SIE Worldwide Studios produkují jedny z nejlepších her na světě, které mají velmi kvalitní a propracované příběhy, nijak neobtěžují hráče mikrotransakcemi ani lootboxy.

Během loňského roku vydali hry jako Horizon Zero DawnUncharted: The Lost Legacy a Gran Turismo Sport, přičemž letos již stihli pecky jako God of War, Detroit: Become Human a to se můžeme těšit na řadu dalších jako jsou:  Spider-Man , Ghost of Tsushima, The Last of Us Part II, a další.

Co tedy stojí za tajemstvím úspěchu a jak se rozhodují jaké hry mají právě dělat? Na tuto otázku odpověděl Shawn Layden.

Naše musí splnit alespoň jedno z těchto kritérií, nejlépe dvě. Nejprve vždy chceme vytvořit hru, která by byla první svého druhu – žánr, který neexistuje, aby vyplnila díru na trhu. To je pro nás povinností jako rozvoj first-party. Nejsme tady, abychom vytvořili hry, které ukradnou podíl na trhu jiným vydavatelům. Protože spravujeme kompletně celou platformu, nejde nám o ukousnutí co největšího kusu koláče. Nám jde o celý koláč. Pokud vytvoříte nový žánr, jako je Parappa the Rapper – rytmickou akční hru, tak jsou tu lidé, kteří tuší, že by mohlo jít o nový žánr a tak brzy vyjela z našich studií, hra nazvaná Betton Genie, nová forma zábavy, kterou jsme také ještě neviděli. 

Nejlepší je asi nejjednodušším vysvětlením. Pokud jste nejlepší, znamená to, že pokud děláte akční dobrodružství uděláte Uncharted, nebo God of War. Pokud děláte závodní hru, uděláte Gran Turismo. Nebo golfová hra, Everybody’s Golf, to je moje nejoblíbenější golfová hra. Musíte být zkrátka nejlepší v dané třídě.

Muset je pravděpodobně ta druhá věc, která odráží naší pozici jakožto first-party vydavatele. Jsou tu některé hry, které zkrátka musíme udělat, i když nemusí být zrovna ziskové. Nejlepším příkladem jsou asi VR hry. Potřebujeme hry, abychom tuto platformu uvedli do pohybu. Takže ve Worldwide Studios jsme se ujali řady projektů PSVR, abychom podpořili uvedení této platformy do provozu.“

Přečti si  Seriálový Zaklínač dostane i pátou a zároveň poslední sérii

Jako by výše uvedený citát nebyl dostatečně jasný, Layden výslovně poznamenal, že Sony nechce jít cestou jako Nintendo – nemá v úmyslu ovládat své systémy jako nejvyšší vydavatel. Jsou ochotni nechat třetí strany vést, zatímco se zaměřují na rizikovější a inovační podnikání. A jejich úspěch jistě hovoří za své. 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno