Pri príležitosti osláv 25.výročia značky Sonic vychádza nový diel s podtitulom Mania. Čo môžete od neho čakať a čo vás neminie si povieme v nasledujúcej recenzií.

Recenzovaná verze: Xbox One

Dnešným trendom v hernom priemysle sa pomaly ale iste stávajú rôzne návraty starých hier v novom kabáte, remaky, remastre a podobne. Sonic Mania bola vo vývoji od roku 2015 pod taktovkou Christiana Whiteheada, ktorý už má bohaté skúsenosti s touto značkou . Hra teda nie je klasickým remakom ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať, ale pekne po poriadku.

Po úvodnej obrazovke nás privíta herné menu kde máme zatiaľ k dispozícií len mód Mania, Options, Extras, ostatné možnosti sú zatiaľ nedostupné. Základným kameňom hry je príbehový mód Mania, kde si zvolíme save slot (ak si veríme tak je tu aj možnosť hrať bez save slotu ) , vyberieme si jednu z troch postáv, prezrieme úvodné intro a ide sa na vec. Hrateľné sú postavy: Sonic, Tails a Knuckles. Mne osobne sa najlepšie hralo s postavou Tails, ktorá vie lietať, ale veľký rozdiel medzi postavami podľa môjho názoru nie je. Mód Mania je možné hrať sám ako prst, alebo si môžete pozvať kamaráta, frajerku alebo úhlavného nepriateľa a vrhnúť sa tak spolu do boja proti Dr.Eggmanovi, ktorý objavil trhlinu v dimenzií a chce získať energiu obrovských rozmerov na ovládnutie sveta ( poznáte to typický boj dobra proti zlu).

Hra sa nechala inšpirovať 16 – bitovou érou konzol a pripomína diely Sonica zo Segy Genesis. Jedná sa teda o klasickú 2D plošinovku, ktorej cieľom je dostať sa z bodu A do bodu B, poraziť pár nepriateľov, pozbierať prstene a hlavne nezomrieť na prvom bossovi. K ovládaniu postavy postačí analógová páčka ( smerové šipky) a tlačidlo pre skok. Sonic Mania beží plynulo bez problémov, páčila sa mi najmä pekná retro grafika, pri ktorej som si zaspomínal na staré časy videohier. Čo sa týka tempa hry tak môžem povedať že je rýchle ( pre niekehoho môže byť až príliš). Sonic beží, skáče, gúľa sa a niekedy som fakt nestíhal sledovať čo sa vlastne deje. Skúsení hráči Sonica však nebudú mať problém a hru si viac než užijú. Pre začiatočníkov to bude chcieť trošku tréningu a pevné nervy ( nechajte si jeden ovládač do zásoby). Hra vás nebude vodiť za ručičku a každú chybu alebo zlý skok hráčovi spočíta. Musím vyzdvihnúť aj skvelý soundtrack, ktorý hru sprevádza a perfektne sa hodí a dotvára retro atmosféru, neraz som si pospevoval melódie z levelov.

Hráč má na začiatku k dispozícií 3 životy, ak však o ne príde musí reštartovať celú zónu, ktorú tvoria dva levely. Po prejdení danej zóny sa postup uloží do save slotu, ak sa však cítite nedotknuteľní, môžete to skúsiť bez savov, ale varoval som vás. Celkovo je v hre 13 zón alebo svetov ak chcete. Prostredie je pestré, pozrieme sa do legendárnej Green Hill Zone (lesný level), chemickej továrne, filmového štúdia, do oblakov, púšte atď. Na konci každého levelu nás čaká súboj s bossom, ktorý nie je extra tažký, chce to tréning a poznať slabé miesta daného bossa. Počas levelov narazíme na rôzne power- upy a zlepšováky, ktoré nám veľakrát uľahčia našu cestu. Zobratím veľkého prstena sa nám zase otvorí bonusový level, kde je cieľom chytiť ufo. Mód Mania zaberie približne 5-6 hodín v závislosti od toho akí ste šikovní a či zbierate všetko po ceste alebo navštevujete bonusové levely. Frajeri a skúsení hráči to zvládnu samozrejme aj za 4 hodinky.

Po prejdení Green Hill Zone sa otvoria dalšie herné módy. Najprv si povieme o móde Time Attack, kde si opäť zvolíte 3 postavy, vyberiete si z odomknutých levelov a snažíte sa prejsť level rýchlejšie než Usain Bolt. Jedná sa o čistú časovku bez súboja s bossom a výsledky si môžete porovnať aj online ( V Green Hill Zone 1 som na 1510. mieste takže musím ešte potrénovať).

Druhým odomknutým módom je Competition pre dvoch hráčov. Opäť klasika voľba postáv, levelu a ide sa nato. Obrazovka sa rozdelí na polovicu a snažíte sa nahrať viac bodov a prísť do cieľa skôr než váš súper. Mód je ideálny ak máte s niekým nevybavené účty alebo len viazne zábava na párty a chcete to zmeniť.

Vývojári: Christian Whitehead, Headcannon, PagodaWest Games

Vydavateľ: Sega

Dátum vydania:  15.august , 29.august ( PC)