Cyberpunk 2077 od CD Projekt RED se veze na vlně pozitivity s nadcházejícím vydáním DLC Phantom Liberty, které v září přidá nový příběh, postavy, úkoly a oblast. Vedle toho se spouští bezplatná aktualizace, která předělá AI, policejní systémy a další. Ovšem i tak je společnost a jejich hra stále pod drobnohledem.

Společnost si to vysloužila špatným spuštěním, chybami a chybějícími funkcemi na konzolích aktuální i předchozí generace.

I když je nyní vše v pořádku, Michał Platkow-Gilewski, viceprezident pro PR a komunikaci CD Projektu, nezapomněl na staré časy. V rozhovoru během Summer Games Festu řekl: „Právě teď jsme ve skvělé chvíli. Ano, cesta byla trnitá. Když bylo všechno úžasné před vydáním Cyberpunku …bylo to skvělé období mého života, ale bylo to příliš dobré, než aby to byla pravda. Hra se formovala tak, aby byla úžasná, a všichni jsme byli nadšeni. Ale tento humbuk kolem nás byl velkým tlakem. Pak přišlo vydání a pohádka skončila.“

Věděli jsme, že musíme tvrdě pracovat, abychom se vrátili. Byl to těžký okamžik pro všechny. Museli jsme přestavět spoustu věcí uvnitř firmy. Začali jsme věcmi na straně vývojáře; pomysleli jsme si: ‚Měli bychom spojit naši budoucnost s jiným enginem, nebo bychom měli zůstat u svého? Udělali jsme určitá rozhodnutí o tom, jak pracujeme, jak jsme strukturováni. Byla to velká přestavba.“

Zároveň jsme věděli, že chceme pracovat na Cyberpunku a udělat nejen skvělé rozšíření, ale také vylepšit několik věcí v základní hře. Byla to docela dlouhá cesta, ale právě teď jsem nadšený z toho, co lidé řeknou, až začnou rozšíření hrát.

Platkow-Gilewski, který je ve společnosti 12 let a vidí, jak se rozrůstá ze 120 lidí na přibližně 1200, nejvíce lituje, že zklamal fanoušky Cyberpunk 2077.

Osobně jsem nebyl spokojený s tím, jak se věci vyvinuly. To jsem nečekal. Okamžitě jsem věděl, že se musíme vrátit. Líbilo se mi místo, kde jsme byli. Nemluvím o vrcholu humbuku, ale dva roky před tím jsme měli svou komunitu, měli jsme rádi je, oni nás a bylo úžasné pracovat v CD Projekt RED.

Přečti si  World of Tanks Blitz oslavuje "Turtle Power" spoluprací s Teenage Mutant Ninja Turtles

Po vydání to bylo těžké, ale věděl jsem, že máme stejné lidi. Hráči jsou stejní… jen musíme napravit náš vztah s nimi. Jediná věc, kterou skutečně můžeme udělat, je poskytnout to, čeho jsme schopni. Mám pocit, že se nám to brzy podaří a doufejme, že to bude pro všechny nový začátek.

Jednou z cest je změna firemní kultury a přístupu ke crunchi, což bylo zjevně jasné během vývoje hry. „Je opravdu těžké změnit společnost, když musíte něco dodat a máte daný termín. Není na to nejvhodnější chvíle. Všichni čekali na vydání.“

Tyto změny by se staly tak jako tak, ale [ situace kolem Cyberpunku ] byla další motivací. Bylo to probuzení, abychom řekli: ‚Pojďme restrukturalizovat, pojďme přehodnotit… co se z toho můžeme naučit?‘ Není to snadná náprava. Není to tak, že byste se mohli od zítřka rozhodnout udělat něco jiného. Je to proces, který pravděpodobně zabere hodně času, ale vidím, že společnost funguje jinak než dříve. A nikdo nechce opakovat chyby, které se staly.

Cyberpunk nám zabral spoustu času, než jsme ho dodali, a my jsme rostli. Potřebovali jsme přehodnotit, jak pracujeme ve větších skupinách, a zajistit, aby si všichni navzájem naslouchali. A také se ujistěte, že umožňujeme týmům pracovat na jejich fragmentech hry, ale když vše zkombinujete, běží to hladce ze všech stran. Potřebujeme také posílit nové vedení. Chceme decentralizovat způsob, jakým pracujeme.“

Největší věcí bylo vstát a říct: ‚Musíme to udělat‘. Ano, čekali jsme jiný start pro Cyberpunk, ale teď máme další šanci. Jako osoba zodpovědná za komunikaci chci obnovit spojení s hráči, protože nás lidé sledovali roky a byli zklamáni. To je pro mě to nejdůležitější. Musíme udělat hru pro ně.

Přečti si  XDefiant se spouští 21. května

V současné době je tým zaměřen výhradně na rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem ve studiu. „Vyvážení pracovního a soukromého života je pro nás důležité. Vždy tomu tak bylo, ale bylo těžké udržet rovnováhu. Soukromý život si teď užívám mnohem víc než dřív. Vylepšujeme, přestavujeme a přetváříme studio na tolika úrovních, že je těžké přesně říci, co se děje. Ale rovnováha mezi pracovním a soukromým životem, jak pracujeme společně, jak posilujeme i menší týmy, jaké jsou cesty, jak mluvíme s vedením, to vše… to se neustále mění.“

Existuje skupina lidí odpovědných pouze za transformaci. Nenesou odpovědnost za kvalitu toho, co dodáváme, ale za to, co se děje ve studiu, včetně vytváření nových prostor, aby se tam pracovalo mnohem pohodlněji. Celá situace v COVIDu zasáhla i nás a museli jsme vymyslet, jak pracovat [s lidmi doma]. Na jednu stranu nám chybí kolegové, protože se s nimi tak často nevídáme, ale na druhou stranu jsme se naučili pracovat s digitálními nástroji, aby všichni věděli všechno.

Veškerý tento nepořádek začal, když jsme ještě vytvářeli Cyberpunk, ale nyní máme čas pracovat na těchto nástrojích, abychom je vyvinuli, vytvořili osvědčené postupy…je to zajímavá doba.

To odpovídá výrokům režiséra Phantom Liberty (a Project Orion ) Gabe Amatangela, že rovnováha mezi pracovním a soukromým životem je v současnosti „velmi zdravá“. Nižší zaměstnanci to potvrdili Jasonu Schreierovi z Bloombergu, i když dodali, že to zůstává „probíhající, komplikovaný problém“.

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty vychází 26. září pro Xbox Series X/S, PS5 a PC.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno