V rámci IGN Summer of Gaming poskytl producent společnosti Sega Scott Strichart 14ti minutový rozhovor doplněný záběry ze hry a rozpovídal se o některých prvcích připravovaného pokračování populární série Yakuza.

Like a Dragon je sedmým dílem v hlavní linii série. Hra se odehrává v Yokohamě na poměrně velké herní ploše, rozdělené do 9 distriktů. Hlavní roli dostala nová postava, Ichiban Kasuga (objevil se zatím pouze v karetní hře známé jako Yakuza Online) a zásadní změny se dočkal především soubojový systém. Scott Strichart uvádí tuto změnu do souvislostí a představuje hlavního hrdinu jako retro gamera a nový soubojový systém tedy jako jeho způsob přemýšlení o řešení potyček ve stylu tahového JRPG. Přestože souboje vypadají na první pohled jako klasická akce z předchozích dílů, vše je ve skutečnosti založeno na tazích a čas mezi rozhodováním je vyplněn animacemi přesunů a pohybů postav.

Přečti si  Assassin's Creed Hexe prý bude obsahovat magické schopnosti, posedlost a systém strachu

Kromě hlavního hrdiny budou v partě i další členové. Jejich běžný počet je stanoven na 4, ale dočkat se můžeme i navýšení celkového počtu (pravděpodobně v závislosti na aktuálně plněných misích). V duchu JRPG budou všechny postavy rozděleny do celkem 19 tříd podle schopností a chování v průběhu boje. Nechybí možnost vizuální úpravy, ale prozatím nevíme, zda-li bude mít jejich „výbava“ vliv i na statistiky postav. Objevují se také náznaky používání schopností připomínajících magii a podpůrné (support) akce některých členů týmu, které vylepší schopnosti a statistiky ostatních. V ukázkách soubojů se také objevila možnost přepnout bitvu do automatického režimu. Vzhledem ke zkušenostem z předchozích dílů přijde vhod, protože souboje jsou časté a v mnoha pokročilejších fázích hry bývají stereotypní. Pokud jde o obtížnost, dozvěděli jsme se, že bude rozdílná v různých částech města a některé oblasti tak budou vhodnější pro začátek hry, jiné budou naopak vyžadovat vytunění vaší party.

Vedle příběhu je série Yakuza charakteristická ztřeštěnými vedlejšími misemi, narážkami na japonskou popkulturu, bláznivými minihrami a budováním vztahů mezi postavami. Like a Dragon má pro vztahy systém, který vám umožní navázat s postavami přátelství (a možná i něco víc). V neposlední řadě bude hra obsahovat ekonomický mód, kdy se ujmete upadající firmy a budete se starat o její rozvoj, najímání managerů a boj s konkurencí.

Na první pohled to vypadá, že s výjimkou soubojového systému se na nové Yakuze nedočkáme téměř ničeho, co bychom neviděli již v předchozích hrách. Otázkou je, zda-li příznivci této série opravdu potřebují něco měnit, protože převážná většina herních prvků, které mají rádi, zůstává.

Yakuza: Like a Dragon vychází pro PlayStation 4, Xbox One a PC. Datum zatím nebylo stanoveno.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno