Čas běží jako voda, a i když mi přijde, že poslední DLC k Total War: Warhammer II – Rise of the Tomb Kings vyšlo asi tak dva měsíce zpět, není tomu tak, protože vyšlo skoro před rokem. Ti z Vás, jenž hráli Rise of the Tomb Kings ví, že to bylo DLC dost povedné. Dnes recenzované DLC Curse of the Vampire Coast by se mělo nést v podobném duchu. Jestli ale bude stejně kvalitní a přinese do hry zase něco zajímavého, tak to se dozvíte v naší recenzi.

Fanoušci série musí být s celým Total War velmi spokojeni. Od vydání druhého dílu se hře velmi daří. A proto, že je o ní stále zájem, se zrodilu již druhé větší DLC. Schválně říkám „větší“, protože tu a tam výjde nějaká ta free hratelná postava, ale žádný nový obsah jakožto celek. Pirátské Curse of the Vampire Coast přináší to, co jsme čekali, i něco překvapivého. Nejdříve se podívejme na to, s čím se tak nějak počítalo – 4 noví legendární pánové…a dámy. To více překvapivé je finální bitva, ke které celé DLC směřuje.

Mořské příšerky…

Každá rasa má v Total Waru nějaký ten postranní příběh, který je nějak spojený s virem Vortexem. Ani upíři z pobřeží nejsou vyjímka. Když to shrunu: Vir řádící okolo je probudil, ale naneštěstí ostatních v nich probudil i chuť zabíjet. Zvláště pak hlavního bosse všech bossáků – Amanara. Právě piráti  z upířího pobřeží dostanou skvělý nápad – zkrotit Amanara a využít ho k prosazení vlastních cílů. No, a pokud tedy hrajete za jednu ze čtyř nových frakcí, tak je právě na vás, abyste Amanara zkrotili, troufáte si? Hned vám řeknu, není to nic jednoduchého, a pokud s Total War nemáte moc zkušeností, tak upíři asi nebudou ta nejvhodnější rasa, se kterou začít. Kdo by si ale kupoval DLC kdyby neměl základní hru křížem krážem projetou, že ano.

Nové frakce

Upíří pobřeží, Flotila hrůzy, Piráti ze Sartosy a Utonulci. Ano, pirátská tématika, která mi celkem sedla a zároveň se poměrně doplňuje s ostatními rasami je dobrý počin. I když pravda, že hroboví králové byli možná kapku originálnější, nicméně stále si myslím, že jsou piráti velmi dobrý a povedený krok. Samotné frakce mají samozřejmě své šlechtice. Přičemž každý z nich je jiný a je určen pro různě zkušené hráče, takže si každý najde optimální volbu. Nicméně, jak jsem již naznačil, kdybych začal novou hru jako Total Warem nepolíbený, zvolil bych jinou rasu, než ty z upířího pobřeží…což bych možná nezvolil, protože bych nevěděl, že tak mám učinit. Každopádně, pokud nezvolíte zrovna Cylostru Direfin, měli byste kampaň zvládnout.

Další novinky?

Jedna ze zásadnějších změn, která je tak trochu spojená s piráty – lodě. Budete mít vlastní loď a bitvy tedy nebudou probíhat klasicky na loukách a rozlehlé pevnině, ale místo toho na moři. Ne, bohužel zde nejsou nějaké epické námořní bitvy, ale spíše „nové mapy“ na kterých se vaše vojska utkají. No, a aby prostředí nějak dávalo smysl ve spojení s loděmi, tak se bojuje na velkých plovoucích lodích, nebo nových ostrovech. S tím je spojená další novinka. Pokud dobudete nějakou základnu, tak vám kromě možností srovnat ji se zemí, nebo vykradení přibude možnost postavení pirátské zátoky. Dále přibylo hledání pokladů, nebo samozřejmě nové rituály.

Co dodat…

Vyplatí se? Tak tady asi řeknu to, co píšu ve většině recenzí. Tady to dokonce platí dvojnásob, protože jde o DLC. Pokud máte TW: Warhammer 2 hodně rádi, a pořídili jste si předchozí DLC Rise of the Tomb Kings, které jste projeli, ale nechce se vám stále přestat hrát toto strategické dílo, pak bych koupi rozhodně doporučil. Hra dostane nový nádech a věřím tomu, že dokáže zabavit na možná i pár desítek hodin. Jasně, je to stále ta samá hra, ale projet kampaň za  tuto rasu pokaždé s jinou frakcí…nebo hrát za jinou rasu a právě proti pirátům bojovat, zvláště pak ve finálové bitvě…jo, má to co do sebe. Tak co, jdete do toho?

Vývojáři: Creative Assembly

Vydavatel: Sega

Datum vydání: 8. listopad 2018