Společnost Sony minulý týden vydala hlavní aktualizaci firmwaru pro PlayStation 5 a přidala očekávané nové funkce, jako je podpora rozšíření SSD, ale zdá se, že poznámky k opravě neřekly úplně vše.

Aktualizace podle všeho také zvýšila výkonnost PS5 a ve hrách jako Control a Devil May Cry V Special Edition (a pravděpodobně i dalších) narostla o 3 až 5 procent.

To náhodou objevili techničtí specialisté v Digital Foundry. Porovnávali původní a novou mírně přepracovanou verzi PS5 a překvapilo je, že výkon byl ve skutečnosti na starším stroji o něco lepší. Očividně by to přivádělo fanoušky do šíleného běsnění, ale DF později zjistil důvod nesrovnalosti – jejich stará PS5 používala nejnovější beta firmware, který všemu poskytoval malé zvýšení výkonu. Tento beta firmware byl zaveden do nejnovější aktualizace pro všechny majitele PS5, takže nyní nový i starší model PS5 běží úplně stejně. Úplné vysvětlení můžete získat ve videu Digital Foundry níže (diskuse o aktualizaci PS5 je prvních zhruba 12 minut).

Je to nakonec malý rozdíl, ale je zajímavé vidět, že Sony je schopna a ochotna vyladit výkon PS5 prostřednictvím aktualizací. Jak přesně to Sony udělalo, není známo – možná to byla jen aktualizace ovladače, možná související s ray-tracingem, nebo to možná bylo něco zcela jiného. Naštěstí to není naposledy, co to dělají! Jak již bylo zmíněno, nejnovější aktualizace PS5 nabízí také nové funkce, jako je rozšíření úložiště M.2 SSD, 3D audio pro vestavěné reproduktory, různé vylepšení UX a další.

Co si o tom všem myslíte? Kde se vzalo toto zvýšení výkonu? Myslíte si, že Sony toho v budoucnu může udělat více?

2 KOMENTÁŘE

    • Tak to asi zas tak revoluční chladící systém nemá. Pravděpodobně Sony navýšilo softwarově takt a zkouší, jaký to bude mít dopad na jejich konzole

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno