Recenze: AO Tennis 2 – Další míček v autu?
Domů » Hry » Novinky » Recenze: AO Tennis 2 – Další míček v autu?

Když v lednu roku 2018 vyšel první díl tenisové série AO Tennis, moc kladných ohlasů si nezískal. Před vydáním vyšla tato tenisová adaptace i pro zařízení se systémy Android a iOS, i přesto si hra k hráčům hledala cestu jen marně a zůstala za očekáváním nejen vývojářů ze studia Big Ant, ale i všech fandů virtuálního tenisu. To už je ale historie a o dva roky později tu máme pokračování. Hra se oproti původnímu dílu dočkala kompletního přepracování a dle prvních záběrů vypadá svěže a sebevědomě.

Nebudu vám zde nalhávat, že jsem se narodil s raketou v ruce a mým snem bylo běhat po antuce a kosit jednoho soupeře za druhým. I přesto, že mám blíže k fotbalovým trávníků, ledovým kluzištím a basketbalovým palubovkám, tak i já stále prahnu po tom, abychom se již dočkali tenisové hry, která by svým pojetím a kvalitou zaplnila prázdné místo v srdcích hráčů. Přesně takové ambice mělo Tennis World Tour, které jsme recenzovali v květnu minulého roku. Tehdy od nás odešlo jako zpráskaný pes se známkou 3,5/10 a naše čekání tak pokračovalo dál.

Za jisté znamení zkázy by leckdo mohl považovat skutečnost, že za AO Tennis 2 stojí stejné vydavatelství jako za Tennis World Tour, tedy Bigben Interactive (Bee Simulator, Rugby 2020, I Love Cats,…). Francouzské vydavatelství dává vyniknout i herním studiím, které nemají v úmyslu ohromit herní komunitu AAA tituly, a razí příjemnou politiku, díky které se my, hráči, dostaneme skrze své konzole a počítače i ke hrám, které by se jen těžko daly zařadit do středního proudu. Zda se tyto potencionální předsudky potvrdily se dozvíte v naší recenzi.

Jak již název napovídá, hlavním grandslamem, o který ve hře půjde je Australian Open. Tato legendární akce ovšem není jediným licencovaným turnajem, na který AO Tennis 2 narazíte. Pokud vám není tenis úplně cizí, tak vám jistě přijdou povědomá i některá jména tenistů. Hvězdy jako Federer, Kvitová nebo Djokovic přítomny nejsou, ale svou přítomností hru obohatili hráči jako Rafael Nadal, Stan Wawrinka nebo australský bouřlivák Nick Kyrgios. Licence ITF očividně nejsou tak snadno k dostání, ale české fanoušky jistě potěší, že si ve hře budou moci zahrát za Karolínu Plíškovou a Markétu Vondroušovou. Světové tenisty poznáte nejen podle zpracování obličeje, které je mimochodem na výborné úrovni, ale i podle jejich typických pohybů, na který si dali vývojáři z Big Ant Studios obzvláště záležet. Naskakované beckhendy Rafaela Nadala či vysmátý servis Johanky Konta? Ano, vše tu je.

AO Tennis 2 není žádný obří open-world ani komplikované RPG. Naopak, všechna akce se odehrává na vcelku malém plácku s pár lajnami a prohnutou sítí. Dalo by se tak očekávat, že úroveň detailů zde bude extrémně vysoko, podobně jako je tomu například u série NBA 2K, kde i samotné publikum žije vlastním životem, sleduje hru a nakupuje buráky. Realita je zde tak někde uprostřed. Během honění za nazelenalým míčkem se dočkáte slušného počtu animací, které jako by z oka vypadly těm z televizních přenosů. Rozhovory mezi hráči, rozmluvy s rozhodčím, losování před zápasem i gestikulace směrem k obecenstvu vypadá uvěřitelně. O to větší škoda je, že podobné peče se nedostalo dalším detailům, které by měly být alespoň dle mého názoru dnešním standardem. Že se diváci ani rozhodčí neotáčí za míčkem, který po sobě nezanechá v antuce jakoukoliv stopu mi přijde opravdu mrzuté.

Pokud bych měl ještě chvíli zůstat u těch mrzutostí, určitě bych zmínil umělou inteligenci. Ta funguje vcelku předvídatelně a odpovídá obtížnosti, kterou si nastavíte. Co je tedy špatně? Tato skutečnost platí pouze v případě, že hrajete dvouhry. Pokud si k sobě vezmete AI parťáka a zvolíte možnost čtyřhry, připravte se, že váš kolega se stane jen dalším faktorem, na který si musíte dávat pozor. Chápu, že naučit počítač herní techniky používané při hře 2v2 asi není úplně snadné, ale i přesto bych vám doporučil hrát tento režim pouze s vašimi reálnými přáteli.

Aktuální díl AO Tennis se netočí jen okolo všem dobře známého tenisového grandslamu, ale obsahuje i režim kariéry. Ten od posledně doznal mnohým změn a dozrál do uživatelsky příjemného stavu. Zvolit si můžete buď jednoho z profesionálních tenistů a pokusit se z něj udělat ještě větší hvězdu nebo si vytvořit avatara zcela nového a prodrat se na vrchol skrze stovky jiných začínajících sportovců. Ani v jednom případě vás nečeká pouhý tenis, ale dostane se i na rozhovory s trenéry, akce pro sponzory či novináře, kteří vás zahrnou otázkami ohledně vašeho dalšího soupeře nebo o městě, ve kterém se aktuálně hraje. Do vaší trnité kariéry se promítá i nová herní mechanika Yin a Yang. Po každém odehrané výměně máte možnost pozitivně či negativně reagovat na její výsledek. Zda sjedete čárového rozhodčího za špatný call nebo se vysmějete soupeři za dvojchybu je jen na vás. Dopad to ovšem bude mít nejen na vaše ego, ale i karmu vašeho avatara. V režimu kariéry můžete svého svěřence i zranit a vybírat si zdravotní přestávky.

AO Tennis 2 není ani zdaleka dokonalý tenisový simulátor, který jsme si přáli, ale s jistotou ho lze prohlásit za nejlepší tenisovou adaptaci posledních let. Studio Big Ant sice udělalo řadu kroků správným směrem, ale k dokonalosti je zde ještě sakra daleko. I přesto jsme si AO Tennis 2 užili a osobně doufám, že na třetí díl nebudeme muset čekat další roky.

Vývojáři: Big Ant Studios

Vydavatelství: Bigben

Datum vydání: 9. 1. 2020

Platformy: PS4, PC (recenze), Xbox One

Cena hry na PS Store: 1399,-

Celkové hodnocení:
  • Grafika - 7/10
    7/10
  • Zvuk / Soundtrack - 8/10
    8/10
  • Příběh - 6/10
    6/10
  • Hratelnost - 5/10
    5/10
  • Zábava - 6/10
    6/10
  • Herní doba - 7/10
    7/10

AO Tennis 2 není ani zdaleka dokonalý tenisový simulátor, který jsme si přáli, ale s jistotou ho lze prohlásit za nejlepší tenisovou adaptaci posledních let. Studio Big Ant sice udělalo řadu kroků správným směrem, ale k dokonalosti je zde ještě sakra daleko.
+ Plíšková, Vondroušová
+ Vylepšený režim kariéry
+ povedený editor postav i arén