Těžko říci, co stojí za nesmírnou popularitou obživnutých nebožtíku, kteří si nejvíce pochutnají na lidských vnitřnostech. Ať už jsme si je oblíbili z jakéhokoliv důvodu, herní a filmové společnosti z nich již dlouhé roky dolují všemožné příběhy, knihy, filmy a samozřejmě i videohry. A ačkoliv najdeme nějakého toho zombíka téměř v každé druhé hře, vždy se najde parta nadšenců, která nám nemrtvé naservíruje neotřele a originálně.

Recenzovaná verze: PC + DualShock 4

Britské studio Rebellion Developments se svou ideou jak napasovat zombies do další videoherní adaptace přišlo už v roce 2011, kdy se na světlo světa podíval titul Judge Dredd vs. Zombies. Ten byl ovšem pouze pro mobilní telefony a na Soudce Dredda se rychle zapomnělo. Svou vizi britští rebelové znovu prezentovali o dva roky později s prvním a druhým dílem Nazi Zombie Army, které figurovaly jako rozšíření pro Sniper Elite V2. Obě tyto hry se remástrované objevily v Zombie Army Trilogy, která si již přece jenom získala více pozornosti, než samostatná DLC.

Na konci třetího dílu se hráčům podařilo svrhnout hlavního záporáka, Adolfa Hitlera, do jámy pekelné a zdálo se, že od něj už bude konečně pokoj. Mír a klid ovšem dlouho netrval. Po světě stále chodí nemrtví a zdá se, že jich je snad ještě více než kdy jindy. Za jejich vyšší počet ovšem nemůže modernější hardware našich konzolí a počítačů, nýbrž návrat Hitlera, který se po 12ti měsíční “dovolené” v pekle rozhodl nám zase pořádně zavařit.

Vy, jako člen zombie odboje, nemáte za úkol nic jiného, než Adolfa dostat zpět tam, kam patří a cestou zabít vše, co už mělo být dávno pod drnem. Na výběr máte ze 4 postav z nichž každá má své zvláštní schopnosti, výhody a osobitý smysl pro humor.

Boris strávil slušnou řádku let ve vězení a za tu dobu se nenaučil jen vyrovnávat se se samotou, ale potrénoval i svůj pravý hák. Pokud jste hráč, který si do ruky vezme raději sekeru než pušku, je pro vás Boris ta správná volba. Doslova na opačné straně mapy najdete Karla. Pravděpodobně bude někde schovaný v potemnělém okně a skrze hledí své odstřelovací pušky se zadrženým dechem hledat terče, které následně provrtá společně s “cool” animovaným videem, které dobře známe ze série Sniper Elite.

Přečti si  Nový patent společnosti Sony umožňuje hráčům registrovat se jako odborníci a pomáhat ostatním v reálném čase

Zbylé dvě postavy jsou Jun, která ze všeho nejlíp umí před vším utíkat, a Shola, kterou jsme si pro postup hrou zvolili my v redakci. Je to specialistka na kladení pastí a po otevření několika málo perků se stává nepostradatelným členem týmu.

Hrát Zombie Army 4: Dead War můžete buď sami nebo v kooperaci až pro 4 hráče. K dispozici jsme pro testování měli PC verzi,u kterých bohužel nebyly online funkce k dispozici. Jak tedy probíhá matchmaking a zda je vše tak, jak má být, se na našem webu dovíte po vydání aktualizace, která tuto offline neplechu napraví.

Ať už tedy budete hrát sami nebo s přáteli, budete mít k dispozici vcelku zajímavý zbraňový arsenál, který samozřejmě odpovídá dobovému zasazení. Nechybí zde tak klasické německé sidearmy, odstřelovací pušky, samopaly Thompson nebo všemožné miny a granáty, které jsou ideálními pomocníky při trhání končetin. Každá zbraň má navíc systém perků a úprav a vy tak můžete vylepšovat a vylepšovat a vylepšovat. Naši hrdinové ovšem nejsou žádný MacGyver a nenamontují si hledí jen tak na koleni. Podobně jako je tomu například v Metro Exodus si pro tyto úpravy musíte najít speciální stůl.

Ještě uvidíme, kdo skončí jako sekaná

Neméně hustým vybavením ale disponují i někteří vaši méně svěží protivníci. Pokud tedy na vás některý z nich vytáhne granátomet či plamenomet, moc nekoukejte a vezměte nohy na ramena.

Co vás asi zajímá nejvíce je, jak se samotná hra hraje a zda to stojí za ty těžce vydělané dukáty. Hned na začátku si musíme ujasnit fakt, že Zombie Army nikdy nebyla hra, která by byla závislá na své příběhové lince. I když se tato skutečnost od prvního dílu značně posunula dopředu, tak ani u 4. dílu nečekejte žádné šokující zvraty typu: „Ha, takže on je žena.“ nebo „Všechno to byl jen blbej sen.“ Hlavní předností Zombie Army 4 má být zábavná gameplay složená ze sekání hlav, nepřetržitého střílení a obecné agrese vůči již párkrát zmiňovaným zombíkům.

Přečti si  Activision si v příštích dvou letech najme 2 000 vývojářů, protože si klade za cíl ztrojnásobit velikost franšízového týmu

Skutečnost je taková, že Zombie Army 4: Dead War je přesně takové, jako jsme od něj čekali. A to po dobrých i špatných stránkách. Vývojáři z Rebellion Developments odvedli slušnou porci práce a na nedostatek novinek si jistě stěžovat nemůžeme. Nové zbraně, možnosti vylepšení jak arsenálu tak postav, velké množství různých nepřátel, ale i sbíračky a creepy Easter Eggy (na panenky s nožem nikdy nezapomeneme) patří k faktorům, kvůli kterým se námi testovaný titul může hravě stát vaší novou oblíbenou zombie řežbou. Spíše než tvorové dychtící po našich ledvinách nás ovšem trápilo ovládání, které mělo do dokonalosti daleko. Na svědomí to ovšem nemá nic jiného než kamera, která se leckdy chovala jako náš další nepřítel a situace, kde se na nás valily hordy ze všech stran, příliš neusnadňovala.

Ani po dohrání příběhové kampaně nemusíte hru mazat. Zombie Army 4 totiž obsahuje i další způsoby vyžití než jen hon na Hitlera. Weekly Event vám každý týden vybere jednu z příběhových misí, trochu ji poupraví, něco ubere, něco přidá a za její dokončení vás velkoryse odmění. Dalším herním režimem je Horde mód. Jak je vám asi již jasné, jedná se o stále přicházející vlny otesánků, kteří vám tu a tam dají na půl minuty oddechnout a vy si tak můžete alespoň přebít zbraně a pobrat nějaký ten upgrade. Systém je tedy téměř totožný se zombie režimem ve hrách Call of Duty.

Se Zombie Army 4: Dead War se nudit nebudete. Pokud jste dočetli až sem, můžeme předpokládat, že vás “problematika” zombíků zajímá a vy se tak již pomalu můžete radovat z toho jak se nový díl povedl. Vývojáři se samozřejmě nevyhnuli jistým klišé, ale ty k těmto hrám neodmyslitelně patří. Příběhová kampaň plná sbíraček, kooperace s kámošema a další dva herní režimy by vás měli bohatě zabavit na pár pěkných desítek hodin. Díky unikátnosti postav a rychlému spádu příběhu má hra i slušnou znovu hratelnost.

Vývojáři: Rebellion Development

Datum vydání: 4. 2. 2020

Platformy: PlayStation 4, Xbox One, PC (recenze)