Je to čtvrtý den kdy probíhá šetření FTC vs Microsoft, díky nimž vyplouvá na světlo opravdu velká řada zajímavých informací a názorů. Jedním z nich je i stanovisko Jima Ryana, šéfa PlayStationu, který kladl otázky právníkům Microsoftu a rozhodně se nedržel zpátky.

Když se zvedne téma hraní na základě předplatného, ​​Ryan říká, že ostatní vydavatelé „jednomyslně nemají rádi [Xbox] Game Pass “. Dále říká, že jde o „velmi běžně zastávaný názor vydavatelů“, kteří považují Game Pass za „destruktivní hodnotu“, spíše než za dobrou příležitost dostat své hry mezi více hráčů.

Mluvil jsem se všemi vydavateli,“ říká Ryan. „Jednomyslně nemají rádi Game Pass, protože je destruktivní.

V následné otázce Ryan také říká, že pochybuje, že by šéf Activision Blizzard Bobby Kotick dal Call of Duty na Game Pass, pokud by se akvizice neuskutečnila.

Přečti si  Assassin’s Creed Mirage dorazí na iOS 6. června

Samozřejmě, že teď máme jen Ryanovo vyjádření, který má zjevný zájem prezentovat vydání Game Pass jako lepší nabídku pro Microsoft než ostatní vydavatelé. Mnozí z herní komunity si však už dlouho kladou otázku, zda je obchodní model Game Passu udržitelný. Microsoft ze své strany ujistil fanoušky, že bere v úvahu využití Game Passu, nejen jeho výdělky, protože také připustil, že dostupnost této služby poškozuje prodeje.

Nedávno Xbox sdělil, že Redfall byl příkladem titulu, který si v Game Passu vedl docela dobře, a to navzdory negativnímu přijetí. Rozhodně se zdá, že ne všechny tituly jsou se službou odsouzeny k záhubě a v tomto případě může být skutečně podpořena tím, že bude dostupná uživatelům, kteří na hraní nemusí vydělávat peníze navíc. 

Přečti si  RECENZE: MotoGP 24 - Závody v začarovaném kruhu

To však v současnosti není hlavním zájmem Microsoftu. Když se vrátíme k soudu FTC, musí přesvědčit americký regulační úřad, že jeho akvizice Activision Blizzard není protisoutěžní a nepovede k tomu, že bude mít monopol v tomto odvětví.

Dohoda se netýká jen regulátorů. Včera, v rámci FTC vyšlo najevo, že Bethesda není ráda, že její vlastní hry musí být exkluzivní pro Xbox, ale Call of Duty ne. Pro Xbox by to byl skutečně bezprecedentní krok, kdyby za tolik peněz získala společnost a nabídla sdílení her se Sony a dalšími společnostmi. Starfield a The Elder Scrolls 6 se naopak omezí na PC a konzole Xbox. Pete Hines z Bethesdy byl obzvláště frustrovaný tím, že jeho tým na to také nebyl upozorněn, což naznačuje, že v zákulisí probíhají nějaké komunikační problémy.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno