Neměl jsem ponětí, co mám očekávat, když jsem v závěru minulého týdne dostal do rukou na recenzi novinku Strange Brigade od vývojářů z Rebellionu, kteří mají na svém kontě hru Sniper Elite. Ti se pokusili, pro ně o zcela nový druh hry, kooperativní hry, která má působit jako starší černobílý film. A jak to dopadlo? Na to se podíváme spolu pěkně od začátku.

Recenzovaná verze: PlayStation 4

Příběh nás zavede zpět do roku 1930, kde archeolog Edgar Harbin objevuje hrobku prastaré brutální a nemilosrdné královny Seteki, která zde byla pohřbena a její duše tak byla Edgarem opět osvobozena. Elitní skupina zaplacena britskou vládou Strange Brigade je tak vyslána, aby zneškodnila a opět uvěznila duši zlé egyptské královny. Celý příběh je vyprávěn jako film, který byl promítán na černobílé pásce a ve hře se tak můžete i cítit jako ve filmu Mumie s Brendanem Fraserem. Kromě příběhu vás zároveň bude doprovázet spousty leckdy zapeklitých výzev a samozřejmě hordy nepřátel z egyptské mytologie.

Strange Brigade, tvoří skupina čtyř hrdinů: žena z afrického kmene, anglický profesor, student a boxerka inspirovaná z plakátů “We Can Do It” z druhé světové války. Každý má svou jedinečnou vlastnost, základní rozvržení zbraní a výbušnin. Co jsem ovšem nikdy za celou hru nezjistil je to, zda daná vlastnost, jako třeba rychlejší odpálení výbušnin, opravdu funguje a nejedná se tak pouze o jakousi příběhovou vsuvku. Navíc zbraně si můžete libovolně zvolit a nemusíte tak hrát s tím, co je ve hře předdefinováno.

Jak tedy asi začínáte tušit, jedná se o kooperativní multiplayerovou hru, kterou ovšem můžete hrát i sami. Hra nabízí dva režimy a to režim kampaně a režim horda. Pokud se chystáte hrát na konzolích, připravte se tedy na nutnost vlastnit PS+ či Xbox Live. Pokud se rozhodnete hrát sami, připravte se na to, že se připravíte minimálně o 50% zábavy.  I když příběh, který popisuji výše, může vypadat zajímavě, tak ve hře hraje až druhé housle a je značně neucelený a hra sází především na likvidaci nabíhajících hord nepřátel, kterou doprovází boss.

Přečti si  PlayStation oznamuje nové partnerství se službou Discord

Mimo výběru postav je zde tedy možnost určitých typů hlavních zbraní, kterých je všehovšudy něco kolem deseti. Na výběr budete mít primární, sekundární zbraně a výbušniny. Mezi primární patří samopal, brokovnici, pušku a další. I když mají jednotlivé zbraně své statistiky, tak stejně budete hrát s tím, co vám nejvíce padne do ruky. Mezi sekundární zbraně potom patří pistole a revolvery, které jsou díky primárním zbraním spíše zbytečné a to i přesto, že u nich máte neomezené množství munice. Když už jsem u munice, tak o tu ve hře není nouze a málokdy se stane, že by vám klesla pod polovinu. Nejde o žádný survival a tak nemějte o tyto zásoby strach. Co se výbušnin týče, tak každá je opravdu specifická, jak silou, tak způsobem využití. Poslední zajímavostí, která vám může v boji značně pomoci, jsou Amulety. Za každou zabitou příšeru, mumii, škorpiona a podobně získáte jejich duši, kterou nasává právě váš amulet, přičemž po jeho naplnění můžete použít speciální útok. Každá ze čtyř postav má různé odemknutelné amuletové útoky, díky kterým srazíte tvrdší nepřátele k zemi na jednu ránu.
Co se samotného gameplay týče, tak hra netrpí žádnými závažnými nedostatky, ovšem i tak je vcelku škoda, že dostanete k dispozici pár velmi zajímavých vylepšení, jako třeba odrážející se kulky od stěn, nebo zvýšené poškození při střelbě na hlavu, ovšem až k samotnému závěru hry a je takřka zbytečné je tedy využívat, pokud se ovšem nechystáte na opětovné hraní s vyšší obtížností nebo nechcete dosáhnout lepšího score. A jak jsem již zmiňoval, pokud se rozhodnete hrát sami, dobrovolně se připravujete o 50% zábavy. Po grafické stránce je prostředí hry velmi slušně zpracované s řadou světelných efektů. Do jisté míry jsem se nemohl ubránit pocitu, že se vývojáři velmi vzdáleně inspirovali u série Uncharted. I tak, ale grafika působí jako z PS3, což na současné generaci konzolí příliš neoslní.

Přečti si  Activision si v příštích dvou letech najme 2 000 vývojářů, protože si klade za cíl ztrojnásobit velikost franšízového týmu

Po zvukové stránce je na tom hra podstatně lépe a musím říct, že vcelku příjemným doplňkem je i hlas vypravěče, který během hraní budete poslouchat. Ten má pochopitelně umocnit pocit filmového prožitku. Velmi dobře jsou na tom také výbuchy, střelba z jednotlivých zbraní a další zvuky doprovázející celou hru.

Celkově mám sice Strange Brigade co vytknout, ale i tak musím dodat, že pocit ze střelby je velmi uspokojivý a možnost užít si hru v kooperaci s dalšími třemi přáteli je více než příjemná. Samotný režim kampaně a hordy vám zaberou nějakých 11 hodin. Je trochu škoda, že hra nenabízí další endgame obsah v podobě týdenních výzev, díky kterým by měli hráči možnost získat unikátní předměty. Navíc hra nemá úplně nejvhodněji zvolené datum vydání a cenovku, která je stanovena v PS Store na 1.499,- CZK

Vývojáři: Rebellion Developments Ltd.

Vydavatel: Rebellion Developments Ltd.

Datum vydání: 28. 8. 2018

Cena digitální kopie: 1.499,- CZK

Velikost hry: 28,09 GB

Platformy: PS4 (recenze), PC, Xbox One