžete ujmout role vedoucího závodu a rozhodovat o penalizacích atd. Je to zajímavá novinka, která může herní zážitek trochu zpestřit, ale dle mého názoru si velkou oblibu nezíská. I tak musím za tento inovativní pokus Milestone pochválit.

Co se ovládání týče, tak i se zapnutými asistenty se nejedná o hru pro sváteční motorkáře a pokud jste v sérii nováčkem, tak věřte, že než budete schopni zajet nějaké to měřitelné kolo, budete skřípat zuby, protože hra zkrátka neodpouští.

Po grafické stránce by si MotoGP 19 zasloužilo výkonnější stroj, než je můj zastaralý PlayStation 4, protože textury jsou na tomto zařízení hodně neostré a celkově hra na dosluhující generaci trpí nedostatkem detailů. Na druhou stranu hra běží po celou dobu plynule a nezaznamenal jsem žádné propady snímků. Je otázkou zda je na vině špatná optimalizace, nebo výkon herní konzole, na tuto otázku, ale dostaneme odpověď nejdříve v roce 2021.

Díky řadě smysluplných vylepšení nabízí MotoGP 19 ten nejautentičtější zážitek z motocyklových závodů v celé své sérii a s množstvím nabízeného obsahu vás dokáže na dlouho zabavit, ovšem i nadále se ale jedná o zábavu především pro hard-core fanoušky a vývojáři v Milestone mají dostatek prostoru pro zlepšení a inovace.

Vývojáři: Milestone

Vydavatel: Milestone

Velikost: 13.75 GB