Je to už dlouhých 16 let, kdy se na tehdejším PlayStation 2 objevila hra Frequency. Jako malého kloučka mě do kolen dostala demo verze přiložená u jednoho známého časopisu. Už tehdy mě skládání hudby a vytváření beatů bavilo a vzpomínky na Frequency se mi vyrojily i dnes, kdy se nám do rukou dostal Track Lab. Hra pro PlayStation VR, kterou má na svědomí samotná Sony.

Recenzovaná verze: PlayStation 4 Pro + PSVR

Track Lab není jen ledajaká minihra, jak by se mohlo na první pohled zdát. Nachází se tu dva základní režimy, Evolver a Creation, které vás dokaží zabavit a hlavně pobavit na nějakou tu hodinku. Hudební hry už nemají tak malou konkurenci jako kdysi. Přece jenom už si herní vývojáři všimli, že lidí, kteří podupávají nohou do rytmu nebo tančí na koncertech, není málo a začali se této cílové skupině věnovat. Z her s hudební tématikou můžeme připomenout např. Patapon, Sound Shapes nebo Persona 5: Dancing in Starlight. Hlavní konkurence pro Track Lab bude hra Dreams, která slibuje nespočet možností jak vytvářet hudbu a mnoho dalšího. A právě o tvorbu hudby nám dnes jde.

Evolver

V režimu Evolver musíte čelit slušnému množství puzzle hádanek, které ale ve skutečnosti nejsou k ničemu jinému, než aby vás naučily, jak se hra ovládá a jak používat všechny dostupné nástroje a možnosti. Jedná se tedy o tutorial, který je ovšem podán velmi zábavnou formou a projít si ho od začátku až do konce se vskutku vyplatí. Možností je zde totiž hromada a pokoušet se osvojit si jejich správné použití bez řádné příručky by mohlo vézt k výsledkům, které jste si nepředstavovali. Puzzle jsou pokaždé jiné a jejich obtížnost se postupně zvyšuje. Vše je naprosto v pořádku do té doby, než se někde zaseknete a nemůžete nějaký čas přijít na řešení. V tu chvíli začne hra zkoušet vaše nervy a pokoušet se zničit vaši svéprávnost. Neustále se opakující hudební smyčka z minulého úkolu totiž neustále zní na pozadí a po chvíli se stává býti značně iritující.

Přečti si  Kompatibilita se systémem PlayStation 5 Pro se bude certifikovat od srpna tohoto roku

Creation

Zde máte absolutně volné pole působnosti a vše záleží jen na vašem citu pro hudbu a na tom, co jste se naučili v Evolveru. K dispozici máte všechny nástroje ,od úprav EQ až po přepínaní kanálů, a to v neomezeném množství. Jediným omezením je výška mapy, ale ta vás trápit určitě nebude. Určitě nebude od věci vám přiblížit základy toho, jak se vlastně song vytváří. Zvuky jsou tvořeny impulsy, které vznikají při průchodu světla skrze bubliny… Ok, tohle zní dost futuristicky, takže toho necháme. Jak se hra ovládá a jakým způsobem funguje se snažíme demonstrovat v našem gameplay videu pod článkem.

Po dohraní, tedy po vytvoření skladby, jsme se nemohli zbavit jedné myšlenky. Myšlenky, která nám nedává spat do teď, a to: „Proč je táhle hra ve VR?“ Track Lab by se stejně dobře, možná i lépe, dal hrát klasicky bez virtuální reality. To, že máte na hlavě brýle a můžete se rozhlížet a pomocí PS Move ovladačů umísťovat noty je fajn, ale nic víc to hře nedává. Je nám líto, že hra nám nedává na výběr mezi klasickým režimem a VR. Další vada na kráse je to, že všechny skladby, které s brýlemi na hlavě vytvoříte, zůstanou ve hře. Není zda jediná defaultní možnost, jak vámi vytvořený song extrahovat nebo třeba sdílet na internet. Pokud se tedy chcete s přáteli podělit o váš hit, nezbývá vám nic jiného, než zmáčknout tlačítko Share a uložit vše jako video.

Přečti si  Turbo Kidz je závod v postapokalyptickém světě

Celkově na nás hra působila jako povedený a svěží experiment s nějakými těmi mínusy na pozadí. Pokud máte rádi muzika a jste zvědaví, zda byste dokázali vytvořit něco poslouchatelného, je Track Lab hra pro vás. Pokud ale ve vás proudí čistý talent v kapalné podobě a vy hledáte nástroje, kde se můžete hudebně realizovat, doporučujeme se podívat jinde.

Vývojáři: Sony Interactive Entertainment Europe

Datum vydání:  22.8. 2018

Cena digitální kopie: 549,-