Je to něco málo přes rok, co nám společnost Bandai Namco za zavřenými dveřmi prezentovala video z připravovaného pokračování série Little Nightmares. Největším negativem tehdejšího zážitku byla skutečnost, že jsme si hru nemohli vyzkoušet na vlastní kůži. To se letos změnilo.
Hra pokračuje v tradici svých předchůdců, zaměřuje se na temná surrealistická prostředí, kde není nouze o noční můry a znepokojivé objevy. V Little Nightmares III sledujeme příběh Low a Alone, kteří se pohybují ve zvráceném světě plném nebezpečí a temnoty. Ve třetím díle se klade důraz na kooperaci. Vašeho parťáka může ovládat někdo z vašich přátel, nebo AI. Každá postava má své jedinečné schopnosti, které jsou mnohdy potřeba k dalšímu postupu hrou.
Stejně jako každý rok, tak i letos byl náš rozvrh schůzek na Gamescomu narvaný k prasknutí a i při návštěvě Bandai Namco nás nepříjemně tlačil čas. Naštěstí byl všude velmi příjemný personál a bylo nám dovoleno přeskočit úvodní původní povídání a s kolegou jsme byli uvedeni do temné místnosti plné konzolí PlayStation 5. Já i kolega Miloš jsme měli každý vlastní monitor, ale mohli jsme se slyšet pomocí propojených sluchátek. Naší spolupráci tak nestálo nic v cestě.
Demo, které nám vývojáři prezentovali sice nepatřilo mezi nejdelší, ale velmi trefně vystihovalo myšlenku a směr, kterým se hra tentokrát vydává. Jednoduchými hádankami jsme s kolegou proklouzli jak nůž máslem, ale v jedné z místností nastal moment, kdy jsme museli spolknout svá ega a zeptat se na to, jak danou situaci vyřešit.
Situace byla taková, že jsme vstoupili do místnosti s jedním z velkých nepřátel. Již při vstupu jsme se museli plížit, aby nás neslyšel. Jakmile jsme udělali nějaký zvuk, prozradilo nás to a jeden z nás skončil v žaludku zmiňované příšery. Ta se procházela po místnosti a my stále bádali, jak se okolo ní proplížit. Řešení bylo jednoduché, důvtipné, leč nepříliš intuitivní. Stačilo prostě nedělat nic a skrčený čekat na to, až ona hladová stvůra místnost prostě sama opustí.
Po této šlamastice demo pokračovalo svižně a my nasávali onu temnou a sirovou atmosféru. Hádanky a jejich řešení pomocí schopností Alone a Low mi přišly nadmíru sympatické a věřím, že prezentovaný kousek hry byl jen slabým odvarem toho, co nás při vydání plné hry čeká. Kromě možnosti kooperace hra sází i na povedený sound design a art-style, který mě svou unikátností zaujal podobně, jako tomu bylo kdysi u prvního dílu.
Novými hrdiny jsou Low a Alone. Dvě hratelné postavy, jejichž přežití v temném světě nočních můr bude zcela závislé na jejich schopnosti spolupracovat. Low a Alone nebudou hádanky řešit jen pomocí šedé kůry mozkové, ale i za pomoci svých speciálních předmětů, luku a klíče. Zatímco luk budete používat na sestřelování beden a otravných vran, tak klíč bude užitečný k rozbíjení dveří a řešení dalších mechanických problémů. Možnost kooperace bude pouze online. Absenci gaučové párty ale hra vynahrazuje existencí Friend Passu. Do své hry tak můžete pozvat i hráče, který LM3 nevlastní. Hráči tak nebudou muset zůstávat na jedné obrazovce a tu a tam se jejich cesty rozdělí. (zdroj: Co vše víme o Little Nightmares III, 1.9.2023)
Supermassive Games vyvíjí Little Nightmares III pro všechny standardní platformy a datum vydání je nyní určený na rok 2025.