“Dnes budu poprvé pracovat jako kvalifikovaná bioložka.
Profesor Howell mi vzkázal, abych byla ráno v místním
parku, kde se seznámím s jeho známou, dr. Mazaovou. Abych řekla pravdu, byla jsem trochu zklamaná. Když jsem si představovala svůj život terénní bioložky, měla jsem na mysli daleká místa s mohutnými vodopády a tmavými jeskyněmi, ne „obyčejný“ místní park.”

 – Začátek příběhu hlavní postavy

Příběh nás zavádí do národní rezervace v severní Americe, kde se stáváme správci tamního parku, který si můžeme představit jako v kreslené pohádce Méďa Béďa. Našim úkolem je pozorovat důležité druhy fauny a flóry, které nám dohromady tvoří symbiotickou společnost a zaznamenat tak, jak se tyto druhy mezi sebou propojují. Jak už námět naznačuje, tak se jedná o nádherný Patern-building s tím, že můžeme očekávat casual hru všichni proti všem, s cílem vytvořit nejlépe vytvořený habitat plný různých biomů, zvěře a rostlin.

Tak teď už konečně ke hraní samotnému. Předem je potřeba zmínit, že se v recenzi nebudeme věnovat sólovému hraní, ačkoliv jej můžeme v tomto kousku naprosto doporučit, už jenom kvůli zajímavě vytvořené kampani a skvělému vizuálu příběhové knížky. Zpět k více hráčům. Princip vítězství je jednoduchý… kdo má nejvíce bodů, ten vyhrává. Jak toho však docílit? Očekávejte několik neotřelých mechanik a samozřejmě i pár klasických, které jsme už mohli vidět. Začneme starou známou klasikou a tou je samotný princip Patern-buildingu. Každý hráč má totiž před sebou 4×4 nádherně malovanou desku, do které vkládá fotky fauny a flory z nabídky. Cílem je vytvořit co nejsymbiotičtější kombinaci v řádku a sloupci s tím, že každá fotka má různé tipy biomů a zároveň “virtuální” číslovky, které chcete skládat vzestupně, či sestupně (jako postupka v pokeru). Tato nabídka fotek je taktéž stará známá klasika, kde musíte vzít fotku nejvíce vpravo od dobíracího balíčku a pokud byste se rozhodli, že chcete jiný kousek z menu, tak musíte zaplatit žeton žaludu na každou fotku, kterou přeskočíte. Tím tak zvyšujete hodnotu každé karty, kterou přeskočíte a dříve, či později si ji někdo vezme už jenom pro množství žetonů žaludů, které na ní jsou. Co už jsou však zajímavější mechaniky, které jen tak často nevidíte, si necháme do dalšího odstavce.

Mezi faunou a florou můžete najít tzv. Klíčové druhy, což jsou i klíčová mechanika hry (haha, jakože klíčové mechanika stejně jako druhy… chápete, ne?), které se značí jak jinak než obrázkem klíče. Ty mají jak svůj herní, tak reálný podkres. Poznámka autora hry: Klíčový druh – může jím být jakýkoli organismus od zvířat a rostlin po houby a bakterie – je tmelem, který drží celý ekosystém pohromadě. Nemusí to být největší nebo nejrozšířenější druh, ale pokud zmizí, vyvolá to řetězovou reakci, jejímž následkem je rozpad struktury a biodiverzity celého systému. Přestože všechny prvky ekosystému jsou vzájemně provázané jemnou sítí vztahů a vazeb, klíčové druhy hrají při udržení rovnováhy ekosystému rozhodující roli. Herně tyto druhy poskytují dvojnásobek bodů pro celý symbiotický řádek a sloupec. Díky tomu jsou určitě nedílnou a zajímavou mechanikou, kterou není radno podceňovat. Další poměrně unikátní zajímavostí je způsob ukončení celé hry. Jsou tu totiž hned dva, což u těchto typů her nebývá. Jednou je klasika, alias konec ve chvíli, kdy všichni hráči dodělají své 4×4 desky. Druhý způsob je však zajímavější a může ukončit hru o poznání dříve. Jednou z akcí je totiž tzv. Zvláštní akce. To jest 5 náhodně zamíchaných destiček, které mají akci jak na rubu, tak líci. Dalo by se říct, že akce na líci je třeba 2x lepší než na rubu. Co je však důležité, tak máte možnost udělat tuto akci na dva způsoby. Buď vezmete jednu desku lícem vzhůru, uděláte akci a otočíte ji na rub, či otočíte VŠECHNY karty s rubem zpět na líc, získáte odměny a posunete ukazatel času. No a jak už asi tušíte. Pokud dosáhne ukazatel času konce, tak je i konec hry.

Během těchto kol můžete očekávat ještě něco málo mechanik s přidáváním žetonů, ale v principu se vždy jedná pouze o přidávání bodů na specifickou fotku podle biomu. Podíváme se už tak pouze na obsah krabice, který je naprosto dechberoucí vizuálem. K dispozici máte nádherné desky hráčů, úžasnou neoprenovou podložku pro karty, herní komponenty z pevného materiálu. Je toho zkrátka hodně a vše vypadá nádherně, na což i hra cílí. Přesto všechno však očekávejte skutečně casual hru, kterou si můžete zahrát jak v rodinném kruhu, tak se mezi přáteli a užít si spoustu zábavy i bez vaření mozku.

Přečti si  Spisovatel Call Of Duty: Modern Warfare 2 by rád vytvořil příběh o původu Ghosta

Autor hry: Isaac Vega, Jeffrey Joyce

CZ distributor: MindOK

Počet hráčů: 1 – 4

Přibližná herní doba: 60minut

Doporučený věk: 10+

PŘEHLED RECENZE
Zábava
90 %
Znovuhratelnost
90 %
Srozumitelnost pravidel
100 %
Zpracování
100 %
Hráč tělem i duší, který si libuje v RPG titulech a indie scéně, ale AAA hrou také nepohrdne. Milovník deskových her všeho druhu.
deskovka-divocina-severni-ameriky-objevte-krasu-divoke-prirodyDokonalá hra všemi směry. Neočekávejte sice nic na dlouhé zimní večery, ale na posezení s přáteli, či rodinou a zahrání příjemné, klidné hry je tento kus dokonalá volba.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno