Máte rádi deckbuilding a potulování se po neprozkoumaných vesmírných lodích? Nebojíte se riskovat a nespokojíte se s málem? Pak je deskovka Břink! Ve vesmíru: Velká galaktická loupež přesně pro vás. Ve svém průzkumu lodi budete nalézat různá vylepšení, krystaly a především artefakty. Ale pozor! Kdo je moc hamty-hamty, nemusí se z útrob lodi vrátit a může mu být osudné setkání se samotným velkým Tyranem REXem!

Břink! Ve vesmíru: Velká galaktická loupež je středně velká hra na pomezí ameritrash a euro pro 2 – 4 hráče od 12 let a zabere cca hodinu až hodinu a půl herního večera, odpoledne nebo rána. Českou lokalizaci má na svědomí společnost Rexport, mezi hráči známá hlavně jako Rexhry, od které jsem hru dostal k recenzi. Po otevření celkem vysoké čtvercové krabice nalezneme česká pravidla, pytlík s variabilním hracím plánem, kartony, figurku hlavního záporáka, alias samotného velkého Tyrana REXe, karty, kostičky a nádherný semišový pytlík. To vše v klasickém červeném insertu, který byl i ve fantasy verzi této hry (Břink!: Velká podzemní loupež).

A o co vlastně v této vtipné a napínavé hře jde? Vžijete se do role galaktických zlodějů, kteří se snaží z lodi kyborga, samotného velkého Tyrana REXe, ukrást nejcennější artefakty. Připraví se variabilní hrací deska, do nabídky se rozdá šest karet setkání a vytvoří se balíčky karet zálohy. Na pole Břink! položí první hráč tři kostičky hluku, další dvě atd. Každý hráč začíná se stejným základním balíčkem deseti karet, z nich si dobere pět a ve svém tahu vyloží všechny před sebe a to postupně, nebo klidně najednou. Vyhodnotí efekty na kartách, což může být v základu pohyb, zručnost a boj, ale i speciální schopnosti a některé dokonce způsobí, že uděláte Břink! (ha, název hry!). Pomocí pohybu překvapivě vykonáte pohyb na hrací desce. Efekt boje můžete použít například na bezúhonné proklouznutí chodbou a pomocí zručností si nakupujete další karty do svého balíčku, čímž ho vylepšujete. Jak již bylo naznačeno, pokud některá z karet způsobí Břink!, položí hráč na příslušené pole kostičku hluku. Na konci kola každého hráče se doplní nabídka karet setkání a pokud alespoň jedna z nich obsahuje piktogram samotného velkého Tyrana REXe, nasypou se všechny kostičky z pole Břink! do toho krásného hebkého semišového pytlíku a vykoná se nejzábavnější a nejnapínavější úkon hry. Z pytlíku se vylosuje počet kostiček dle umístění figurky samotného velkého Tyrana REXe. Vylosované kostičky se umístí na track životů hráčů a černé kostičky se dají stranou. Po této velké švandě hraje další hráč. Hra končí poté když jsou všichni hráči buď omráčeni, nebo venku z lodi. Vyhrává ten, kterému se podařilo z lodi ukrást věci s největší bodovou hodnotou. Pokud některý hráč neukořistí ani jeden artefakt, prohrává hru.

Před hodnocením se zkusím oprostit od toho faktu, že mám velké zkušenosti se starším bratříčkem (nebo sestřičkou) této hry, kterou je Břink!: Velká podzemní loupež, která mě velice baví a patří do těch vyšších příček mého pomyslného žebříku. Co tedy přináší sci-fi verze ságy Břink! nového? Na první pohled by se mohlo zdát, že kromě sci-fi kabátku nic. Ale to zdaleka není pravda. Již potřetí (ano, už bohužel potřetí) zmíním variabilní hrací plán, který je zásadní změnou. Dále je zde nutnost navštívit a hacknout minimálně dva ze tří modulů, abyste mohli ve hře uspět, což zabraňuje rychlé hře, kdy jeden z hráčů běží pro první artefakt a hned se vrací do cíle. V nabídce setkání se objevují karty ze třech různých frakcí, které mezi sebou mají synergii nebo s krystalem, který též můžete získat. Musím velice vychválit odkazy a easter eggy z jiných sci-fi her, filmů a seriálů a i jejich skvělou českou lokalizaci. Co trochu kazí celkovou „skvělost“ hry je vizuální stránka herního plánu, který bohužel není moc pěkný a působí prázdným dojmem. Místnosti jsou vesměs prázdné mnohoúhelníky bez nějakého nápadu. Vůbec by nevadilo, kdyby pokoje byly půdorysem s drobnými detaily, jako jsou řídící prvky lodi nebo počítače. A bohužel do sebe díly úplně přesně nepasují, ale není to nic extrémního. Dále by se dalo namítnout, že se opakují základní principy hry – ale je to chyba? Autor se za tento fakt nestydí a naopak to přiznává v názvu hry. Snad jsem se hodnocením nedotkl samotného velkého Tyrana REXe.

Autor hry: Paul Dennen

Přečti si  Ghost of Tsushima bude mít na PC premiéru integrace sítě PlayStation Network a trofejí

CZ distributor: Rexport, s. r. o.

Počet hráčů: 2 – 4

Přibližná herní doba: 60 – 90 minut

Doporučený věk: 12+

PŘEHLED RECENZE
Zábava
80 %
Znovuhratelnost
70 %
Srozumitelnost pravidel
80 %
Zpracování
80 %
Robert Tuharský
Vášnivý hráč deskovek, M:TG a gamebooků. Snažím se i o něco jako natáčení videí na Youtube a často se věnuji sledování filmů.
deskovka-brink-ve-vesmiru-velka-galakticka-loupez-pozor-na-samotneho-velkeho-tyrana-rexe<font size="3">Sci-fi dobrodružný deckbuilding, který rozhodně nebude nudit a zabaví hráče na mnoho večerů. Cena hry: 1199Kč Hra plně odpovídá ceně <br/>

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno