Po své velké přednášce na GTC 2024, kde oznámil novou architekturu grafických procesorů Blackwell, odpověděl generální ředitel společnosti NVIDIA Jensen Huang na několik otázek v rámci setkání s novináři.

Tom’s Hardware přinesl zajímavou informaci týkající se předpovědi generálního ředitele společnosti NVIDIA ohledně budoucnosti umělé inteligence ve hrách: počítá s tím, že za deset let nebo ještě dříve by umělá inteligence mohla generovat všechny herní pixely v reálném čase.

Myslím, že téměř u všeho v technologiích není křivka S delší než deset let, než počáteční myšlenka stane skutečností a dostatečně vylepšenou. A ChatGPT samozřejmě není jen praktický, ve většině případů je lepší. Myslím, že zbývá méně než deset let. Za deset let budeme na druhém konci této S křivky. 

Generální ředitel společnosti NVIDIA Jensen Huang má zjevně poněkud optimističtější názor než jeho kolega Bryan Catanzaro, viceprezident společnosti NVIDIA pro aplikovaný výzkum hlubokého učení a člověk stojící za DLSS. Přibližně před šesti měsíci Catanzaro odhadoval, že DLSS „10“ by mohl přinést plně neuronové vykreslování:

Přečti si  Bloober Team a Private Division v tomto roce oznámí svou novou hororovou survival hru

Nevěřím, že umělá inteligence bude vytvářet hry způsobem, kdy stačí napsat odstavec o vytvoření cyberpunkové hry a pak se objeví něco tak dobrého jako Cyberpunk 2077. Myslím si, že řekněme DLSS 10 v daleké budoucnosti bude kompletně neuronový vykreslovací systém, který bude různými způsoby spolupracovat s herním enginem, a díky tomu bude hra více pohlcující a krásnější.

Je důležité poznamenat, že NVIDIA DLSS 1.0 bylo spuštěno v únoru 2019. Zatímco vydání verze 2.0 trvalo přibližně rok, verze 3.0 se objevila až o dva a půl roku později. Z tohoto důvodu může trvat i více než deset let, než se dostaneme k DLSS 10.

Bez ohledu na to je zřejmé, že společnost NVIDIA investuje do dlouhodobého vývoje všech věcí souvisejících s umělou inteligencí, počínaje herními aplikacemi. Během výše zmíněné keynote na GTC 2024 představil generální ředitel společnosti NVIDIA nové demo NPC s umělou inteligencí s názvem Covert Protocol. Projekt byl vytvořen pomocí NVIDIA Avatar Cloud Engine (ACE) a technologie Inworld AI; stejná kombinace se objevila také v demu NEO NPCs společnosti Ubisoft na GDC 2024.

Přečti si  The Battle of Five Armies je hra prověřená hra ze světa Pána Prstanů

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno