Již dva roky to jsou od chvíle, kdy nám do redakce dorazil závodní simulátor Ride 3 od italského studia Milestone. Tehdy touto značkou ještě nepolíbený jsem nepředpokládal, že by si hra mohla na chleba natřít jiné závodní tituly v čele s MotoGP nebo Project Cars. Tehdy si od nás Ride 3 přes množství nedostatků odneslo šťastnou sedmičku. Jaké hodnocení si odnese ambiciózní čtvrtý díl se dozvíte v naší recenzi.

Studio Milestone se nechalo slyšet, že největších změn doznal režim Career. Dle slov vývojářů byl od základu překopán a znovu postaven tak, aby hráčům nabídl co nejpříjemnější zážitky. Po vytvoření vašeho jezdce vás hra hned postaví před jedno důležité rozhodnutí. Zda si zvolíte začínat svou nadějnou kariéru v lize evropské, americké či asijské ale ovlivní váš postup jen dočasně. Po zvládnutí několika vcelku náročných zkoušek a závodů se vám zbylé ligy odemknou zároveň s World League, kde už se s vámi mazlit nebudou. Odměnou vám ovšem budou nové motocykly, vyšší finanční odměny a možnost spolupracovat s některými výrobci. Až se budete cítit jako ryba ve vodě a klanět se vám budou i motorkářské legendy, postaví před vás RIDE 4 další výzvu, Final Leagues.

Pokud si pamatujete, jak fungovala single-playerová kampaň v DriveClubu, bude vám zdejší systém velmi povědomý. Bohužel jsme se nemohli ubránit dojmu, že nám hra v každém závodě hází tzv. klacky pod nohy. Jeden závodník v poli byl vždy značně rychlejší než my i zbytek závodního pole a my tak věčně končili na stříbrných pozicích. To v překladu znamená, že se k daným závodům budeme muset vrátit v budoucnu s lepším strojem. Abraka-dabra, herní doba prodloužena.

Ať už zvolíte režim kariéry, online či obyčejný závod, nabídne vám hra o chlup více tratí, než předchozí díl. V den vydání bude hra obsahovat přesně 30 tratí. Tento počet slibují vývojáři dále rozšiřovat. Určitě bychom ocenili, kdyby se do hry vrátili ikonické tratě z předchozích dílů, které svou unikátností odlišovaly sérii RIDE od ostatních značek jako je například již zmiňované MotoGP. Drandit po upravených asfaltových cestičkách se budete moci na více jak 175ti strojích od 22 světových výrobců. Veškeré modely byly pro letošní díl vytvořeny zcela od nuly a seznam motorek se tak trochu proměnil. V recenzi minulého ročníku jsem si vískal, že mohu opět usednout na Hondu NSR 125, na které jsem se kdysi jako náruživý středoškolák dennodenně proháněl. Fakt, že mám letos smolíka ovšem znamená, že se mohlo dostat na někoho jiného. Modely jsou vskutku detailní a pomocí PhotoMode, který je dostupný kdykoliv během jízdy se o tom můžete snadno přesvědčit.

 

Co se týče grafického zpracování, je RIDE 4 zase o krůček blíže k vysněné dokonalosti. Všechny motocykly a tratě byly vytvořeny pomocí skenování laserem a drony a veškeré rozměry by tak měly odpovídat reálným proporcím. Za úchvatné bychom si dovolili označit i různé nastavení kamery, se kterou si jízdu užijete ještě o něco více. Nechybí klasická kamera za motocyklem, ani pohled samotného jezdce, který samozřejmě zobrazuje i plexisklo vaší přilby. Od nastavení vaší kamery se odvíjí i zvuk, ke kterému se ovšem vrátíme až v příštím odstavci. Ocenit také musíme práci se světlem, která z RIDE 4 dělá opravdu skvěle vypadající závodní simulátor.

Hned při prvním závodě nám doslova učarovala zvuková stránka hry, jejíž kvalitě nekonkurují ani hry od australského studia Codemasters. Za předpokladu, že používáte alespoň trochu decentní sluchátka, vám hra nabídne skvělý prostorový zvuk a vy tak budete vždy přesně vědět, kde se motocykly vašich soupeřů nacházejí i bez toho, aniž byste se museli otáčet dozadu. Řev motoru si užijete při jakémkoliv nastavení kamery. Zvukové soubory byly pro každý jeden stroj nahrávány zvlášť a přesně tak odpovídají realitě. Zvukovou stránku pak doplňuje neagresivní soundtrack, který leckomu jistě připomene Gran Turismu Sport.

Jak se RIDE 4 hraje? Hratelnost často bývá faktorem, který rozděluje herní komunitu. Zde si je nutné uvědomit, že Milestone hru vyvíjelo jako závodní simulátor a stejně jako u jiných složek hry i zde přiřkli smyslu pro detail a realističnost vysokou prioritu. Pokud vám motorkářské hry nic neříkají, budete zde mít velké problémy se udržet na trati a tlačítko pro přetáčení času bude váš nejlepší přítel. Pokud jste ovšem ve virtuálním závodním sedle jako doma a náklony do rychlých zatáček vám problém nedělají, bude pro vás RIDE 4 pohádkovým zážitkem.

Jméno společnosti Orobix vám pravděpodobně nic neříká. Jedná se o společnost, která stojí za vývojem umělé inteligence jménem A.N.N.A.. Tato dle slov jejich vývojářů supervýkonná umělá inteligence založená na neurálních sítích a strojovém učení, si svůj debut zažila v sérii MotoGP, za kterou taktéž stojí italští Milestone. Letos je tomu poprvé, kdy se Anička soustředí i na sérii RIDE. Studováním tratí, ideálních stop a chování motocyklů strávila A.N.N.A. jen těžko představitelných 16 milionů hodin. Již po pár hodinách strávených v závodním sedle ale musím poznamenat, že by se po skončení koronavirové krize měla tato opěvovaná A.I. vrátit zpět do školních lavic. Především v ostřejších se totiž mnohdy stává, že vás vaši oponenti zcela ignorují a havárie jsou až nereálně časté. Kde ovšem výtvor Orobixu dominuje je nový herní mód Endurance.

Učený z nebe nespadl

Jedná se o nový herní režim, který po vás bude vyžadovat nejen přesné kroutění analogovými páčkami a citlivé přidávání plynu, ale také otestuje vaši schopnost předvídat a efektivně reagovat na určité situace. Rozhodnutí, zda zajet do boxu doplnit palivo a nebo jen vyměnit ojeté gumy za nové a doufat, že vám šťáva vystačí až k cílovému praporku, je jen a jen na vás. Nutno uznat, že režim Endurance je mnohem větší zábava, než by se takhle na papíře mohlo zdát. A to i díky výše zmíněné umělé inteligenci, která vám úspěch nedá zadarmo.

Sjeté pneumatiky a váha paliva ve vaší nádrží ovlivňují jízdní vlastnosti motorek stejně jako například počasí. Poprvé v sérii RIDE jsme se dočkali systému dynamického počasí a střídání dne a noci, které vývojáři nazývají doslova jako „Game Changer“. Tato zpráva mě sice z motorky neodfoukla, ale stíny a nasvícení celé hry je vskutku povedenou záležitostí. S ohledem na to, že ne všechny motorek jsou vybaveny světlomety, se mohou některé nešťastně nastavené online lobby proměnit ve slušný Battle-Royale. Ať už vaši lobby budete nastavovat vy sami nebo nějaký cápek někde z Ruska, můžete se spolehnout, že vás hra napojí na jeden z vyhrazených dedikovaných serverů. Kde a na čem pojedete pak záleží buď na rozhodnutí admina nebo na hlasování přítomných hráčů. Jedinou výtku k online režimu jsme našli hned po dojetí prvního závodu. Ride 4 vás totiž nenechá sledovat snažení a trápení vašich přátel, potažmo dalších jezdců, a nabídne vám pohled jen na pomalou jízdu bota, který po projetí cílem ovládnul váš stroj.

 

Stejně jako předchozí díl nabídne RIDE 4 možnost si upravit vzhled doslova všeho. Přilba, rukavice, motorka, kombinéza nebo vaše motorkářské polobotky. Na vše si můžete nalepit vámi vytvořenou nálepku nebo decal a ukázat tak ostatním hráčům v lobby vaše umělecké cítění.

Pokud hrajete na konzolích PlayStation 4 Pro nebo Xbox One X, tak vás jistě nepřekvapí skutečnost, že vám hra nabídne možnost si zvolit mezi Performance Mode a Resolution Mode. První jmenovaný vám rozlišení obrazu stáhne na FullHD. Odměnou vám ovšem bude vyšší framerate, který se bude pohybovat na hranici 60 snímků za vteřinu. Resolution Mode vám pak obraz naservíruje v parádním 4K rozlišení při nižší snímkové frekvenci. Nesedí vám názvy těchto módů v angličtině? Tak to vás nepotěší fakt, že hra bohužel neoplývá jakoukoliv českou lokalizací. Příliš textu ale v Ride 4 nenajdete a tak je hra vhodná i pro hráče, kteří v cizích jazycích nedominují.

Série RIDE nám opět dokázala, kdo je ve virtuálních jednostopých kláních tím pravým nefalšovaným králem. Až s podivem je míra restruktulizace, kterou hra prošla od minulého dílu. Nezůstal kámen na kameni a hře to svědčí. S ohledem na podporu, které se dostávalo i předchozímu Ride 3, není důvod slibům o novém obsahu nevěřit a Ride 4 je tak ideálním kouskem pro všechny fanoušky silničních motorek.

RIDE 4 se na pulty kamenných i digitálních obchodů dostane již 8. října. K dispozici bude pro PC a konzole Xbox One a PlayStation 4. Vylepšená verze pro novou generaci konzolí k nám dorazí až příští rok, 21. ledna.

Vývojáři: Milestone

Vydavatelství: Milestone

Datum vydání: 8. 10. 2020

Česká lokalizace: Ne

Platformy: PC, PlayStation 4 (recenze), Xbox One

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno