Do vydání hry STALKER 2 zbývá necelý měsíc, což uteče jako voda a je skvělé, že je to konečně tady. Hra měla tolik odkladů (některé si vynutila například probíhající rusko-ukrajinská válka), že i ti nejvěrnější fanoušci byli v určitém okamžiku skeptičtí, zda se hry vůbec dočkáme.
STALKER 2 už je ale skoro tady. Společnost GSC Game World nedávno uspořádala v Praze závěrečnou tiskovou akci, na které se podělila o několik dalších detailů ke své hře. Ve videorozhovoru, který zveřejnilo Radio Times Gaming, se například technický producent Yevhenii Kulyk rozpovídal o optimalizaci poté, co se tazatel zmínil o mnoha nedávných hrách na Unreal Engine, které na PC trpěly problémy s plynulým chodem.
Abychom splnili naše očekávání ohledně optimalizace na Xboxu a počítačích, provedli jsme mnoho změn vykreslovacích vláken, některé optimalizace procesoru a mnoho optimalizací paměti RAM. Nyní jsme téměř u konce celého procesu leštění. Naším cílem je poskytnout hru, která po celou dobu běží ve stabilních FPS a se stabilním výkonem.
Na otázku ohledně verze Unreal Engine 5, kterou používají, Kulyk odpověděl:
Náš engine je založen na Unreal Enginu 5.1, ale interně mu říkáme 5.1.GSC, protože abychom mohli vytvořit tak velký svět, museli jsme převzít a řekněme i přepsat a vylepšit některé nástroje, které poskytoval základní Unreal Engine, aby vyhovovaly našim potřebám pro vytvoření světa STALKER 2.
Před více než rokem se společnost GSC Game World vyjádřila ke zprávě o přechodu z UE4 na UE5 a uvedla, že Lumen a Nanite jsou „správné stavební kameny“ pro dokončení hry. Společnost Epic však v novějších verzích UE5 představila několik vylepšení výkonu a kvality obou technologií; doufejme, že setrvání na starším, byť vlastním sestavení výkon neohrozí. Koneckonců se zdá, že tým si je svým příslibem plynulé snímkové frekvence jistý.
Na jiném místě rozhovoru Kulyk zopakoval to, co jsme již prozradili v našem exkluzivním rozhovoru na Gamescomu: mody se chystají jak na PC, tak na konzole.
Jsme si vědomi toho, že naše hráčská základna, zejména staří fanoušci, čeká na to, až naše hra bude podporovat mody. Mody přineseme i na konzole, takže budou k dispozici jak na Xboxu, tak na PC Připravujeme velmi rozsáhlou sadu nástrojů, která tvůrcům modů poskytne všechny potřebné nástroje pro tvorbu modů, od těch nejmenších až po velké totální konverze.
Hra STALKER 2 vychází 20. listopadu na PC a Xbox Series S|X a je dostupná od prvního dne v rámci Game Passu. O vydání pro PlayStation 5 se zatím veřejně nemluvilo, ale z dřívější zprávy víme, že existuje tříměsíční exkluzivita, takže by hra mohla na konzoli od Sony vyjít začátkem roku 2025.

