Akční RPG od studia Guerilla Games dorazí již 18. února. Vývojáři se v oficiálním příspěvku na blogu PlayStation rozpovídali o mnoha aspektech hry. Ty nejdůležitější postřehy si nyní rozepíšeme.
Značná část příspěvku se zaměřuje na soubojový systém, který je logicky velkou součástí snahy o přežití v nebezpečném světě Forbidden West. Z již zveřejněných záběrů jasné vyplývá, že Aloy bude oproti původnímu dílu o poznání agilnější a provádět prudké pohyby ji nebude činit problémy ani pod vodou.
Charles Perain, který má v Guerilla na starosti soubojový systém, se vyjádřil, že pokud hráči investují trochu svého času do tréninku a zaměří se na plné ovládnutí bojových možností, otevřou se jim zcela nové možnosti jak na své soupeře vyzrát. Hra tak bude nabízet mnoho herních stylů a bude záležet jen na hráčích, jak se k určitým problémům postaví a jakou taktiku zvolí.
Vše budou také ovlivňovat nové zbraně a výbava, která se bude hodit i v případě, že se rozhodnete vzít nohy na ramena. Stejně jako zbraně a nástroje, tak i vaše outfity mohou být vylepšovány speciálních místech. Perain také zmínil, že při vývoji a tvorbě nepřátel si vývojáři dali záležet na tom, aby vás nepřátelé po všech směrech otestovali. S jednoduchým spamováním lehkého a těžkého útoku si tak nevystačíte.
Aloy si již zažila mnohé a ve světě robotických monster není žádným nováčkem. Její zkušenosti půjdou vidět nejen při souboji, ale i mimo kombat, na jejím postoji, chování a v animacích. Stejně tak si Aloy bude vědět rady s novými překážkami, které ji do cesty postaví samotný herní svět. Přitahovací hák bude pravděpodobně velmi praktická a často využívaná vychytávka.
Znatelného vylepšení se má údajně dočkat i umělí inteligence nepřátel. Ať už jde o oponenty plechové, nebo z masa a kostí, tak se při společné konfrontaci budou lépe pohybovat, předvídat a všemožné úchyty, zkratky nebo pasti rozeseté po mapě jim budou k dispozici stejně jako vám. V bezpečí nebudeme ani pod vodou. Nejenže vodní říší kralují některá robotická zvířata, ale smočit si své obvody se nebudou bát ani jiné „suchozemské“ potvory.
Vylepšení se oproti minulému dílu dočká i sound design. Studio si dalo záležet na tom, aby každý z robotů měl svůj unikátní zvuk, podle kterého jej hráč může rozeznat. To samé platí i pro jejich útoky, ať už se jedná o melee či útok na dálku.
Guerilla Games se také pochlubili řadou nových gameplay GIFů, které naleznete níže.
Horizon Forbidden West vychází 18. února exkluzivně pro konzole PlayStation.