Ačkoliv se série Gears of War v průběhu let měnila a vyvíjela, typický horor, který definoval originál, se zdál být odsunut na zcela jinou kolej. Naštěstí se k němu The Coalition vrací s Gears of War E-Day, prequelem zasazeným do období krátce po objevení Locustů.
Je to vzrušující návrh, zejména s ohledem na to, že vývojáři potvrdili návrat k hororovým kořenům originálu. Zajímavé je, že art director Jerry O’Flaherty poskytl trefné srovnání, když první hru nazval „ Vetřelcem “ série, zatímco následující díly byly spíše jako „ Vetřelci “.
„Souhlasím,“ řekl, když se FRVR zeptal na to, jak E-Day inspiroval horor z první hry. „Připadalo mi, jako by… franšíza udělala to, co lidé dělají. Prostě jsem měl pocit, že první díl měl spíše hororové [téma]. Připadalo mi to jako horor s monstry a pak se z toho rychle stala hra s monstry, což je v pořádku, lidi sakra milují 2, 3, 4, ale ta hororová hra měla trochu menší, izolacionističtější povahu.“
„Pokud byl Gears 1 Vetřelec, zbytek série byli Vetřelci. Bylo to mnohem víc, víte, skrýval se tam záporák, prostě tam bylo napětí a hrůza, kterou jste z každé lokace vytahovali, a to se mi líbilo… Líbil se mi ten hororový aspekt toho, co jsme udělali v prvním díle.“
Zatímco Epic Games (které vyvinulo původní trilogii) u Gears of War 1 prosazovalo Unreal Engine 3, zvolilo filmovější prezentaci s „redukovanou paletou“ a spoustou temnoty.
„Už od začátku jsme věděli, že chceme prosazovat filmový obsah. Dělali jsme to ještě předtím, než byl Gears řádně ve vývoji; museli jsme natáčet videa, abychom ukázali Petera Moora, a neustále jsme dostávali zpětný kanál s věcmi, na kterých jsme pracovali. Byl to horor. Byla to hororová hra a horor bude mít redukovanou paletu; E-Day bude hodně temný.“
Gears of War: E-Day vychází v roce 2026 pro Xbox Series X/S a PC.


Může mi někdo objasnit ten horor, který definoval originál? Tady někdo šlape vedle. Není možné to srovnávat s Vetřelcem, ani okrajově. Začínám se o E-Day krapet bát…
Martin Pelák Oni to mysleli tak, že původní film Vetřelec byl mnohem více hororovy, než pokračování v Vetřelci. A totéž údajně platí o jejch prvních Gearsech, než o dalších dílech. Asi prostě chtějí mít E-Day více atmosferické…
Minimálně původní trilogie je atmosférická sama o sobě. Každý díl má své okamžiky. Podle mě to přirovnání nesedí ani tak.