Umíte si představit hrát fotbal na tři branky? Karetní šachy? Basketbal na ledě? A co takhle Tower Defense ve virtuální realitě? Podobným nekonvenčním způsobem přemýšlí ve studiu ISVR a díky tomu si dnes mohou hráči na PlayStation VR vyzkoušet Animal Force. Vyplatila se sázka na roztomilá zvířátka a nevšední zpracování nebo se jedná jen o originální paskvil?

Recenzovaná verze: PlayStation 4 Pro + PS VR

Cílem ve hře Animal Force je zachránit planetku, kterou si vzali na mušku mimozemšťané. Je vám tak asi jasné, že o promyšlený a hluboký příběh zde nezakopneme. O to víc by nám hra měla nabídnout při samotném hraní. A jak se tedy taková planeta brání před nálety emzáků? Snadno. Máme přece pandy, papoušky, nosorožce,… Samozřejmě se nejedná jen o obyčejná stvoření, nýbrž zvířata se superschopnostmi. Taková panda je útočná bestie. To nosorožec svými projektily nepřátele zpomalí. A papoušek? Ten svým parťákům poskytuje štít. Zvířat je ve hře mnohem více a všechny do jednoho mají různé speciální schopnosti. Jak ale vše dopadne je vždy jen a jen na vás. Pomocí Move ovladače umísťujete vaše kamarády do prostoru tak, aby měli v dosahu trasy ufounů a mohli je sestřelit dříve, než unesou nebohé pozemšťany. Hra tak požaduje jisté strategické myšlení a situace, kdy musíte svá zvířátka zvednout a přemístit na lepší pozici není výjimkou.

Přečti si  Série Fallout měla za jediný den téměř 5 milionů hráčů

Kampaň pro jednoho hráče se dělí na 7 sekcí. Každá z těchto sekcí má na svém konci svého bosse, ke kterému se probíjíte přes důmyslnější a důmyslnější nepřátele. Stejně jako nepřátelé, musíte se postupem hrou vyvíjet i vy. Za vaše úspěchy vás hra odměňuje hvězdičkami, za které si nakupujete vylepšení. Nutno říct, že hra nepatří mezi ty nejjednodušší. Po poklidném začátku a první snadné sekci vás čeká studená sprcha a vražedné tempo, na které si budete chvíli zvykat. Tento fakt ale vnímáme jako pozitivum.

Kromě kampaně, hra nabízí i několik módů pro více hráčů. V těchto speciálních módech můžete hrát až se třemi vašimi kamarády, kteří budou hrát skrze DualShock. Jestli vám budou pomáhat nebo dělat škodnou, je čistě na nich, ale všichni víme, jak takové situace probíhají.

Hra vsází na roztomilá zvířátka a malebné planetky a okolí. Všude je tolik barev, že i Fortnite vám bude připadat jako vybledlý nevlastní bráška. Ale k věci. Hra na VR headsetu nevypadá zle, ale vše se opírá stále o ten stejný základ a hře by podle nás určitě prospěla větší rozmanitost. V porovnání s ostatními hrami pro PlayStation VR, Animal Force pokulhává vzadu. Pokud si ale chystáte udělat fajn večer s kamarády, grafika Animal Force vám ho nezkazí. Při testování hry jsme dospěli k názoru, že vývojáři předpokládali, že hru budete hrát s přáteli nebo při hraní s někým mluvit (prostě nebudete mít na hlavě sluchátka). Ozvučení hry je pouze jako doplněk, který vám v ničem nepomůže. Že byste pomocí zvuku poznali, odkud vám emzák krade lidstvo? Na to zapomeňte. Ostatní zvukové efekty jako zvuky při střelbě nebo při cestování po planetě, patří do stejné kategorie. Zvuková stránka hry je čistě podkresového rázu.

Grafika, zvuk a způsob ovládání se dají skousnout a ve skutečnosti hře ostudu nedělají. Největší bolístkou Animal Force je repetitivnost. Úrovně se nedostatečně obměňují a dlouhodobější hraní zvládnou jen otrlí jedinci. Nebo redaktoři, kteří mají hru recenzovat. Pokud přihlédneme k přátelské cenovce, jedná se o sadu povedených miniher, které do posledního bodu splňují podmínky párty hry.

Vývojáři: ISVR

Datum vydání: 22.5. 2018

Cena digitální kopie:  399,-