Opět jsou dva roky pryč a tak přišel čas zjistit, v jaké formě se nachází váš letitý gamepad a zda má ještě potřebnou rychlost a vytrvalost ustát několik tvrdých kol se soupeři v Octagonu. Ano, je to tak, EA Sports vydala již čtvrtý díl oblíbeného bojového simulátoru UFC. Otázkou však stále zůstává, vypracovala se tato série v perfektního bojovníka, aby odešla s titulovým pásem, nebo byste měli raději hodit ručník do ringu před závěrečným gongem?

Recenzovaná verze: PS4

Asi se shodneme na tom, že v UFC asi není nic uspokojivějšího, než v Octagonu uštědřit soupeři KO. To byl v předchozích dílech téměř jediný způsob, jak získat zaručené vítězství v jednotlivých zápasech. Naštěstí toto UFC 4 významně mění. Nyní jsou takedowny soupeře mnohem efektivnější než kdy předtím. Při použití nové mechaniky Grapple Assist se nemusíte starat o nic jiného, než o to, zda chcete, aby se vám váš soupeř podřídil a šel rovnou na zem, kde do něj můžete následně bušit, nebo vy selžete a on se dostane zpět na nohy. Ještě více než změny v bojovém enginu provedlo EA Vancouver významnou revizi režimů přítomných v EA Sports UFC 4. Pro začátečníky byl režim Ultimate Team ze 4 zcela vypuštěn. Nikdy zde neměl pořádně co dělat, takže jeho odstranění je jen k dobru. V online světě jej nahrazují Mistrovství světa a Blitz Battles, které jsou nesmírně lepší. Knockout Mode a Stand and Bang se také vracejí, ale tentokrát s jedinečnými prezentacemi. A režim kariéry byl také z části přepracován. Ale pojďme se na vše podívat o něco podrobněji.

Režimy

Při spuštění UFC 4 se dostanete přímo do režimu Kariéra. Váš cíl je jednoduchý, propracujte se až k získání titulu UFC Champion. Režim kariéry dostal sice některá drobná vylepšení, ale v závěru se jedná a o stejný typ zážitku, který tu už máme. Mezi každým bojem získáte 100 týdenních bodů, kde si vyberete, jak trénovat, jakou propagační práci vykonáte a jak se připravíte na nadcházející zápas. Je nezbytně nutné dostat se do špičkové kondice, ale příliš mnoho nebo příliš málo sparringu může ovlivnit váš nadcházející boj. Spolu se snahou dostat se do formy musíte vytvořit hype ke svému nadcházejícímu zápasu prostřednictvím sociálních sítích, získáním sponzorství, vystupováním v rozhlasových pořadech a dalšími blbinkami. Možnosti studování vašich soupeřů vám pomohou lépe se připravit na další zápas i naučit se některé nové pohyby, které v ringu nejsou k zahození.

Přečti si  Star Wars Jedi: Survivor se 25. dubna připojí k EA Play

Na začátku své kariéry vidíte, jak prohrajete v souboji, ale fiktivní bývalý stíhací trenér UFC Mr. Davis vám pomůže zvednout vás ze dna a dovede vás až k amatérským zápasům WFA a velkým ligám obecně. Jakmile podepíšete svou první smlouvu s UFC, jde o to stát se nejlepším zápasníkem všech dob. Ačkoli na začátku jsou náznaky příběhu, tak hra rychle spadá do podobného toku jako v případě UFC 3. Jedna věc, která se mi na UFC 4 líbí je to, jak cítíte, že se váš bojovník s postupem času a své kariéry zlepšuje. Získáte body pro zvýšení úrovně statistik, jako je rychlost pohybu, ovládání na zemi, a síla kopu.

Mimo kariérní režim se můžete účastnit různých exhibičních klání. UFC 4 nabízí několik nových míst pro boj. Kumité aréna se zdá být silně inspirována sérií Mortal Kombat nebo filmy Krvavý sport a Kickboxer. Jediné, co chybí, jsou JCVD, Chong Li a Tong Po. K dispozici je také dvorek, který vás hodí do provizorní klece, kde lidé popíjí a hulákají mezi tím, co vy bojujete. Je to trochu extra zábavy navíc a celou hru to příjemně oživuje.

Snad nejúžasnějším novým doplňkem je Blitz Battles , který dává onlinu trochu rozmanitosti. Koncept je postaven na řadě rychlých bojů využívajících rotující soubor pravidel a hmotnostních tříd. Nejen, že mě časový limit nutí změnit svou bojovou strategii, ale zaměření na různé hmotnostní třídy mě nutí najít nové bojovníky, které budu používat. A když náhodou prohrajete, tak můžete rovnou naskočit do nové řady soubojů. Nemusíte se tak nutně věnovat plnohodnotné online kariéře.

Přečti si  Genshin Impact verze 4.6: Arlecchino, Petrichor a nový boss fight!

Vylepšený boj

UFC 4 staví na stand-up hře UFC 3 a vylepšuje již tak slušný bojový systém. Kopy jsou plynulejší než kdykoli předtím, takže kombinace úderů vypadají přirozeněji. S přidáním Dynamic Striking mohou nyní hráči změnit svůj útok klepnutím na tlačítko. Tato mechanika nejen zpřístupňuje hru, ale také zlepšuje rozmanitost kombinací. Samotná řada nápadných animací je neuvěřitelná a pomáhá každému bojovníkovi, aby se cítil při boji autenticky. Bojovníci mají svůj vlastní styl, silné a slabé stránky, které byly do hry odborně implementovány. Od rychlých úderů Connora McGregora až po smrtící kopy nohou Joseho Alda.

UFC 4 provedlo mnoho významných vylepšení, ale jeho kompletní revize systému klinč je jedním z vrcholů. Přechod z postavení na hřiště je realistický a pomáhá hráčům udržet si kontrolu, když pronásleduje soupeře. Když je svázaný, pohyb již není robotický, což činí tyto části boje nepředvídatelnými a vzrušujícími.

Klíčem je pohyb, rozsah a načasování. Házení divokých převislých údů a zasažení nic jiného než tenkého vzduchu bude mít nepříznivý účinek na vaši výdrž. Pokud přepálíte první kolo, znamená to, že další kola pro vás budou velmi tvrdá, protože omezená výdrž vám bude znesnadňovat řetězení útoků. Načasování snímků je zásadní. Vzhledem k pohybu vašeho soupeře můžete maximalizovat jeho poškození. Díky tomu se budete muset nejen naučit hru, ale také styl boje svých protivníků, abyste se stali Ultimate Fightery.

UFC 4 vyhrává na body

EA Sports UFC 4 je zatím nejlepší MMA hrou. Se zlepšeným kariérním režimem, robustními online možnostmi a významnými aktualizacemi základního boje budou fanoušci franšízy spokojeni. Pokud bude EA Sports v tomto ohledu nadále pokračovat, máme se za dva roky opět nač těšit.

Za poskytnutí UFC 4 do recenze děkujeme společnosti EA.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno