Ani se to nezdá, ale od vydání prvního Total War DLC – Rise of the Tomb Kings uběhlo už téměř půl roku. Právě toto DLC sklidilo poměrně velký úspěch, stejně jako základní hra. Dnes se tedy podíváme na nejnovější rozšíření – The Queen & The Crone.

Skalní fanoušci série Total War: Warhammer jistě ví, jak to u studia Creative Assembly chodí s vydáváním DLC. Již v minulosti jsme se setkali s případem, kdy studio vydá celou novou, originální frakci, se svým příběhem, která nám zase trochu okoření dobývání okolních sídel a přinese i nové herní zážitky. Pak je zde případ druhý, a to ten, že studio vydá nové šlechtice, kteří tak nějak zapadnou do již existujících frakcí. Historie se opakuje, a tak můžeme říct, že i u Total War: Warhammer II je situace podobná, jako tomu bylo dřív. Velké DLC s novou frakcí jsme již dostali – Rise of the Tomb Kings, a teď přichází na řadu případ druhý, chudší – DLC obsahující vesměs pouze nové šlechtice.

Co je vlastně nového?

Přečti si  Interní recenze Microsoftu nešetří chválou na The Last of Us Part 2

Jak jsem již v úvodu naznačil, nejedná se o nic velkého, tudíž nečekejte žádné zázraky, ale spíše takové doplňky. Nalezneme zde dva nové šlechtice, nebo spíš šlechetné dámy. Tou první je královna Alarielle, spadající do frakce vznešených elfů. No, a jak už to tak bývá, elfové jsou spojeni s přírodou – vaši armádu tak obohatíte například o dryády, nebo různé stromovce. Když hrajete právě za Alarielle, je mimo jiné váš úkol chránit oblast Ulthuanu. Pokud se vám to daří, přináší to pro vaši postavu menší výhody, pokud však o území přijdete, přinese vám to řadu nevýhod. Není to však nic, co by vám výrazně pomohlo, či škodilo v rozšiřování vašeho impéria.

Druhým přidaným šlechticem v tomto DLC je Ježibaba Hellebron, spadající k temným elfům. Její hlavní nepřítel je právě královna Alarielle, je tedy jen na vás, na kterou stranu se postavíte. Hellebron je pochopitelně mnohem ofenzivnější než Alerielle, takže pokud chcete spíše útočit a plenit okolí, bude pro vás nejspíš lepší volba právě ona. Stejně jako u Alerielle, i zde máte možnost udržet si respekt mezi svými řadami, a to tím způsobem, že budete zabíjet otroky. Zní to jako zábava? Oni otroci jsou užitečná stvoření, a pokud je zabíjet nebudete, což se někdy může hodit, bude to na vaši postavu mít negativní dopad.

Přečti si  Režisér Daysd Gone otáčí a chválí fanoušky, protože petice za Days Gone 2 získala již 100 000 podpisů

Teď přichází na řadu ta nejdůležitější otázka – vyplatí se koupě DLC The Queen & The Crone? No, to záleží, jak moc TWW hrajete. DLC není špatné, ale pokud bych měl dojetou, křížem krážem projetou, základní hru, pak bych zvolil dle mého názoru zábavnější DLC Rise of the Tomb Kings, které vám přinese více nového obsahu. A až v případě, kdy za sebou máte i egyptské Tomb Kingy, pak bych dokoupit elfské The Queen & The Crone. Za celkem příjemnou cenu dostanete odpovídající obsah – dva nové šlechtice a nějaké ty relevantní jednotky, které za vás v boji o Vortex položí život. Tak co, dáte elfským ženám šanci?

Vývojáři: Creative Assembly

Vydavatel: Sega

Datum vydání: 31. květen 2018