Jak vyplývá z nové zprávy společnosti Epyllion, počítačové hry v uplynulém desetiletí dominovaly na hlavních trzích. Trhy s videohrami tradičně vždy upřednostňovaly konzolové platformy, pokud jde o uvádění produktů na trh, vzhledem k tomu, že PC verze často přichází až několik let po vydání mainstreamové verze, ale i přes tento nepoměr se zdá, že PC hry dokázaly v herním segmentu ohromně konkurovat.
Nejnovější zpráva společnosti Epyllion odhalila, že podíl spotřebitelských příjmů z PC her vzrostl v posledních letech až o 20 %, zatímco příjmy z konzolí „stagnovaly“, což ukazuje zájem kolem obou platforem.
Z údajů vyplývá, že ačkoli obě platformy zaznamenaly v průběhu let exponenciální růst, zdá se, že hraní na PC zaznamenalo silnější dynamiku, což se jistě odrazilo v číslech příjmů. Od minulého desetiletí prý hraní na PC přináší až o 220 % vyšší příjmy než konzolová platforma, což je vskutku ohromující, vezmeme-li v úvahu, že podle obecné představy přispěly konzole hernímu průmyslu obecně více.

Společnost Epyllion tvrdí, že růst platformy v průběhu let je způsoben jejími „složenými výhodami“ oproti konzolové platformě a interaktivnějším prostředím, což znamená zpětnou kompatibilitu a větší kontrolu nad herním výkonem příslušných systémů. Spolu s tím se na číslech podepsala i pomalá prodejní dynamika konzolí, a proto hraní na PC zaznamenalo v posledních letech zrychlený nárůst, zejména po roce 2021.
Ať už se na vrcholu objeví jakákoli platforma, můžeme s jistotou říci, že tento pokrok je pro herní trhy v konečném důsledku zdravý, protože čísla příjmů, která v průběhu let rostou, znamenají, že jsme svědky udržitelného růstu. Dejte nám vědět, které platformě dáváte přednost, zda PC nebo konzoli, a proč.