Od dob prvního LEGO Star Wars jsme se proháněli už pěknou řádkou kostičkových světů. Prakticky vždy to byla i přes určitou únavou materiálu, která se projevuje zejména v posledních pár letech, skvělá zábava pro malé i velké. Tedy až do teď… Dámy a pánové, představujeme Vám nejhorší LEGO hru všech dob!

Odpálit The LEGO Movie 2 Videogame (dále jen Movie 2) už úvodním odstavcem možná působí jako dost tvrdý soud, ale my jsme prostě potřebovali dostat ze systému hned z kraje až extrémně negativní pocity z hraní. Autor recenze se přitom dá jednoznačně počítat mezi fanoušky pestrobarevných LEGO her a prosvištěl jich napříč platformami již pěknou kupu.

Jakoby ani protagonisté nevěřili tomu, v jak špatné hře se ocitli

Movie 2 NENÍ klasickou LEGO hrou, jak jsme si už zvykli, svojí hratelností připomíná spíše levoboček LEGO Worlds. Neobsahuje tedy vůbec klasické dělení na úrovně, vycházející z pestré škály populárních předloh. Místo toho se Movie 2 soustředí na stavění z virtuálních kostiček. To by vlastně moc nevadilo, k LEGO Movie ostatně princip stavění pasuje jako jednotlivé kostičky dánské stavebnice na sebe… jenže co se podělat mohlo, to se také podělalo, a provedení napadá na obě nohy.

Nám teda do smíchu moc nebylo

Jak bosky dupnout na kostku LEGA

Už nudná, dlouhá a z nějakého důvodu, vymykajícímu se lidskému myšlení, nepřekročitelná introsekvence (doporučujeme se po každém spuštění hry jít minimálně vyčurat) a nezvykle dlouhý nahrávací čas dávají tušit, že tady něco smrdí. Ohyzdná grafika posléze mizerný první dojem jen podtrhne. Netušíme, jak se to autorům povedlo, ale Movie 2 se svojí trestuhodnou absencí detailů a nevídanou fádností světů vypadá hůře, než díly, co jsme hrály v dobách vrcholu PS3. Měli jsme celkem problém s pořízením zajímavých obrázků pro účely recenze… ve hře totiž nic moc zajímavého není.

Přečti si  Star Wars Outlaws obsahuje hratelný Sabacc (karetní hru)
Takhle „krásné“ scenérie umí Movie 2 vykouzlit

Pryč je klasické dělení LEGO her na hlavní nápadité a humorem protkané příběhové mise, a na volné prozkoumávání světa s haldou sice trochu generických, ale stále obstojně zábavných vedlejších úkolů. Movie 2 je vlastně po celou herní dobu jen onou vatou bez hlubšího smyslu. Příběh o záchraně unesených LEGO parťáků je posouván hlavně nezajímavým žvatláním postav na pozadí vašeho snažení a sem tam zbytečnou cutscénou. Vlastně skoro nepoznáte, že zde o něco jde… a bude vám to upřímně jedno.

Emmet nám právě padá do videoherního podprůměru

Slabounký děj se odehrává na pozadí několika hlavních a hrstky vedlejších světů. Povinné i vedlejší lokace jsou neskutečně pusté, nudné a ošklivé. Absolutně postrádají hlavní esenci LEGO her, tedy hravost. Ať už jde o planetu inspirovanou divokým západem, nebo třeba maloměsto, vždy jde jen o naprosto fádní předělávku reálné předlohy s nulovou invencí. Nebudete se do nich chtít vracet, naopak se budete těšit, až budete konečně pryč. Jenže ouha… další lokace však nebude o nic lepší. Bohužel.

Souboje s bossy patří mezi to lepší, co hra nabízí

Prý je všechno „awesome“

V nudných světech na vás čeká k uzoufání nuzná herní náplň, která místy baví asi jako práce za soustruhem. Budete sbírat kostičky, občas někoho zřežete duhovou tyčí, tudle něco postavíte (přičemž není moc potřeba přemýšlet co, hra vám správné řešení vždy vyžvaní jak debílkovi). Plejádu „pestrých“ aktivit doplňují jednoduché závody s časem a aportovací questy typu „přines dvě žížaly“. No a tyhle „hrdinské skutky“ budete opakovat až do té doby, než hru dohrajete, nebo vás odvezou do cvokince. Vlastně bychom si celkem vsadili na tu druhou možnost.

Hra příliš spásných prvků nenabízí. Hračičky nejspíš potěší volný stavitelský mód, kde si můžou z „ofocených“ objektů stavět vlastní městečko podle chuti. Movie 2 za svými povedenějšími bratříčky nezaostává ani v počtu postaviček, předmětů a stavitelných objektů, které však získáváte formou nenáviděných lootboxů (naštěstí za reálné chechtáčky koupit nejdou).

Postavičku si můžete poštelovat podle chuti, na hratelnost to však vliv nemá

I přes slušný počet postaviček a převleků však tvůrci zařízli i ikonický prvek jiných LEGO her, kdy každá z figurek oplývá souborem určitých schopností. Tady je prostě jedno, jestli běháte za základního Emmeta, nebo za týpka v kostýmu melounu… schopnosti si vždy budete vybírat z kostrbatého menu.

A zase aportujeme… tentokrát ospalé buldozery

Ani dovednosti však příliš invence nepobraly. Tvrzené rukavice nebo trampolína ještě smysl dávají. Přebarvovací hůlka, kdy je úplně jedno, na jakou barvu objekt přečmáráte (Green Lanternovi jsme baráček přelakovali na žlutou a on nám ještě poděkoval se slovy, že je to jeho oblíbená barva), smysl moc nedává.

V režimu rozdělené obrazovky je kvůli špatné kameře ze hry chaos

Na The LEGO Movie 2 Videogame jsme nenechali nit suchou. A to jsme ještě ani nezmínily další nepochopitelné přešlapy jako snad poprvé v historii LEGO her nefunční kooperaci, hrůzostrašnou kameru a nedotaženou kolizi objektů. Na hře se spásné prvky hledají skutečně špatně. Čekali jsme vlastně více toho samého, ale nedostali jsme prakticky nic. Z hry prostě na hony smrdí uspěchanost a snaha dostat ji na pulty obchodů společně s filmem. Za ten litr si raději kupte dvě starší LEGO hry. Pobavíte se mnohem lépe.

Vývojáři: Traveller’s Tales

Vydavatel: Warner Bros. Interactive Entertainment

Datum vydání: 1. března 2019