Pokračování úžasného zážitku od vývojářů z ColdWood Interactive je tady a tentokrát kooperativně jak se sluší a patří! Tato Indie záležitost chytne za srdce a nepustí. Je to ovšem opravdu tak dokonalé jak to zní?

Druhý díl němé plošinové hopsačky je zpět a to hned ve dvou postavách. Když se na vás ze začátku vyklopí krabice, která přijela po řece a z ní vypadnou dva pletení panáčci, z nichž jeden je modrý a druhý červený, říkáte si: „Jak tohle budu sakra ovládat“ a heleme se, ono to jde. Hned zprvu si projdete velmi rychlím tutoriálem o základním ovládání, které je velmi pohodlné a prakticky kompletně intuitivní. Pokud tedy budete hrát single-player, tak můžete nechat do sebe postavičky splynout v jednu, ale pozor… jejich rozdělování a přepínání si mezi nimi je velmi důležité. Obě postavičky jsou k sobě totiž spojené nití, což je alfou a omegou všech hádanek, co vás budou hrou provázet. Budete procházet různými oblastmi, které jsou spolu pouze minimálně propojené, kde objevíte vždy nové možnosti hry, jako například využívání kladky za pomocí provázku, kterým jste k sobě přichyceni.

Samotný fenomenální příběh je velmi nejasný, protože za celou dobu nepadne jediné slovo a texty taktéž nikde nejsou i tak ovšem budete vtaženi do děje připomínající útěk dvou dětí z dětského domova, který budete následovat po čas celého hraní. Je těžké dokonce soudit i to, zda je příběh smutný, či veselý… to už nechám na vás. Logické hádanky, které budete muset občas (skutečně zřídka kdy) během průchodu řešit, nejsou nijak zvlášť obtížně a nemusíte se tak obávat toho, že by to nezvládl hrát váš parťák, kamarád či partner, který není zrovna ve hrách kovaný. Dokonce bych se nebál říct ze své vlastní zkušenosti, že průchod s moji přítelkyní, která hry nehraje a na ovladač kouká jako na zbytečný kus plastu, byl naprosto plynulí a užili jsme si jej od začátku až do konce. Počítejte tedy s tím, že hraní v kooperaci je mnohem pohodlnější a více vám přilne k hernímu stylu.

V určitých misích naleznete zvláštní hořlavé bytosti, které vás rozhodně nenechají na pokoji a budou chtít lovit. Útěk před nimi není většinou nijak složitý a ani strašidelný, tak se není moc čeho bát, nicméně když už se útěk nezdaří a budete muset kousíček opakovat, tak to načítání je neskutečně dlouhé. Mise budete opakovat většinou ve chvíli, kdy si chcete sesbírat všechny sběratelské předměty. Není to sice nic, co by se nedalo vyřešit aktualizací, nicméně zatím taková neproběhla a budeme tedy doufat, že nás brzy potká.

Výběr misí a výzev je fenomenálně vytvořen ve starém majáku, který si můžete projít od samotné píky a nebudete tak vytržení z kontextu celé hry. Samotná záležitost totiž obsahuje tak nádhernou grafiku, že budete mít pocit jako byste tam byli. Vše je tak reálné, když se pohybuje tráva a padá déšť. Je to slast na to koukat. K tomu je vytvořena skvělá hudba, která se vám bohužel opakuje neustále dokola, nicméně se smyčka točí až po dlouhé době a není tak problém to poslouchat neustále dokola.

Vývojáři: ColdWood Interactive

Vydavatel: Electronic Arts

Datum vydání: 9. 6. 2018 (steam)