Zprávy z posledních měsíců naznačovaly, že společnosti Bungie reálně hrozí další kolo hromadného propouštění, a to se bohužel skutečně stalo. Studio vlastněné společností PlayStation oznámilo, že ruší dalších 220 pracovních míst, přičemž již loni v rámci dalšího kola propouštění zrušilo přibližně 100 pozic.
To je zhruba 17 procent všech zaměstnanců studia, i když to není rozsah změn v Bungie. Ačkoli si společnost od své akvizice zachovala nebývalou míru autonomie v rámci PlayStation, některé zprávy tvrdily, že Bungie hrozí ztráta statusu nezávislé dceřiné společnosti v rámci Sony, a zdá se, že tyto změny nyní vstupují v platnost.
V prohlášení zveřejněném na oficiálních stránkách Bungie generální ředitel Pete Parsons uvedl, že studio „prohloubí naši integraci se společností Sony Interactive Entertainment“, v jejímž rámci bude v průběhu několika příštích čtvrtletí do systému PlayStation převedeno přibližně 155 pozic z Bungie (tedy přibližně 12 % zaměstnanců).
„SIE s námi neúnavně spolupracovala, aby identifikovala role pro co nejvíce našich lidí, což nám umožnilo společně zachránit velké množství talentů, kteří by jinak byli postiženi snížením počtu zaměstnanců,“ píše Parsons.
Kromě toho společnosti Bungie a PlayStation zakládají nové first-party studio, které bude pracovat na jednom z inkubačních projektů – nové akční sci-fi hře. Více se o tom dočtete zde.
Ve své aktualizaci Parsons hovořil o tom, co si vůbec vyžádalo nové kolo propouštění a snižování počtu pracovních pozic, a přiznal, že studio bylo „příliš ambiciózní“, přičemž uvedl i další faktory, jako jsou ekonomické podmínky, výpadek Destiny 2: Lightfall a další.
„Již více než pět let je naším cílem dodávat hry ve třech trvalých globálních sériích,“ řekl Parsons. „Abychom tuto ambici uskutečnili, založili jsme několik inkubačních projektů, z nichž každý byl osazen vedoucími vývojáři z našich stávajících týmů. Nakonec jsme si uvědomili, že tento model příliš rychle vyčerpává naše talenty.Také to nutilo naše podpůrné struktury studia rozšířit na větší úroveň, než jsme byli schopni reálně podporovat, vzhledem k našim dvěma hlavním produktům ve vývoji – Destiny a Marathon.
„V roce 2023 se navíc naše rychlá expanze střetla s rozsáhlým ekonomickým zpomalením, prudkým poklesem herního průmyslu, chybějící kvalitou hry Destiny 2: Lightfall a potřebou věnovat oběma projektům, The Final Shape a Marathon, potřebný čas, abychom zajistili, že oba projekty budou v takové kvalitě, jakou naši hráči očekávají a jakou si zaslouží. Byli jsme příliš ambiciózní, naše finanční bezpečnostní rezervy byly následně překročeny a začali jsme se pohybovat v červených číslech.
„Poté, co se tato nová trajektorie stala jasnou, jsme věděli, že musíme změnit kurz a rychlost, a udělali jsme vše pro to, abychom se dnešnímu výsledku vyhnuli. I přes vyčerpávající úsilí vynaložené napříč naším vedením a produktovými týmy na vyřešení našich finančních problémů tyto kroky jednoduše nestačily.
„Proto se dnes musíme rozloučit s neuvěřitelným talentem, kolegy a přáteli.“
Po této sérii významných změn a propouštění bude ve společnosti Bungie pracovat celkem zhruba 850 zaměstnanců, což je přibližně o 1300 méně než dříve. Parsons říká, že práce na Destiny a Marathonu pokračují rychlým tempem.