Total War Warhammer, stejně jako nemalé množství ostatních her, vydává přídavný obsah – DLC. Někdy je DLC dobrou volbou – velké příběhové rozšíření, nové mapy, nebo nové zbraně a výbava. Někdy je však DLC až zbytečné a předražené a nabízí jen nové skiny, nebo hůř, nabízí to, co v plné verzi hry mělo být samozřejmostí. Jak je to tedy s DLC Rise of the Tomb Kings? Jak jsem již v úvodu zmínil, jedná se o DLC obsahující novou frakci, se kterou můžete hrát kampaň „Oko Víru“, popřípadě „Říše smrtelníků“. Na začátku kampaně je Vám vysvětleno, proč se vlastně hroboví králové připletli do boje s ostatními frakcemi o Lustrii, Naggaroth, Southlands a Ulthuan.

Total War: Warhammer || - Rise of the Tomb Kings

Sbírání starobylých knih a nějaká ta pyramida

Přestože jste zataženi do kampaně se starým známým virem Vortexem, tak se nebudete snažit přímo o jeho nadvládu, ale vydáte se hledat moudré knihy čaroděje Nagashe, které obsahují informace potřebné k otevření Černé pyramidy. Černá pyramida není jen tak obyčejná, tomu kdo jí otevře, poskytne neobyčejnou moc a sílu. Vašim hlavním úkolem v kampani za tuto frakci tedy je získat alespoň pět z devíti Nagashových knih a otevřít Černou pyramidu. Může to sice znít velmi jednoduše, ale nezapomínejme, že v cestě nám stojí nepřátelské frakce, které se s vykopanými kostlivci mazat rozhodně nebudou!

Přečti si  Nový patent společnosti Sony umožňuje hráčům registrovat se jako odborníci a pomáhat ostatním v reálném čase

Písek, písek, písek…

Hroboví králové Vás zatáhnou na písečné pláně a navodí dokonalou atmosféru starověkého Egypta. Bojiště jsou obohacena o pyramidy, pískové duny a nějaké ty stylově zapadající stavbičky. Tímto se dostáváme k problému, který  sice není přímo způsobený samotným DLC, ale osobně mi docela vadil. Kamera, která má svou pozici danou určitou vzdáleností od povrchu země, kopíruje terén, což má za následek přiblížení kamery těsně nad vojáky, právě když kamerou pohybujete a dostanete se s ní nad větší, v písku vykopané díry nacházející se na některých nových mapách. Není to sice problém moc závažný a nijak neovlivňuje hratelnost, ale když se Vám to stane několikrát po sobě, je to prostě nepříjemné.

Nová vláda, nová pravidla

Pod vedením Settry Bezsmrtného, nejvyšší královny Khalidy, velkého hierofanta Khatepa, nebo Arkhana Černého přichází podstatná změna v sérii. Vaši oddaní vykopaní kostlivci a relikti nepotřebují plat, k čemu by jim taky peníze byly, že ano? Tenhle krok, který tvůrci učinili, odbourává rozhodování, zda naverbovat armádu, nebo ušetřit a postavit třeba novou budovu. Je to podstatné ulehčení oproti ostatním frakcím, a jediné, co Vás tak bude omezovat v tom, abyste neměli deset armád, nebo abyste nebojovali na několika frontách, je omezený počet šlechticů, kteří vedou armádu. Samozřejmě zde nechybí výzkum, který nabízí různé výhody včetně verbování užitečných šlechticů nebo třeba hrdinů.

Přečti si  Sony zahájí výrobu přepracovaného systému PS5 v roce 2022

Na závěr

DLC Rise of the Tomb Kings přináší poměrně zajímavou frakci, která Vás vytrhne ze stereotypu a zvyků, na které jste byli zvyklí, pokud jste hráli za nějakou ze starších frakcí. Příjemné bojiště nesoucí se v egyptském duchu, pyramid a mumie, kostlivci, nové jednotky a hrdinové, mini příběh točící se okolo hrobových králů – shrnuto a podtrženo, pokud patříte mezi skalní fanoušky série a Total War: Warhammer II paříte i tři měsíce po vydání, tak DLC rozhodně vyzkoušejte. Pokud Total War není vaše srdcovka, tak si vystačíte se základní hrou, která nedostatkem obsahu rozhodně netrpí.

Vývojáři: Creative Assembly

Vydavatel: Sega

Datum vydání: 23. leden 2018