Notebooky ASUS z edice ROG (Republic of Gamers) představují moderní mašiny vhodné pro nekompromisní hraní počítačových her. ASUS ROG Zephyrus GX502G je našlapaným herním modelem, který nabízí mimořádně silnou kombinaci procesoru 9. generace a dedikované grafické karty NVIDIA GeForce RTX 2070. Vše navíc vměstnáno do kompaktní a lehké konstrukce, která je příjemná pro přenášení a komfortní gaming a samozřejmě i práci na cestách.

Na první pohled – líbivý, přenosný a s řadou konektorů

Herní notebook ASUS ROG Zephyrus GX502G překvapí nízkou váhou. Ta samozřejmě souvisí s menšími rozměry a bez problémů tento herní stroj můžete přenášet v ruce, tašce nebo batohu. Precizní konstrukce svrchního krytu z magneziové slitiny pak zajišťuje potřebnou pevnost a odolnost, takže se nemusíte bát poškození notebooku ani při častých cestách a nějaký ten level můžete pokořit při pauzičce ve škole nebo kdekoli v terénu.

Při otevření se spodní strana notebooku jemně nadzvedne, takže se klávesnice dostane do optimálního úhlu pro komfortní hraní, ale také třeba psaní dokumentů. Současně tento zdvih podporuje také lepší proudění vzduchu a chlazení. Jednoduchý, leč funkční prvek.

Po stranách je notebook ASUS ROG Zephyrus GX502G osazen řadou rozmanitých konektorů pro připojení herních periferních zařízení, kabelové připojení k síti nebo zdrojům obrazu. Nechybí ani šikovně umístěné reproduktory s Hi-Res audio performancí a podporou nástroje Sonic Studio 3.

Displej, na který je radost pohledět

Ostrý Full HD displej se vyznačuje tenkými rámečky, díky kterým je dostupná plocha využita na maximum a snadno tak vplujete do světa multimédií, videí a filmů. Důraz je však kladen především na hry. Hlavní devizou je však podpora technologie NVIDIA G-SYNC, díky čemuž ostře a plynule zobrazíte každý element na hrací ploše. Další devizou je obnovovací frekvence 144 Hz a nízká doba odezvy 3 ms, abyste hladce a bez rozmazání viděli všechny akční scény.

Přečti si  Seriálový Fallout nakopl zájem o hry Fallout 4 a Fallout 76

Výkon pro náročné hráče i tvůrce

Tento konkrétní model je osazen procesorem Intel Core i7 deváté generace a výkonnou grafickou kartou NVIDIA GeForce TX 2070, která si poradí i s velmi náročnými aplikacemi a hraním her ve vysokém rozlišení a bez sebemenšího obrazového zaškobrtnutí v nejnovějších hrách. RTX platforma navíc podporuje nové technologie, jako například Ray-Tracing v reálném čase ve hrách a lepší stínování, čímž umožní ještě jemnější y realističtější vykreslení i velmi drobných vizuálních detailů. O výpočet všech procesů a rychlou odezvu se stará 16GB RAM, což je dost i na velmi vysokou herní, respektive multimediální zátěž.

Ovládání – klávesnice a touchpad

Podsvícená klávesnice umožňuje nastavit různé efekty, blikání, pulzace a samozřejmě ten barevný duhový kolotoč zcela vypnout. Nejvíce se mi zamlouvalo červené podsvícení, které nepůsobilo rušivě a současně šla intenzita nastavit natolik, že šlo psát i při hluboké tmě v místnosti.

Jako jistý nedostatek vnímám absenci numerické části. Pravda, notebook je sice rozměrově malý, ale rovněž nabízí poměrně štědrý prostor po stranách, který zůstává nevyužit.

Samozřejmostí jsou multimediální klávesy, navíc najdete klávesy pro praktické a rychlé ovládání ventilátorů nebo speciální tlačítko „ROG“. To vás jedním stiskem přenese do aplikace Armoury Crate, která slouží ke komplexnímu monitoringu a nastavení celého notebooku.

Přečti si  Star Wars Jedi: Survivor se 25. dubna připojí k EA Play

Se softwarem Armoury Crate můžete sledovat výkon CPU, GPU, míru chlazení, napětí apod. Sami si také vytvoříte různé uživatelské profily podle toho, zda chcete hrát, pracovat, sledovat filmy, editovat a tvořit vlastní digitální obsah.

Tlačítko pro ovládání ventilátorů vám umožní rychle reagovat na zvýšení zátěže, například při hraní, a rozhodně se nemusíte bát, že by vás notebook po dlouhé herní seanci spálil.

Největší výtku si vysloužil touchpad. Sám o sobě není vůbec špatný. Je dostatečně prostorný a naprosto plynule zvládá všechna klasická gesta pomocí prstů (scrollování, oddálení, přiblížení). Výhrady mám ke dvojici „tlačítek“ ve spodní části touchpadu. Tlačítka jsou zapuštěná, takže nevystupují nad plochu. Zejména levé tlačítko mi přišlo tuhé, necitlivé a výrazně znepříjemňovalo ovládání. Mnohdy jsem musel opakovaně zmáčknout nebo se na tento krok soustředit, což pohodlné práci moc nepřidá.

Notebook ASUS ROG Zephyrus GX502G patří mezi špičkové herní notebooky. Lehkou a tenkou konstrukci doplňuje podsvícená klávesnice, kvalitní ozvučení a samozřejmě masivní výkon pro náročné hry dneška.

Z hlediska designu kladně hodnotím pevné víko z magnéziové slitiny, které je lehké a snadno jej odklopíte. I když není problém jej „umatlat“ a notebook tak trochu ztrácí na svém lesku. Pokud jde o performanci a celkovou výbavu, vše je na jedničku. Naopak může zamrzet absence numerické klávesnice. Největší slabinou této konfigurace jsou tlačítka touchpadu.

Orientační cena: 50 000 Kč