Tvrdí se, že do okamžiku, kdy hra vstoupila do alfa verze v roce 2023, bylo na ni vynaloženo přibližně 200 milionů dolarů a dalších 200 milionů dolarů bylo vynaloženo poté.
Na začátku tohoto měsíce, pouhé dva týdny po vydání hry Concord, se společnost Sony rozhodla vrátit peníze všem, kteří si zakoupili kopie hry (což podle odhadů nebylo příliš mnoho lidí), což je jistě jeden z největších a nejzávažnějších neúspěchů, které jsme kdy v portfoliu prvních stran PlayStation viděli. Nyní se objevily další informace o tomto projektu, který byl odsouzen k zániku, a osvětlují astronomický rozpočet, s nímž byla hra vyvíjena.
Podle zakladatele společnosti Last Stand Media Colina Moriartyho měl Concord rozpočet přibližně 400 milionů dolarů, přičemž „většinu“ z nich utratila společnost Sony, což z něj dělá vůbec největší first-party vydání pro PlayStation, pokud jde o rozpočet. Pro srovnání, Marvel’s Spider-Man 2 měl rozpočet 315 milionů dolarů, zatímco The Last of Us Part 2 a Horizon Forbidden West měly každý rozpočet 200 milionů dolarů. Moriarty v nedávné epizodě podcastu Sacred Symbols tvrdil, že mu o tomtéž řekl vývojář, který na hře pracoval.
V době, kdy Concord vstoupil do alfa fáze vývoje, tedy na začátku roku 2023, bylo na hru údajně vynaloženo přibližně 200 milionů dolarů. Hra však byla v této době (přibližně v době, kdy byla v květnu loňského roku oznámena) ve „směšném stavu“, přičemž se nepracovalo na hlavních prvcích hry, jako je onboarding a monetizace.
Významné práce musely být také zadány externím studiím. Aby se hra dostala na přijatelnou úroveň kvality, rozhodla se společnost Sony utratit dalších 200 milionů dolarů. Moriarty dále tvrdí, že v celkové částce 400 milionů dolarů nejsou zahrnuty ani peníze, které společnost Sony stála akvizice vývojářského studia Concord Firewalk Studios, k níž došlo v dubnu loňského roku.
Podle Moriartyho se při vývoji Concordu vyskytly problémy s „toxickou pozitivitou“, což znamenalo, že negativní ohlasy na hru byly ignorovány, přičemž vedoucí představitelé PlayStationu – konkrétně současný spoluředitel PlayStationu Hermen Hulst – věřili, že hra má potenciál být pro společnost obrovským úspěchem, možná dokonce na úrovni Hvězdných válek. Údajně byla hra interně označována za „budoucnost PlayStation“.
Před uzavřením společnosti Concord se podle zpráv podařilo prodat pouhých 25 000 kusů hry. Od doby, kdy byla hra stažena z provozu, společnost Sony neučinila žádné prohlášení týkající se její budoucnosti ani budoucnosti hry Firewalk.
Podle nedávné zprávy odstoupil ředitel Concordu Ryan Ellis po ukončení hry ze své funkce. Více se o tom dočtete zde.
I spoke extensively with someone who worked on Concord, and it's so much worse than you think.
It was internally referred to as "The Future of PlayStation" with Star Wars-like potential, and a dev culture of "toxic positivity" halted any negative feedback.
Making it cost $400m. pic.twitter.com/F5O0oy4gaQ
— Colin Moriarty (@longislandviper) September 20, 2024