Když oznámili vývojáři Climax Studios, firma, co pomáhala například Blizzardu s vývojem hry Warcaft II a Diablo, že vydají hru s příběhem dnes již tolik známé televizní série Adventure Time, tak jsem málem oněměl úžasem, jak to někdo zvládne, protože kdo neznáte Adventure Time, tak nejste pořádný hráč.

O čem je ve zkratce tento seriál pro neznalé. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná o dětskou pohádku, kterou pustíte svému pětiletému dítěti a vy si v klidu dáte pivko, či dvojku bílého a budete tak mít čas si zahrát DOOMa, či The SIMS, ale nenechte se zmást. Příběh je sice pojat tak, aby zabral co největší publikum obzvlášť nízkého věku, nicméně vše je velmi dobře známé i nám dospělým ve chvíli, kdy zjistíte, že se vlastně jedná v každém díle o parodii na nějakou hru, film, seriál, anime a podobně. Když k tomu ještě přidáte velmi progresivní mluvu kouzelného psa Jaka, získáte parádní rodinný seriál, ideální na zkouknutí při hlídání svých ratolestí, či sourozenců.

Tak snad jsem vás trochu naladil na seriál a teď zpět ke hře a tomu, o čem vlastně je? Hlavní hrdinové Finn a Jake se probouzí na svém parníčku, na kterém normálně putují přes celé širé moře, nicméně mají výpadek paměti. Vyráží tedy za králem ledových ostrovů, aby se s ním poradili co dál, přičemž rovnou zjistí, že udělal hroznou chybu a jeho kouzla na vytváření ledu fungovali přesně opačně a ledy tají. Tuto schopnost mu propůjčovala jeho magická koruna, kterou rozhořčením zahodil, že nefunguje tak jak má. Finn se tak s Jakem vydávají na dlouhou výpravu plnou různých nástrah a vedlejších úkolů, se kterými jim pomůžou i jejich přátelé ze světa Adventure Time. Ačkoliv jsou dialogy a komentáře postav podobné seriálu a občas se u nich zasmějete, tak bohužel nedosahuje ani zdaleka kvalit právě televizního zpracování. Není zde příliš mnoho dvojsmyslů ani narážek a tak jde spíše o hru pro dětské, či začínající herní publikum.

Přečti si  Battlefield 6 potvrzen pro Xbox One a PS4

Vše je pojato ve stylu RPG Turn-Based Action, takže ve chvíli, kdy se přiblížíte k soupeři, se vám přepne obrazovka do combat modu a za pomocí základních akcí, jako je útok, obrana, speciální útok a použití věci musíte porazit všechny soupeře. Každá postava je lepší v něčem jiném, což poznáte až o trochu později, kdy začnete pořádně využívat jejich “talentový strom”, kde si vylepšujete za peníze, které seženete prakticky všude, svoje schopnosti… ať už ty základní, tak ty speciální. Samozřejmě nesmíme zapomenout na různé elementy, kdy ohnivý skřítek je slabý proti ledovým útokům a podobně. Co mě zde chybělo, byla možnost prakticky jakéhokoliv lootování, takže vše, co jste sbírali, byly jenom zlaťáky na vylepšení schopností, či lektvary na jedno použití. Hra je tak po chvilce těžce monotónní, protože se nemění prakticky po čas celého hraní vůbec nic, kromě větších čísel při udělování, či schytávání poškození.

Přečti si  Far Cry 6, Rainbow Six Quarantine a The Division Heartland vyjdou před 31. březnem 2022

Svět je poměrně otevřený, nicméně vás lineárně nenápadně pošťuchuje v pokračování daným směrem a nebýt vedlejších úkolů, za které vaše postaví, získávají nové schopnosti, tak nemáte vůbec důvod sejít jakkoliv z cesty. Grafika je ovšem příjemně ztvárněna společně s hudbou i dialogy a charaktery postav se taky neztratili. Dokonce i ty občasné minihry, kdy musí Finn a Jake získávat informace vyslýcháním obětí, kdy si vy sami vybíráte, jak to z nich dostanete, vám vytrhnou trn z paty a příjemně oživí herní dobu.

Názor redaktora?

,,Hra je pěkně zpracovaná, nicméně je poznat, že ji nedělali autoři seriálu. Prakticky zde nejsou žádné dvojsmysly, narážky ani nic podobného a kombat systém je poněkud nudný, který vás spíše odtrhává od děje, než že by vás vtahoval. Více než hru vám doporučím určitě seriál, nicméně pokud jste začátečník v tomto žánru her, případně chcete udělat radost své ratolesti, či sourozenci, tak je to jednoznačná volba pro vás.”

Vývojáři: Climax Studios

Vydavatel: Outright Games

Datum vydání: 17. 7. 2018