Člověk si může myslet, že už toho hrál hodně. Že ty tisíce hodin strávených s ovladačem v ruce mu snad dávají nějaké právo myslet si, že už ho ve videoherním světě nic nepřekvapí. Pak se ale na trhu objeví hra jako je Senran Kagura Burst Re:Newal a vy zjistíte, že herní vesmír je nekonečný a nabízí ještě mnoho nepoznaného.

Recenzovaná verze: PlayStation 4 Pro, cenzurovaná verze

Byly doby, kdy se hry typu Senran Kagura Burst Re:Newal do Evropy ani nepodívaly a abyste si takový kousek mohli ze země vycházejícího Slunce získat, museli jste mít nejen kontakty,ale i dost peněz. Časy se ale mění a cílová skupina prahnoucí po těchto hrách si je může bez problémů sehnat kdekoliv na internetu. Senran Kagura Burst Re:Newal jde obyvatelům starého kontinentu naproti až takovým způsobem, že zde vychází o více jak měsíc dříve než v Japonsku.

Hned na začátek by se slušelo vysvětlit, co znamená slovíčko Re:Newal. Ano, tušíte správně, je to remake. S tímto dílem se podíváme na samotný začátek série Senran Kagura do chvíle, kdy vyšla v roce 2011 na Nintendo 3DS. Příběh o Shinobi dívkách zůstal věrný předloze. To samé se však nedá říct o zbytku hry, která je předělána do moderní grafiky, která dozajista okouzlí nejednoho fanouška anime. Fakt, že se vracíme ke kořenům série, dělá z Burst Re:Newal skvělou příležitost pro nové hráče, kteří se tak mohou s tímto neobvyklým příběhem seznámit beze strachu z toho, že by jim něco uniklo.

K dispozici máme několik příběhových linií. Seznámit se můžete se slečnami v Hanzo Ninja Academy (to jsou ty fajn holky) nebo s ninja holkami z Hebijo Academy (ty už tak fajn nejsou). Oproti původní hře je zde navíc jedna pekelně zamotaná story, která se točí okolo Yumi, holčiny, kterou můžou znát věrní fanoušci z dílů novějších. Ať se pustíte do příběhu kterého chcete, bude po vás hra chtít jediné. Po celý čas budete jen se svou obdařenou svěřenkyní nakopávat zadky všem odvážlivcům, kteří se vám postaví do cesty. Jednou to bude například banda zrzek, pak třeba obryně v minisukni. Příběh, který se tak stává o to důležitějším faktorem, se rozjíždí až v pokročilejší fázi hry a než se do těchto zajímavějších pasáží dostanete, budete si muset protrpět řadu misí jako je například ta, kde musíte namlátit zlodějce peněženek.

Přečti si  Ghost of Tsushima bude mít na PC premiéru integrace sítě PlayStation Network a trofejí
Hodina tělocviku trochu jinak.

Soubojový systém nás mile překvapil. Každá postava, kterou dostanete během hraní do vínku, má své unikátní pohyby, speciální údery a různé neortodoxní zbraně (čtěte ocelové kecky a paraplíčka). To s sebou přináší i jistou výzvu, protože ovládnout takové množství bojových stylů není otázka několika málo misí.

Čím vás asi Senran Kagura Burst Re:Newal zaujme hned na první pohled je grafika, která je příjemně ostrá a postavy vypadají vážně výborně. Originálně zpracované hlavní menu vám nabízí možnost nakoupit si za herní i reálné peníze přehršel oblečků, melodií nebo roztomile vypadajících obrázků a vylepšit si tak požitek při soubojích, které už tak nevypadají zrovna zle. Efekty se zde nešetří jak po grafické stránce, tak ani po té zvukové. Každý úder zřetelně slyšíte a plně nadabované cut-scény a rozhovory taky potěší. Zklamaní v nás vzbudilo snad jen zpracování prostorů, kde se dívčí rvačky odehrávají. Působí totiž dost prázdně a nedotaženě, skoro jako by na ně již vývojářům nezbyl čas.

Přečti si  Mapa Grand Theft Auto 6 bude podle odhadů více než dvakrát větší než v GTA V
Ne, není to Pokemon. Jen takový kapesní kamarád s trochu úchylným pohledem.

Asi vám neušlo, čím tato hra vyčnívá a čím je specifická. Nebudeme chodit kolem horké kaše – ano, jde o poprsí. Jakoukoliv hratelnou postavu ženského pohlaví by bez váhání obsadili do hlavní role v Pobřežní hlídce. Zmínit musíme i styl a cit kamery, která se vám neustále snaží podsunout úhel pohledu takový, abyste vždy viděli i spodní prádlo zakrývající spodní partie. K tomu si domyslete vzdychání jako z filmů pro dospělé nebo neustálé sexuální narážky a vznikne vám hra, která určitě nemusí být po chuti každému. Ba naopak, i pro mě osobně bylo občas hraní této hry nepříjemné a to neříkám jen proto, že tuto recenzi bude pravděpodobně číst i moje rodina v čele s babičkou.

Vzhledem k tomu, že se jedná o japonsky stylizovanou bojovku, nevyhne se Burst Re:Newal srovnání s podobně směřujícími hrami. Nejvíce nám při hraní na mysl přicházelo The Seven Deadly Sins: Knights of Britannia, které mělo o něco horší grafiku než Senran Kagura, ale o to lepší výpravu a příběh. Hlavním konkurentem pro námi recenzovanou hru však podle nás bude Jump Force. To ovšem vychází až v únoru a tak si na jeho recenzi ještě musíme počkat.

Cílová skupina si Senran Kagura Burst Re:Newal určitě najde a užije do posledního dekoltu. Pro ostatní hráče by se mohlo jednat spíše o jakýsi experiment či sondu do té části herního vesmíru, kam se ještě neodvážili.

Vývojáři: Tamsoft

Vydavatel: XSEED Games, Marvelous!

Datum vydání: 22. ledna 2019 (Evropa)