Aktualizace:

Treyarch reagoval na zprávy ohledně rychlosti serverů pro Call of Duty: Black Ops 4 a tvrdí, že rychlost serverů zlepší.

V posledních několika dnech jsme zaznamenali spoustu diskuzí o výkonnosti sítě a začali jsme se zabývat přímým řešením tohoto problému. Neustále pracujeme na optimalizaci hry a zejména výkonu sítě, abychom zajistili nejvyšší kvalitu a on-line zážitek všem našim hráčům. Spuštění hry s tak masivním počtem hráčů naráz, znamená globální zátěž pro naše servery, , nakonfigurovali jsme naši infrastrukturu tak, abychom zajistili stabilitu hry jako nejvyšší prioritu vůči všem ostatním faktorům.

Nyní, když jsme ustáli počáteční spuštění hry, zaměřujeme se na vyladění výkonnosti sítě po celém světě pomocí shromážděných dat přicházejících z celého světa. Během příštích dvou týdnů uvedeme několik aktualizací do našeho síťového nastavení, které budou hru nadále zlepšovat. Jak jsme vždycky říkali, start je jen začátek a my jsme odhodláni dělat Black Ops 4 nejlépe podporovanou hru, kterou jsme kdy hráčům Jedná se o cestu, která bude zahrnovat neustálé úpravy, vylepšení a doplnění. Oceňujeme vaši trvalou podporu a trpělivost – děkujeme!

Původní zpráva:

Youtube kanál nazvaný Battle(non)sense zveřejnil zajímavé informace o tom jak se liší rychlost serverů mezi betou a a plnou verzí Call of Duty: Black Ops 4. Bohužel v neprospěch plné hry.

Často si hráči říkají, že beta test je jen testovacím obdobím, kdy si vývojáři zkouší jednotlivá nastavení svých serveru a hry, aby ji mohli nakonec co nejlépe vyladit a nabídli tak hráčům co nejlepší herní zážitek.

Bohužel, jak se zdá, tak Treyarch společně s vydavatelskou společností Activision, k tomu přistupují zcela odlišně. Beta test CoD: BO4 totiž běžel na mnohem vyšší frekvenci serverů, než finální produkt. Laicky řečeno beta test byl mnohem lépe fungující hrou než je nyní plná hra, kterou v současné době hraje milióny hráčů.

Beta test CoD: BO4 totiž běžel v případě multiplayeru na 60Hz Tickrate to znamená, že server mnohem rychleji odesílal a přijímal informace od hráčů, tím pádem docházelo k minimálnímu zpoždění a ztrátě packetů. (U 60Hz Tickrate dochází k výměně dat se serverem 60x za sekundu, kdežto u 20Hz pouze 20x za sekundu.)

Finální multiplayerový režim v současné době běží pouze na 20Hz, to v praxi znamená, že server přijímá i odesílá trojnásobně pomaleji data mnohem a dochází tak k větším ztrátám datových packetů. Servery loňského dílu WWII přitom běželi na 60Hz po celou dobu. Otázkou je, proč tomu tak je a jak se zdá, tak problém by mohl být v novém režimu Blackout.

V případě režimu Blackout je situace ještě horší. Servery u tohoto módu v sólo režimu v beta testu běžely pouze na 10Hz. Po vydání je situace o něco lepší, ale i tak vždy zápasy startují na 40hz a poté téměř okamžitě padají na 20Hz v nejhorším případě dokonce až k 10Hz Tickrate a to i s postupně ubývajícími hráči ve hře.

Proč tomu tak je? Údajně je na vině zastaralý engine hry, který není na takovýto počet hráčů a tak velké mapy stavěn. Pravděpodobně i díky tomu musel být snížen Ticketrate pro klasický multiplayer.

Navíc se také zdá, že vyhledávání zápasů dohazuje hráče na servery, které jsou z hlediska latence nežádoucí a kde výsledný PING může dosahovat i 200ms.

Přečti si  Days Gone nebude na PC podporovat DLSS ani Ray Tracing

Jak se to celé projevuje? Zkrátka a jednoduše tím, že narůstá zpoždění toku dat a to až řádově na 100 a více milisekund. Ve skutečnosti se sníží počet vámi vystřelených kulek, což vede k tomu, že sice vidíte že vám cíl křížkuje, ale bohužel se nic neděje. Nebo hůře zaběhnete za roh, ale i přesto zemřete, neboť v době, kdy vy jste již za zdí, tak soupeř vás teprve vidí zabíhat, začne střílet a server tak vyhodnotí zásah. Vy potom jen nevěřícně kroutíte hlavou.

Řešením by mohlo být dosažení připojování na nejbližší server CoD: BO4, který se nachází v Německu. Ne však vždy jsou hráči na tento server připojeni a tak hra hráče připojuje i na další servery, například v Anglii, Itálii, Španělsku i dále. Na celou mapu serverů se můžete podívat níže.

Řešením je speciální router, který uživateli dovolí nastavit si poloměr vzdálenosti od svého bydliště, kdy se hráč, nebude-li sám chtít, nepřipojí na žádný server nacházející se za tímto poloměrem. Nebo počkat, až Treyarch bude na tuto záležitost reagovat a vyjádří se k případné opravě.

Call of Duty: Black Ops4 je nyní k dispozici na PC, PS4 a Xbox One.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno