Jak se ukazuje, tak Xbox Scarlett bude uveden na trh ve dvou verzích, které nesou označení  Anaconda a Lockhart. Nové informace poskytují bližší pohled na jednotlivé specifikace obou verzí.

Microsoft uvede na trh novou generaci konzolí z rodiny Xbox do konce příštího roku a jak se spekuluje, tak by Project Scarlett měl být vydán ve dvou výkonnostních verzích. Ta výkonnější nese označení Anaconda a ta méně výkonná a levnější Lockhart.

Nyní se snad vůbec poprvé dozvídáme podrobnosti o hardwaru a specifikacích obou konzolí.

Xbox Scarlett: Anaconda & Lockhart údajně nabízejí 12 a 4 teraflopy výkonu.

S využitím anonymních, ale „důvěryhodných zdrojů“, Windows Central konečně přišely hmatatelnější informace o výpočetní síle dvou nadcházejících verzí Xbox Scarlett.

  • Xbox Anaconda: Silnější ze dvou verzí Scarlett by měla celkem dosáhnout na výpočetní výkon 12 teraflopů
  • Xbox Lockhart: Levnější verze Xbox Scarlett na základní úrovni nabízí údajně  výpočetní výkon 4 Teraflopů

Pro srovnání, Xbox One X dosahuje výkonu 6 TF a Xbox One S na 1,4. Teraflopů. Ovšem verze Lockhart by měla být výrazně výkonnější než Xbox One X, a to i přes menší počet Teraflopů, zejména díky raytracingu a některým dalším vylepšením.

8jádrový 3,5GHz procesor

Podle zdrojů Windows Central jsou specifikace Anaconda a Lockhart navrženy tak, aby cílily na osmijádrový procesor taktovaný na 3,5 GHz.

Může to znít jako relativně malé navýšení taktů, ale i to by mělo mít velký dopad na celkové zlepšení. Vylepšení ukládání do mezipaměti, nová křemíková architektura a další obecné optimalizace by mohly způsobit, že Xbox Anaconda bude fungovat čtyřikrát až pětkrát lépe než Xbox One X.

Microsoft zřejmě plánuje 16 GB RAM pro Anaconda, 3 z nich pro operační systém

Pro hry na konzole Xbox Anaconda by mělo být k dispozici alespoň 13 GB paměti RAM. Další 3 budou vyhrazeny pro operační systém. Xbox One X má pro hry maximálně 9 GB RAM, z nichž však část spotřeboval operační systém.

Krom toho se dá tvrdit, že se virtuální paměť navýší prostřednictvím použití SSD disku. Kolik GB paměti RAM si zablokuje slabší verze Lockhart, nebylo odhaleno.

SSD, XCloud, Raytracing a zpětná kompatibilita

Obě verze Xbox Scarlett by měly být používat SSD SSM NVMe, aby bylo dosaženo co nejkratších načítacích časů. Například pevné disky SSD v kombinaci s integrovanou streamingovou službou XCloud umožňují hraní her prostřednictvím streamu během jejich stahování a instalace.

Zpětná kompatibilita: Xbox Scarlett je údajně kompatibilní se všemi hrami, které běží na Xbox One, včetně her z programu zpětné kompatibility.

Funkce příští generace, jako je raytracing, budou pravděpodobně fungovat pouze se správnými Next Gen hrami, ale většina her Xbox One bude pravděpodobně fungovat mnohem lépe na Lockhart a Anaconda než na starém hardwaru, bez nutnosti aktualizace.

K těmto datům a číslům je třeba přistupovat opatrně, dokud nedojde k oficiálnímu oznámení nebo potvrzení. V současné době je to stále nepotvrzená informace, se kterou by mělo být zacházeno jako se spekulací.

Xbox Project Scarlett bude uveden do prodeje na konci roku 2020.

2 KOMENTÁŘE

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno