Ve světě, kde tituly Call of Duty a EA Sports každoročně získávají další pokračování, je zajímavé sledovat obecné reakce na GTA. Každé nové vydání se jeví jako významná událost, zejména Grand Theft Auto 6, u kterého analytici očekávají tržby 10 miliard dolarů. Jaké je tajemství dlouhotrvající přitažlivosti série?
Bývalý spoluzakladatel Rockstaru Dan Houser v rozhovoru s Lexem Fridmanem uvedl, že je důležité, aby každý nový titul působil jinak. I když je mezera mezi vydáními důležitým faktorem, vývojářský tým se vyhýbá uspěchanému vydání nových titulů.
„Myslím, že jsme odvedli opravdu dobrou práci v neustálém inovování v rámci toho, co bylo IP. Hry vždycky působily jinak, víte, lidé mají velmi silné pocity. Tahle se mi líbí. Tamta se mi tolik nelíbila.‘ Protože jsou dost odlišné.“
Ne, že by se Rockstar snažil skrýt hlavní kouzlo série, tj. ztělesnění jednoho nebo tří zločinců a naprosté divočení v obrovském sandboxu. Ale jak to celé probíhá, je pokaždé jiné.
„Je to Grand Theft Auto, víte, bude to hra o tom, že jste zločinec, ale způsob, jakým to bude hra vyprávět, se dost změní. Takže si myslím, že způsob, jakým se duševní vlastnictví neustále vyvíjelo, lidi opravdu nadchlo pro hraní.“
Velkou roli hraje i marketing. „Snažili jsme se je propagovat způsobem, který by působil jako aktualizace klasického filmového marketingu, kdy jste si opravdu připadali, jako byste už byli v produktu, jen proto, že jste viděli trailery a podobné věci,“ říká Houser.
Grand Theft Auto 6 vychází 26. května 2026 pro Xbox Series X/S a PS5. Bude to první hra v historii série, která neobsahuje žádný scénář ani postavy od Housera .

