Jak moc se dnešní doba zaměřuje na podporu lidí s různými druhy postižení lze vidět už i na sledovanosti paralympiády. Poslední roky ale můžeme především v gamingu sledovat pozitivní změnu a řada her implementuje všemožná nastavení a podporu tak, aby si je mohl užít prostě kdokoliv. Výjimkou nebude ani připravované 1428: Shadows over Silesia od brněnského studia Kubi Games.
Směrem, který nejokatěji protlačují studia jako Sucker Punch nebo Naughty Dog, se vydává i Petr Kubíček, který stojí v čele KUBI Games. Jeho hra bude obsahovat podporu jak pro zrakově, tak i pro sluchově postižené hráče. Zmínit tak můžeme sonar nebo předčítání veškerého textu.
(audio trailer pro nevidomé)
Bojovat, plnit questy a táhnout do Slezska budou moci nevidomí hráči i díky práci Lukáše Hosnedla. Ten i přes své zrakové postižení pracuje nejen na 1428: Shadows over Silesia a pomáhá KUBI Games učinit hru více přístupnou.
Dle slov Petra Kubíčka se s Shadows over Silesia spouští pro nevidomé hráče nová éra hraní. Připravovaná novinka má nabídnout lepší přístupnost, než například všude propírané The Last of Us: Part II.
- Sonar: jedná se mechaniku, díky která nevidomým umožní určit přesnou polohu přátelských i nepřátelských postav a poukáže i na jiná nebezpečí. V neposlední řadě také pomáhá k volnému prozkoumávání herního světa.
- Popisy prostředí: Atmosféru hry zachycují i popisky veškerých lokací. Ty budou nahlas předčítány a hráči tak o nic nepřijdou.
- Předčítání veškerého textu: Veškeré rozhovory, nápovědy, popisky úkolů či předmětů ve vašem inventáři budou nahlas předčítány. Dojde i na rozhovory v cutscénách, které nebudou v domácím jazyce.
1428: Shadow over Silesia vychází 6. září a to exkluzivně pro PC. V následujících dnech, či týdnech, by měla dorazit i demo verze.