Po své velké přednášce na GTC 2024, kde oznámil novou architekturu grafických procesorů Blackwell, odpověděl generální ředitel společnosti NVIDIA Jensen Huang na několik otázek v rámci setkání s novináři.
Tom’s Hardware přinesl zajímavou informaci týkající se předpovědi generálního ředitele společnosti NVIDIA ohledně budoucnosti umělé inteligence ve hrách: počítá s tím, že za deset let nebo ještě dříve by umělá inteligence mohla generovat všechny herní pixely v reálném čase.
Myslím, že téměř u všeho v technologiích není křivka S delší než deset let, než počáteční myšlenka stane skutečností a dostatečně vylepšenou. A ChatGPT samozřejmě není jen praktický, ve většině případů je lepší. Myslím, že zbývá méně než deset let. Za deset let budeme na druhém konci této S křivky.
Generální ředitel společnosti NVIDIA Jensen Huang má zjevně poněkud optimističtější názor než jeho kolega Bryan Catanzaro, viceprezident společnosti NVIDIA pro aplikovaný výzkum hlubokého učení a člověk stojící za DLSS. Přibližně před šesti měsíci Catanzaro odhadoval, že DLSS „10“ by mohl přinést plně neuronové vykreslování:
Nevěřím, že umělá inteligence bude vytvářet hry způsobem, kdy stačí napsat odstavec o vytvoření cyberpunkové hry a pak se objeví něco tak dobrého jako Cyberpunk 2077. Myslím si, že řekněme DLSS 10 v daleké budoucnosti bude kompletně neuronový vykreslovací systém, který bude různými způsoby spolupracovat s herním enginem, a díky tomu bude hra více pohlcující a krásnější.
Je důležité poznamenat, že NVIDIA DLSS 1.0 bylo spuštěno v únoru 2019. Zatímco vydání verze 2.0 trvalo přibližně rok, verze 3.0 se objevila až o dva a půl roku později. Z tohoto důvodu může trvat i více než deset let, než se dostaneme k DLSS 10.
Bez ohledu na to je zřejmé, že společnost NVIDIA investuje do dlouhodobého vývoje všech věcí souvisejících s umělou inteligencí, počínaje herními aplikacemi. Během výše zmíněné keynote na GTC 2024 představil generální ředitel společnosti NVIDIA nové demo NPC s umělou inteligencí s názvem Covert Protocol. Projekt byl vytvořen pomocí NVIDIA Avatar Cloud Engine (ACE) a technologie Inworld AI; stejná kombinace se objevila také v demu NEO NPCs společnosti Ubisoft na GDC 2024.