Podle tvůrce série Gran Turismo, Kazunori Yamauchi, stanovila hra určitý standard pro další závodní simulátory.
V nedávném rozhovoru pro Motorsport.com hovořil generální ředitel Polyphony Digital o své misi zachránit motoristické závody. První Gran Turismo, vydané v roce 1997 pro původní PlayStation, zvedlo laťku pro závodní tituly a patří mezi nejlepší hry všech dob. Tato hra dokázala zvýšit dostupnost simulátorů široké veřejnosti a nabídla spoustu aut, skladeb, simulací fyziky a dalšího.
Díky tomu se Gran Turismo stal standardem pro další tituly, včetně sérií Forza Motorsport, Assetto Corsa, Project Cars a Grid.
„V roce 1997 jsem asi dosáhl toho, že jsme opravdu vytvořili něco, co každý očekával,“ řekl Yamauchi. „V dnešní době samozřejmě existují i jiné simulátory jízdy, a to se ve světě stalo jakýmsi standardem. Ale myslím si, že v té době, kdy jsme tvořili, Gran Turismo, tomu tak nebylo a my jsme byli opravdu schopni vytvořit něco, co je dnes standardní a to je to, co lidé očekávají.“
CEO Polyphony Digital zašel dokonce tak daleko, že přirovnal jejich práci s populární hudbou a Beates.
„Je to jako Beatles: vytvořili populární hudbu a dnes je pro nás populární hudba normální. Ano, je to standard. Ale pokud by se Beatles neobjevili, možná bychom dnes neměli pop music.“
Nejnovější díl Gran Turismo Sport je nyní k dispozici exkluzivně na PS4.
Souhlasim, pred 20 lety nebylo lepší závodní hry. Diky za to.. Škoda že současné GT neudrželi stopu s jinými simulátory. Nebo je to alespoň můj názor..
Pavlík Nepovím jj Forza 4ewa
Přesně, byla to srdcova záležitost… Až do posledního dílu… Tam je menu, grafika, blbosti okolo krásný, ale fyzika je fakt příšerná