Dalším titulem, z nekončící série Assassin’s Creed, který se dočkal remástrované verze, je třetí díl. Původní Assassin’s Creed III vyšel už v roce 2012 a užít si ho mohli hráči nejen na konzolích minulé generace, ale i hráči na PC a Wii U. Hlavním hrdinou tehdejšího příběhu byl Desmond Miles, který se pomocí přístroje Animus snažil zvrátit hrozící apokalypsu.

Otevřený svět třetího Assassina je zasazen do 18. století, do doby před Americkou revolucí. Přes výhrady k ovládání a velkému množství glitchů, se AC III setkalo u kritiků s pochopením a z recenzí si odnášelo pozitivní ohlasy. Celosvětově se prodalo přes 12 milionu kusů a bez debat se tak jednalo o další veleúspěšný díl série od společnosti Ubisoft.

O Desmondu Milesovi, Connorovi a boji Assasínů s templáři toho bylo napsáno již mnoho a s vědomím toho, že vylepšená verze nikterak příběh neovlivňuje, se příběhové lince v recenzi věnovat nebudeme. Svou pozornost tak zaměříme na faktory, které hráče u remástrovanách verzí zajímají nejvíce.

Na prvním místě v žebříčku s názvem „Co čtenáře zajímá nejvíce?“ je grafické zpracování. Hru jsme testovali na konzoli PlayStation 4 Pro, na které si užijete nejen podporu 4K zobrazení ale i HDR. Pokrok je od verze pro PS3 očividný a i přes pár mrtvolně vypadajících obličejů a velmi nezdařile nasvícených postav se dá hovořit o dobře odvedené práci. S takto vylepšených kabátkem je pak velká škoda, že hra stále obsahuje množství chyb a glitchů. Některé si můžete pamatovat z hry původní, některé zde mají svou premiéru. Připravte se tedy na to, že sem a tam potkáte levitující postavy, předměty nebo neviditelné stěny a s nimi spojené doskakování textur, které ovšem když se ukážou, tak vypadají skvěle a na hru je radost pohledět.

Přečti si  CAPCOM obviněn z plagiátorství monster v Resident Evil: Village

Jak jsme již psali, příběhová linka zůstala nedotčena. Na co ovšem sáhla mocná ruka Ubisoftu je soubojový model. Nejenže si nyní můžete na nepřátele písknout a přilákat je tak k nenápadně vypadajícímu keříku, ve kterém číhá jeho popravčí, ale vylepšen byl i samotný combat a snáze tak můžete dosáhnout například dvojtého zabití. Tyto změny jistě oceníte v momentě, kdy budete hrát za Connora, jehož luk je nyní lépe ovladatelný. Kompletního přepracování se dočkala i herní ekonomika a craftění, které je nyní přehlednější a ve všech směrech jde hráčům naproti. Možnost, která v původní hře nebyla, ale nyní jsme se jí dočkali, je nastavení obrazu pro barvoslepé.

Rvačky, zabíjení, sekání,… a co takhle obyčejný běh, šplhání či Free Run? Ano, vývojáři upravili i tyto faktory. Pokud jste ale, stejně jako my, věnovali této sérii čas naposledy s díly Origins a Odyseey, mohl by vám i upravený systém připadat prkenně a zastarale. Problémy s ovládáním, zakořeněné už v roce 2012, se tak nepodařilo zcela odstranit a na herní špičku, jako například Uncharted, v tomto segmentu AC III nestačí. Co se ovšem Ubisoftu povedlo je upravený stealth mode, který ostudu nedělá.

Přečti si  Lost Judgment bylo oficiálně oznámeno a vyjde na konci září

Assassin’s Creed III Remastered nepřináší pouze základní hru, ale také veškerá DLC včetně toho s Georgem Washingtonem nebo rozšíření Liberation, které najdete v hlavním menu jako oddělenou hru. Jakmile dokončíte hlavní příběh, můžete se tak vrhnout na tato rozšíření nebo se pokochat artworky, vývojářskými deníčky nebo originálními trailery, které taktéž najdete v hlavním menu.

Díky svému vcelku komplikovanému příběhu není třetí díl Assassina právě tím nejlepším vstupním portálem do světa Templářů a Asasínů. Pokud tedy patříte mezi jedince touto značkou nepolíbené, bude pro vás logicky ideálním startem remástrovaný start série. Pro veterány série AC se ovšem jedná o povedený remástr, který dá zavzpomínat na staré dobré časy. Bohužel však plně nevyužívá síly a výkonu dnešních konzolí a přináší s sebou i nějaké neduhy, kterými trpěl už v roce 2012.

Vývojáři: Ubisoft Sofia, Ubisoft Montreal

Vydavatel: Ubisoft

Velikost: 45,78 GB