Před vydáním recenze na The Last of Us Part II, kterou si budete moci podobně přečíst nejdříve 12. června chvilku po deváté hodině dopolední, vám nabízíme ochutnávku v podobě preview ze dvou hodin hraní této nadcházející PS4 exkluzivity.

Před sedmi lety, téměř na konci PS3 generace nás studio Naughty Dog připoutalo po sérii her Uncharted k obrazovkám prostřednictvím emotivního příběhu, který svedl dohromady Joela a Ellie. Nyní se nám do rukou dostalo velmi očekávané pokračování, které opět slibuje, že se zapojíme do poutavého akčního dobrodružství. Ovšem o tom až v naší recenzi.

V našem preview se vám pokusíme popsat maximum z přibližně dvouhodinové sekce hry, která se nachází zhruba uprostřed hry. V té se Ellie nachází již v Seattlu, kde se snaží vystopovat jistou postavu jménem Nora.

Rozmanitost prostředí

Zatímco prostředí prvního dílu bylo poměrně lineární a nabízelo jen několik málo různých cest vedoucích za hlavní příběhovou linií, tak nyní máme před sebou obrovský Seattle, který se skládá z několika velkých oblastí.

Cesta za Norou nás vede přes rozvětvenou oblast, která skrývá užitečné předměty téměř na každém rohu, a my máme touhu všechny prostory zničených domů prozkoumat ještě před tím, než se vydáme k cíli naší mise. Podobně jako v prvním díle prohledáváme téměř každou zásuvku, skříňku, abychom našli munici a předměty potřebné ke kraftění, dokud nebude náš batoh naplněn zásobami až k prasknutí. Navíc z prvního dílu se vrací i oblíbené mini hádanky v podobě trezorů, ovšem tentokrát jsou přístupové kódy mnohem rafinovaněji skryté. Nejprve tedy musíme číst dopisy, které občas odhalí kód přímo, ale mnohdy obsahují jen drobná vodítka. Celkově The Last of Us Part II umožňuje více interakce s herním světem a poskytuje více rozmanitosti a zábavy díky složitějším hádankám.

Přečti si  F1 24 nabídne dynamické ovládání a dosud nejrozsáhlejší aktualizaci fyziky v sérii

Hru si můžete spolu s mnoha bonusy předobjednat například ZDE.

Pohyb a hratelnost

Nové možnosti pohybu nám dávají více možností jak se ve hře pohybovat vertikálním směrem, díky kterým se můžete trochu cítit jako v dobrodružství Nathana Drakea, i když se Ellie nepohybuje tak hladce, jako proslulý lovec pokladů. Tyto dovednosti Elie využívá nejen k průzkumu, ale také při boji, kdy je schopna zaútočit z mnoha pozic a rychleji reagovat na příchozí útok. Stále je však Ellie jen obyčejná zranitelná dívka a ne superhrdina.

Atmosféra

The Last of Us Part II nabízí skutečně hutnou atmosféru díky hře světel a obrovskému tvůrčímu smyslu pro detail, takže se vás během hraní bude skutečně mrazit a v jistých okamžicích se nebudete cítit vůbec dobře. K tomu všemu přispívá i nové AI, kdy nepřátelé mezi sebou komunikují, jsou mnohem chytřejší, a jak jste mohli vidět v ukázkách, díky psům vás jsou schopni i velmi rychle vystopovat, takže žádný úkryt není dostačující. Faktor přežití je na prvním místě a díky mnoha novým pohybům při boji a plížení dostáváme pocit, že opravdu bojujeme o přežití.

Přečti si  Larian Studios pracuje na dvou projektech založených na vlastním duševním vlastnictví

Míra detailů

Jak jsme mohli vidět v jednom z vývojářských deníčků, tak Naughty Dog skutečně pracovalo maximální možné míře detailů, takže často si budete myslet, že se jedná o skript, ale přitom se vše děje v reálném čase a díky nové technologii animace pohybu se zdá, že vše pochází z jediného zdroje. Ale nejen pohyby postav se zdají být reálně, ale i výrazy v obličeji, nebo prezentace vlasů.

Už nyní se těšíme na to, až vám budeme moci povědět více v naší recenzi a předvést hru naživo během streamu.

The Last of Us Part II vychází 19. června exkluzivně na PS4.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno