Ratingová společnost ESRB oznámila, že uvede v platnost nový varovný štítek pro fyzické kopie her, který spotřebitelům naznačí, že hra obsahuje nějakou další formu digitálních nákupů.

Agentura popsala nový štítek jako “rozumný přístup” k informování rodičů a hráčů a uvedla, že se v blízké budoucnosti začne objevovat na obalech her a webových stránkách prodejců.

“Odvětví videohry se neustále vyvíjí a inovuje, stejně jako systém hodnocení ESRB. Cílem ESRB je zajistit, aby rodiče měli nejaktuálnější a nejkomplexnější nástroje, které jim pomohou rozhodnout, které hry jsou vhodné pro jejich děti.”

Uvedla prezidentka ESRB Patricia Vance ve svém prohlášení.

“S novým interaktivním prvkem, který přichází do hry, rodiče budou vědět, kdy hra obsahuje pobídky hráčům k nákupu dalšího obsahu. Navíc budeme rozšiřovat své úsilí, abychom rodiče obeznámili s kontrolami, které mají v současné době k dispozici pro správu výdajů ve hře předtím, než děti vůbec použijí tlačítko Start.”

Tento štítek je podobný upozornění “Digitální nákupy”, které se momentálně používán v digitálních a mobilních hrách v obchodech Microsoft Store, Google Play a u dalších digitálních obchodníků a bude se vztahovat na všechny hry, které nabízejí hry s dalším využitím reálných peněz.

“Jsem si jistá, že se všichni ptáte, proč děláme konkrétnější kroky v loot boxech a mikrotransakcích? A řeknu vám, že jsme v uplynulých několika týdnech a měsících provedli hodně výzkumu, zvláště mezi rodiči. To, co jsme se dozvěděli, je, že velká většina rodičů vůbec neví, co je to kořist, a dokonce ani co je loot box. Rodiče potřebují jednoduché informace, nemůžeme je zahlcovat velkým množstvím detailů, kterým stejně nerozumí. Musíme být jasní, struční a usnadňovat jim jejich rozhodnutí v otázce ochrany jejich dětí. Nenašli jsme rodiče, kteří by rozlišovali jednotlivé mechaniky. Stačí jim vědět, zda ve hře mohou být vynaloženy další peníze, či nikoliv.”

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno