Rada pro hodnocení softwarových programů (ESRB) ukázala své shrnutí pro Assassins Creed Origins.

Stejně jako předchozí díly série, nadcházející Origins skončil s hodnocením Mature. Hra s tímto ratingem není vhodná hráčem mladším než 17 let. AC Origins dostal toto hodnocení, protože obsahuje krev, odkazy na drogy, intenzivní násilí, nahotu, sexuální obsah, vulgarismy a požívání alkoholu.

Celý popis od ESRB zní následovně:

“Jde o akční adventuru, ve které hráč sleduje příběh egyptských asasínů Bayeka a Aye ze Siwy. Jejich úkolem je odstranit tajný spolek, který ohrožuje moc Kleopatry. Jak hráči zkoumají egyptské, římské a řecké prostředí, absolvují mise, kde hledají, sledují a zabíjejí lidských nepřátel. Hráči používají meče, šípy, skryté čepele a oštěpy, aby zabili své cíle a nepřátel, s využitím bojového stylu na blízko.

Některé cut-scény také poukazují na intenzivně násilné činy: zabití člověka či bodnutím dítě. Vraždy a boje jsou zvýrazněny lidskými výkřiky bolesti a zvýšeným krvavým efektem. Jedna sekvence zobrazuje část lidského těla a krev v jeskyni, další scéna nakrátko popisuje bezhlavé mrtvé tělo napíchnuté na kůl.

Hra také zahrnuje misi s prostitutkami v bordelu, ve které může být částečně pozorován sexujúci pár (včetně zvuků). Ženská těla jsou někdy v bordelu zobrazeny jako polonahé a některé místnosti obsahují nákresy párů v různých sexuálních polohách.

V průběhu hry přijde i na krátkou zmínku o opiu. Hráčovu postavu uvidíme během cut-scény pít alkohol, po určitém čase dojde i na pěstní souboje a použití vulgarit “f * ck”, “sh * t” a “c * nt”. v herních dialozích. “

Zdá se, že se tvůrci opravdu chtějí zaměřit na dospělé publikum a napravit tak spousty chyb, kterými předchozí díly tolik trpěli a to včetně obsahu.