Je to pár měsíců, co AMD představilo svou zbrusu novou herní architekturu RDNA 3, a přestože společnost slíbila velká čísla, vypadá to, že nejlepší GPU RDNA 3 nepodává v herním zatížení takový výkon, pro který byl vyroben.

Testování provedené Computerbase ukazuje, že vlajková loď AMD Navi 31 GPU, která využívá architekturu RDNA 3, může dosáhnout opravdu vysokých taktů, ale pouze v neherním pracovním zatížení.

https://twitter.com/ComputerBase/status/1615617811988074498?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1615617811988074498%7Ctwgr%5E6859235cfb45e8b717304de074bdfc2c686aaaa4%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwccftech.com%2Famd-rdna-3-gpu-radeon-rx-7900-xtx-hits-4-ghz-clocks-in-non-gaming-workloads-less-than-3-ghz-in-games%2F

Technici použili grafickou kartu Sapphire Radeon RX 7900 XTX Nitro+ a podrobili ji mnoha zatížení. V herních testech dosáhla grafická karta frekvence kolem 2,9 GHz, což je slušný takt a nárůst o cca 400 MHz oproti jmenovitému boost taktu. Poměrně rychle také karta dosáhla limitu 500 W, což ukazuje, jak energeticky náročný Navi 31 může ve hrách být. V tuto chvíli neexistuje žádný způsob, jak obejít limit 500 W.

Přečti si  Bethesda zdánlivě připravuje dva neohlášené Fallout projekty

Computerbase ale také kartu testovalo v neherním prostředí jako je Blender, aby vyhodnotil chování taktování na grafické kartě Radeon RX 7900 XTX, a zde si GPU RDNA 3 vedl ještě lépe a takt dosáhl hodnoty 3,5 GHz. Dokonce jsme viděli, že v některých případech dosáhl takt až 4,0 GHz. GPU mělo také mnohem menší energetickou náročnost a to kolem 400W.

Nejlogičtějším vysvětlením, proč se to může stát, by mohlo být to, jak hry tlačí více hardwarových bloků na GPU AMD RDNA 3 ve srovnání s neherními aplikacemi. Následující výsledky z Computerbase ukazují graf taktů a výkonu AMD Radeon RX 7900 XTX při běhu v Blenderu. Nejen, že karta RDNA 3 běží na vyšších taktech, ale také srká více energie. Všimněte si také, že vyšší takty nemusí nutně znamenat vyšší výkon, protože karta ztrácí na RTX 4080 běžící na nižších taktech.

Architektura AMD RDNA 3 byla a je optimalizována především pro hry, které vyžadují mnohem více zdrojů než neherní zátěž, kde si procesy vystačí s málem, takže zde mohou takty běžet mnohem výše.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno