Ani se to nezdá, ale od vydání Pillars of Eternity II Deadfire uběhlo již čtvrt roku. Pillars of Eternity sklidilo velmi kladné hodnocení, ať už od hráčů, nebo herních kritiků. Základní hra nastavila laťku pěkně vysoko, právě proto to nové DLC nemá vůbec jednoduché. Nastává tedy podobná situace jako například před pár lety u zaklínače. Tam DLC zabodovalo totálně perfektně. Dočká se očekávané DLC Beast of Winter minimálně stejného úspěchu, jako základní hra?

Pokud se vám stalo, že jste o Pillars of Eternity ještě neslyšeli, ve zkratce se jedná o klasické RPG z izometrického pohledu s krásnou malebnou krajinou a skvělou hratelností. DLC Beast of Winter přesně v tomto duchu pokračuje, nejedná se tedy o nové mechaniky, ale pouze příběhové rozšíření. Udělat čistě příběhové rozšíření není nic neobvyklého, ovšem příběh by pak měl být o to kvalitnější. Samozřejmě zde také přibyla nová lokace, a nové typy nepřátel.

Ladovská zima?

Jak již název napovídá, DLC je zasazeno do zasněžené horské vesničky, kterou naleznete až úplně na jihovýchodě. Lokace je poměrně nápaditá a opět se na ni pěkně kouká. Abyste si toto DLC zahráli, nemusíte mít dokončenou celou hru, ale kdykoliv se během hlavní kampaně dostanete na loď, příjde vám dopis, po jehož přečtení se dozvíte, o co jde, a do dané lokality můžete plout svou lodí. Doporučený level vašich postav je 15, takže se hodí vyrazit na horskou výpravu až po pár hodinách hraní.

Přečti si  Patch pro Outriders opravuje pády a tuny chyb; nepřátelští odstřelovači byli nerfnutí

Harbinger’s watch

Poté, co obdržíte zmíněný dopis a dostanete se do Harbinger’s watch, vás čeká nevídané přivítání tamních obyvatel. Mají totiž problém, sužuje je Rymrgand – bůh smrti a ledový drak, a je jen na vaší partě kumpánů, jak si s nimi poradíte. Ano, that’s it. Příběh sice ve výsledku skrývá nějaké ty intriky a překvapení, ale hlavní pointa příběhu nápaditostí nepřetéká. Celou dobu se v podstatě připravujete na boj s ledovým drakem, který je stejně zajímavý, jako ostatní bossové v celé hře. Jelikož je Pillars of Eternity z velké části také dungeonovkou, ani zde se dungeonům nevyhnete. Čeká vás v něm asi hodina děje – poměrně velká část DLC děje. Samozřejmě zde nechybí logické hříčky, nebo spíš hříčečky, protože jsou velmi přímočaré a rozhodně u nich nestrávíte hodinu přemýšlením.

Přečti si  Zamíří Sunset Overdrive na konzole PlayStation?

Shrnutí

Bohužel mě DLC jako celek docela zklamalo. Čekal jsem něco velkolepého, obrovského, ale místo toho mám pocit, jako bych hrál trošku delší quest. Lokace je sice krásná, ledový drak silný, ale to prostě asi nestačí. K dohrání vám bude stačit jedno odpoledne, a to ještě k tomu ne nutně celé. Aspoň, že cena není zbytečně přemrštěná. Pokud jste dohráli základní hru, a chcete se v kouzelném světě ještě na nějakou dobu ohřát, teda spíš zchladit, tak si DLC kupte, protože ono není špatné, je takové, jaká byla hra doteď, jen jsem prostě čekal něco víc.

Vývojáři: Obsidian Entertainment

Vydavatel: Versus Evil, Obsidian Entertainment

Datum vydání: 13. červen 2018