21. listopadu společnost Sony podala patent, který mohl nechtěně odhalit novou funkci PS5. Patent je nazván”Scene Tagging,” a popisuje označování scény jako systém “charakterizace obsahu vytvářeného uživateli spojeného s informacemi ze hry”.

I když to není definitivní, může to znamenat, že PS5 má vylepšený způsob, jak mohou hráči sdílet své hry s ostatními. Podle patentu funguje označování scény autonomně a vytváří metadata pro jakékoli snímky a videa z hraní, které hráč vytvoří. Metadata podrobně popisují věci, jako je místo, kde byl snímek pořízen, názvy postav, které jsou v něm obsaženy, a názvy všech klíčových objektů, které jsou vidět.
Tato funkce by fanouškům PlayStationu usnadnila nalezení konkrétního obsahu, protože by jim umožnila vyhledávat v metadatech klíčová slova, která je zajímají. Pro mnoho hráčů by to mohla být velmi užitečná funkce. Například, pokud hráč uvízne v nějaké hře, mohl by pomocí metadat vyhledat způsob, jak se z komplikované situace dostat.

Patent dále řeší možnost značkování scény ve VR hrách. To by bylo možné za použití různých technologií, které patent označuje jako: „infračervený projektor, fotoaparát, hloubkový senzor, mikročip … varianta trojrozměrné rekonstrukce založené na obrazu“.

Přečti si  Jim Ryan uvádí, že problémy s dodávkami PS5 by mohly být vyřešeny do konce tohoto roku

Nezávisle na zaměření patentu na označování scény se také zdá, že gamepad pro PS5 bude schopen „zachytit biometrické hodnoty“, což naznačuje, že může být schopen sledovat srdeční rytmus a pohyb svalů hráče. Zda bude tato informace zachycena při značkování scén, nevíme, ale patent jako celek dává fanouškům představu o tom, kam až může Sony s novým systémem zajít.

Vydání PS5 je plánováno na konec roku 2020.

6 KOMENTÁŘE

    • Hele frajere … A tebe nenapadlo, že by se mohlo jednat pouze o chybu vytvořenou z nepozornosti? Jsem si jistý, že takovouto chybu udělal v životě určitě každý z nás…
      Příště si to místo psaní hanlivých komentářů prosím uvědom. Tvůj komentář není nikomu prospěšný, jenom uráží. A na závěr bych chtěl dodat, že je pravda, že si to měl autor po sobě aspoň 3x přečíst a ujistit se, že chyby tam nejsou.

      • Já je dělám neustále,ale kontroluji si je po sobě a to dokonce i v soukromé komunikaci, pokud chci něco pověsit na net, nemělo by se to stát. Ale zas tak nic zásadního v tom nevidím.
        HOWGH

      • Tyhle berličky ve hrách neuznavam jsem stará škola z PSX až do teď a nejvíce jsem si užíval na PSX ,PS2 , PS3 kdy nebyli nebo minimálně se projevovali sociální sítě v PS. Člověk musel spoléhat jen na svoje zkušenosti a to bylo to co hůru dělalo hrou. Teď je to sami fracek a chudák když neví jak dál tak koukne na Facebook hnus… Herní svět se mění v jednu hnusnou žumpu…

    • Dobrý den,

      předně bych chtěl poděkovat Ted(ovi) za rozumnou reakci. Chápu, že podobná věc není dobrou vizitkou, ale jak již bylo řečeno, určitě jde o chybu z nepozornosti. Sám píši pro náš web prakticky výhradně recenze, ta nejnovější na The Outer Worlds má skoro 1,700 slov. I když si každý svůj text pečlivě pročítám, prakticky vždy tam nějaký ten “šotek” zůstane. Překlepy vzniklé přepisem, nebo nepozorností se prostě velice špatně vychytávají i při nejlepší možné snaze. Podobně kousavé komentáře nás tedy mrzí. Sám jsem na chyby v cizích textech také dost citlivý, kritiku lze však vyjádřit i jinak, věcně, bez zbytečné kousavosti. Jak už jsem říkal, sám vzhledem k nedostatku času píši pouze recenze. Zrovna Adam však pro web dělá neuvěřitelné množství práce, den co den plní Gamepress novinkami a bez něj by Gamepress vůbec nebyl. Myslím, že můžu mluvit i za ostatní kluky když řeknu, že to všichni děláme z lásky ke hrám, po svém a snažíme se Vás čtenáře informovat a pobavit jak nejlépe dovedeme. Konkurence je veliká a na pozadí toho všeho se rozhodně nikde nesypou velké tisíce do peněženek majitele. Chápu, že překlep čtenáře naštve, automaticky to ale neznamená, že pro web píši negramotné opice. Já se i nadále budu snažit psát co nejlépe, jak dovedu, jestli se to daří můžete posoudit jenom Vy čtenáři. Děkujeme za Vaši přízeň i (konstruktivní) kritiku. Ta posouvá. Posílání autory pro Slovník spisovné češtiny nepomáhá nikomu, jak už naznačil Ted.

    • Aha, ten komentář patří mě. Toho jsem si bez řádného oslovení nevšiml.

      Tak tedy Garii, pokud máš zájem, velmi rád ti na našem webu poskytnu prostor pro vlastní tvorbu, stačí se jen ozvat.

      Ono při překladech informací a x úpravách vět se takováto drobnost prostě stane. Původně tam nemělo být ze hry, ale ve hře.
      Ano, chyba je chyba a chybou zůstane, ale jak si všímám, stává se i u větších a renomovanějších médií.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno