Středeční slunečné odpoledne naše redakce strávila v pražském Hamleys. Ptáte se, co jsme dělali v tomto známém hračkářství? Kromě všemožných hraček, obřího kolotoče a dalších atrakcí zde má pobočku i české studio Divr Labs, které nás pozvalo na test dvou jejich prezentovaných titulů – Golem a Arachnoid.

Na návštěvu Divr Labs jsem se osobně velmi těšil. Virtuální realita patří mezi mé oblíbené způsoby trávení volného času, leč nikdy jsem neměl možnost se během hraní volně pohybovat po budově. A právě volný pohyb po prostorách studia byl pro mě největším lákadlem.

Studio obsadilo pravý zadní roh Hamleys a tak jejich stanoviště najdete i kdybyste nechtěli. Po registraci a tipech od příjemné obsluhy jsme výtahem sjeli do podzemních prostor, kde se celá ta magie odehrává. Veškeré naše věci jsme si uložili do zamykatelných skřínek a následně se nás ujaly instruktorky. Po vysvětlení všech důležitých pravidel jsme si nasadili headsety, spárovali mikrofony a následně stiskli červené tlačítko, které nám otevřelo dveře do jiné dimenze.

Jako první jsme si vyzkoušeli hru Golem. Je to jedna z těch starších her a je tak dost možné, že jste o ní již slyšeli. S otevřenou náručí vás přivítá středověká Praha a Karlův most. Po pár úlohách a zahnání slepic zpět do výběhu nám bylo jasné, jak se hra ovládá a co po nás vyžaduje. Na Golema jsme nečekali dlouho. Nepotkali jsme ho ale u Karlova mostu, ale v další pražské části, na kterou byla taktéž radost pohledět. Nutno podotknout, že čas s nasazenými VR brýlemi ubíhá znatelně rychleji a netrvalo dlouho a my zapínali druhou hru.

Z druhé ukázky jsem měl obavy nejen kvůli tomu, že společnost osminohých tvorů nijak zvlášť nevyhledávám, ale i díky tomu, že se z herní arény ozývaly vyděšené výkřiky od týmů, které byly ve hře před námi. Arachnoid není vyloženě o pavoucích a pokud se nebudete vyloženě rozhlížet, tak jich potkáte jen pár. Pokud ale chcete ve hře dosáhnout dobrého skóre, tak musíte mapu prohledávat a hledat různé kazetky či klíče. No a to těch pavouků uvidíte až až. Obecně Arachnoid kombinuje více herních prvků a využívá téměř celých 150m2, které má studio k dispozici. Důraz je zde na temné prostředí, interakci s předměty a tu a tam vás hra snaží postrašit i časovými limity. Mile mě překvapilo grafické zpracování hry, které bylo i ve velmi temných oblastech prvotřídní. Ačkoliv mi úplně nesedly hádanky s časovým limitem, tak uznávám, že byly poměrně hezké a sofistikované. Hráče potěší i skutečnost, že hra má více konců.

Po dohrání her byly naše headsety vložený do speciálních čistících boxíků, díky kterým budou brýle připraveny pro další návštěvníky. Zajímavá byla i možnost si projít arénu bez spuštěné hry. Mohli jsme tak vidět zdi, předměty či mříže, kterých jsme se mohli ve hře dotýkat. Také jsme viděli, co způsobovalo ten příjemný vánek u Karlova mostu nebo teplo, co šlo s krbu. Na to všechno vývojáři při stavbě arény mysleli a mohli tak umocnit zážitek, který si z Divru můžete odnést.

A přesně o tom to je, o zážitku. Pokud bych se na Golema a Arachnoid koukal jako na hry, tak bych určitě našel několik věcí, které by mohly být jinak nebo aspekty, na kterých by se dalo ještě zapracovat. Ale ve schopnosti zprostředkovat hráči unikátní zážitek si obě hry vedou naprosto bravurně. Zatímco Golem nabízí možnost, jak virtuální realitu představit vaším dětem, tak Arachnoid je výprava, na kterou vyberete své odvážné přátele. Obě hry jsou až pro čtyři hráče a unikátní technologie Divru může ve hře obstarávat až 20 hráčů naráz.

Přečti si  Sony začíná diskutovat o možnosti uvedení Helldivers 2 na Xbox

Divr Labs zde kombinují moderní technologie a lásku k videohrám. I díky tomu jsme odcházeli plni dojmů a v metru si hned googlili, co dalšího má studio za lubem. A není toho málo. Těšit se můžeme nejen na nové hry, ale i na zcela nové prostory. Navíc Divr Labs nenajdete jen v Praze, ale například i v Londýně či Stockholmu. 

Za pozvání děkujeme studiu Divr Labs. 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno