Série Payday je jako jízda na houpačce, jednou nahoře a podruhé dole, otázkou však je, zda se třetí díl opět dostane zpět nahoru? I to nám mohl naznačit proběhnuvší uzavřený beta test.

Pokud patříte mezi virtuální bankovní lupiče, kteří se již pomalu chystají pověsit své řemeslo na hřebík a užívat si zasloužený odpočinek někde v teple a náručí mladé půvabné zlatokopky, tak vězte, že Dallas, Hoxton a celý gang vás vyvedou z omylu.

Navzdory některým obavám z předchozího dílu se zdá, že Payday 3 opět vystoupá zpět na vrchol a bude opět velmi zábavnou kooperativní loupežnou střílečkou. Hra se totiž hraje opravdu skvěle.

Hned z kraje jsem si v betě mohl vytvořit vlastního zločince tak, jak jsem sám uznal za vhodné. K dispozici byl výběr masky ochranné známky, tímto způsobem můžete vyniknout. Možnosti byly v uzavřené Betě poněkud omezené, ale i tak pro mé potřeby dostačující.

Uzavřená beta nabídla jen jednu loupež s názvem No Rest For The Wicked, která se točí kolem vyloupení malé banky za bílého dne a je přesně taková, jakou od Payday očekáváte. Pochopitelně musíte hledat peníze, vyhýbat se kamerám a tu a tam odstranit nějakého chudáka strážného. Pokud jste hráli First World Bank z prvních dvou her, přesně víte, co můžete očekávat.

Přečti si  Vývojáři Kerbal Space Program 2, společnost Intercept Games, byli údajně uzavřeni

Pro začátek tato mise nám ukázala klasický Payday zážitek a to, jak moc se zlepšily základní mechaniky. Pro uzavřenou beta verzi Payday 3 jsem měl k dispozici pouze několik zbraní pro primární i sekundární plus granáty a 1 Overkill Weapon. Všechny zbraně mi přijdou mnohem uspokojivější a celkově i pocit ze střelby je daleko lepší díky plynulému míření. Vylepšen byl i zvuk zbraní a tak nově můžete ve svých sluchátkách slyšet i poškození, které určitou zbraní způsobujete. Navíc každou zbraň můžete upgradovat, protože každá mise může vyžadovat zcela odlišné vybavení a přístup.

Zdroj: Starbreeze Studios

Nové funkce procházení, jako je schopnost skákat, šplhat a klouzat, jsou ještě větším vylepšením, díky kterému je pohyb po mapě také o kus lepší. Payday 2 bylo sice rychlé, ale toto ještě více přidává na obrátkách.

Největší změnu zaznamenal stealth. V předchozích hrách mohli loupeže potichu dokončit velmi zruční hráči, ale i pro ně to byl velmi těžký úkol, kterého nebyli schopni všichni, zvláště pak ve skupině. Payday 3 vám dává více možností a usnadňuje stealth tím, že strážcům přidává nové „hledací“ chování podobné tomu, co můžeme znát z her Hitman. Můžete tak například opustit soukromou oblast, aniž byste byli zastřeleni, pokud jste byli spatřeni. Vydržte venku dostatečně dlouho a můžete to zkusit znovu, což znamená, že jediná chyba nepromění každou úroveň v krvavou lázeň.

Přečti si  "Zaměřujeme se na hledání způsobů, jak zvýšit náš výkon," říká Todd Howard
Zdroj: Payday 3

I když jít misi pěkně nenápadně je nyní mnohem přístupnější, tak hra vám přesto nic extra neodpustí. Na začátku mise jsme se s parťákem domluvili, že půjdeme pěkně potichu, ale netrvalo dlouho a mise zvrhla v krvavá jatka. Na duhou stranu nás to vždy motivovalo zkoušet to znova a znova lépe.

Payday 3 přináší nově možnost vyjednávat s policií o rukojmích, což vám umožní vyměnit svázané civilisty za více času a zdrojů, to ještě více přidává na filmovém pocitu ze hry, o kterém tvůrci tolik hovoří.

Zdroj: Payday 3

Existuje však mnoho věcí, které o Payday 3 stále nevíme, ale již nyní mohu říci, že prozatím ve mě zanechala beta vesměs pozitivní pocity a upřímně se těším na plné vydání hry.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno