Nedávno se nám do redakce dostala hra, která se k výročí 100 let republiky hodí snad více, než kterákoli jiná. Nesmíme totiž zapomenout, že během minulých sto let nebylo vždy vše ideální. Prožili jsme dvě světové války, a právě o druhé z nich pojednává dnešní umělecká stealth-puzzle-oddychová-plošinová-adventůra – My Memory of Us. Jasně, her s tématikou druhé světové vyšlo už mnoho, ale polští vývojáři Juggler Games to pojali zase trochu jinak.

V posledních letech se našim polským sousedům až neuvěřitelně daří, co se týče herního vývoje. Od velikánů, jako je CD Project Red, až po indie tvůrce, jako jsou  Fool’s Theory, nebo tvůrci dnes recenzované My Memory of Us – Jugger Games. Podařilo se tedy našim sousedům opět zaujmout? Hned na úvod mohu říct, že ano. My Memory of Us v nás opět probouzí emoce spojené s životem židů, tedy těch červených, během okupace, chci říct, během nájezdu robotů. Jak jste možná pochopili, celý příběh je zabalen do kabátku „robotí invaze“, proč? Vše začíná, když si v úvodu hry jdete jakožto malá holčička koupit knihu do knihkupectví, ale starý pán prodavač ve vás vidí jeho bývalou kamarádku z dětství, která byla právě „červená”. A tak se rozhodne vyprávět, co vše spolu zažili během války, násilnosti však zamaskuje do podoby robotů.

Dojemný příběh?

Jak jsem již nastínil, jedná se o příběh prožitý během okupace. Vše začíná jednoho dne, když utíkáte jako malý chlapec před policií, spadnete ze střechy a ráno vás potká vaše nová kamarádka. Ze začátku je všechno fajn, a ani vám nemusí dojít, o čem hra bude. Po asi půl hodině hraní vám však vše bude jasné. Zástupy robotů s nejrůznější technikou pochodující městem. Vše se změní. Postupem času je vaše kamarádka stále více utlačována, nesmí chodit do barů, kde dříve mohla, nesmí si hrát tam, kde to dříve nebyl žádný problém. Zkrátka, všude kde to jde, jsou zákazy vstupu červeným. Po nějaké době jste přestěhování do ghetta, dále pak jedete do tábora. Vaší jedinou nadějí je pár za městem, který adoptuje děti, možná. O tom, zda se vám podaří najít bájný pár, a jak to vše dopadne, to už prozradit nechci. Během kapitol je vše vysvětlováno příjemným němým komiksovým způsobem, různými bublinkami, které jdou lehce a jasně pochopit. Na začátku každé kapitoly je vyprávěn kus příběhu právě starším pánem z knihkupectví.

Přečti si  Trailer pro Watch Dogs: Legion - Update 4.0 představuje nového hrdinu, nové mise a mnoho dalšího

Gameplay

Co se gameplaye týče, není nějak převratný, i když nabízí pár zajímavostí. Hrajete za dvě postavy, chlapce a dívku. Každý z nich má trochu jiné schopnosti, a jiné vybavení. Chlapec je určen více na stealth, dívka zase rychle běhá. Tyto vlastnosti můžete kombinovat, pokud se chytnete za ruku, čímž vytvoříte jeden hratelný prvek. Často budete potřebovat pomoc jedné postavy k překonání překážky druhou postavou, což není nic nového. Hra ale nezůstává jen u těchto klasických plošinových scén. Jednou za čas překvapí a přijde s něčím novým, s akční pasáží, kde například jedete na motorce po cestě a vyhýbáte se autům. Nebo utíkáte před plechovým tanko-robotem. Je to fajn, protože díky těmto prvkům hra nepůsobí tak jednotvárně a nudně. Ve směs se jedná chvílemi o stealth, nebo akční hru, ale nejvíce přítomné jsou nejrůznější puzzly. Puzzly mi přijdou tak akorát vyvážené, nejsou úplně lehké, ale zase vás nefrustrují svou nesplnitelností. Je to zkrátka tak nějak mezi.

Je to pěkná podívaná…

Přečti si  Warzone Season 3 Combat Pack je zdarma k dispozici pro předplatitele PlayStation Plus

Co zaujme na první pohled, je grafika. Působí umělecky, tak jako u podobných her. Vše je laděno do kresleného až komiksového podkladu a zbarveno do černobílých barev…a červené. Pěkně udělané jsou také velké mašiny na zabíjení. Jsou propracované a svým stylem působí lehce jako ty z Cuphead. Atmosféru dokonale završuje hudba, která se postupem hraní, dle situací mění tak, aby co nejvíce vystihla atmosféru a pocity našich dvou hrdinů. Ze začátku příjemný poslech, později depresivní vzlykoty. Jo, hudba se opravdu povedla, perfektně vás vtáhne do čtyřicátých let minulého století. Plošinovky obecně nejsou příliš dlouhé a není to zábava na 50 hodin. Ani My Memory of Us není výjimkou. Hru sfouknete za jedno delší odpoledne, pokud byste dokonce nad ničím nepřemýšleli a s jistotou věděli, co dělat, tak se to dá zvládnout i za tři hodiny. S tím však nepočítejte, leda tak na druhý průchod, který by asi už tak zajímavý jako první nebyl. No, není to moc, co? Na druhou stranu, cena hry je tomu slušně přizpůsobena.

Na závěr

Dle mého je to velmi zajímavá hra s poutavým příběhem, ale v jádru je to klasická plošinovka. Pokud tedy netoužíte o obřím open worldu, či multiplayerové střílečce, pak si hru rozhodně zahrajte. Zkrátka dobrá oddechovka na nedělní odpoledne. Pokud jste však hráč, který dává přednost main streamu, před indie odvětvím, pak bych hru asi vynechal. Tak  co, dáte šanci této zajímavé hříčce, nebo si raději dáte další hru v PUBG?

Vývojáři: Juggler Games

Vydavatel: IMGN.PRO

Datum vydání: 9. říjen 2018