Avatar: Frontiers of Pandora je hrou odehrávající se ve stejné časové ose dvou dosud vydaných filmů a mnoha dalších, na kterých se údajně pracuje. Otázkou však je, zda hra od Massive Entertainment dokáže hráče zaujmout minimálně tolik, jako zmíněné dva filmy Jamese Camerona, nebo je jen digitální vatou a zdrojem rychlého příjmu.

Hra sleduje skupinu dětí Na’vi z téměř vyhynulého kmene Sarentu – vypravěčů a historiků Na’vi- vychovaných v zajetí lidmi na planetě Pandora. Jako jedno z těchto dětí hlavní hrdina hry nakonec unikne zajetí a vydá se na cestu, aby osvobodil svůj lid z tyranie „Nebešťanů“ a spojil se se svým ztraceným kulturním dědictvím.

Všechno v Avatar Frontiers of Pandora je inspirováno sérií Far Cry a ani příběh se moc neliší. Protagonista čelí několikrát antagonistovi Johnu Mercerovi – výkonnému viceprezidentovi pozemských operací na Pandoře – a chová k němu osobní zášť, stejně jako nedávné postavy ve Far Cry, ale to, co dělá příběh působivějším, jsou vedlejší postavy. Hlavní hrdina musí jít vpřed a sjednotit různé kmeny Na’vi a přitom se setká s řadou skutečných postav. I když samotný příběh může vypadat neoriginálně, cesta k jeho dokončení a lidé, které na cestě potkáte, promění Avatar Frontiers of Pandora v zajímavý zážitek.

Avatar Frontiers of Pandora je střílečka z pohledu první osoby zaměřená na tradiční zbraně, jako jsou luky a kopí. Hráči mohou používat i střelné zbraně, jako jsou útočné pušky a brokovnice, ale luky a šípy jsou nebezpečnější, přesnější a také tiché. Rozmanitost nepřátel je přijatelná a každému typu nepřítele je třeba čelit pomocí specifických strategií. Například některé z AMP – bojové exoskeletony viděné ve filmech – mají slabé místo na zádech a mohou být zničeny jedním zásahem, ale jiné jsou obrněné a musí být nejprve tajně hacknuty, aby se jejich brnění deaktivovalo. Samozřejmě, že střílet je vždy možností, i když to obvykle selže, ale hra poskytuje tolik příležitostí, jak se s nepřáteli vypořádat efektivněji a inteligentněji, že když je nepoužívám, připadám si jako blb!

První zajímavostí o hře je, že i když je ve hře systém levelování, zabíjení nepřátel vás neodmění XP body. Jelikož se lidé Na’vi soustředí na to, aby byli v souladu se všemi živými tvory, dává takové radikální rozhodnutí naprostý smysl. Místo toho se hráč posune o úroveň výš tím, že se vybaví lepšími zbraněmi a brněním, nebo odemkne nové dovednosti ve stromu dovedností tím, že najde vzpomínky svých předků Na’vi a propojí se s nimi pomocí Trees of Soul.

Přečti si  Gran Turismo 7 – Update 1.46 přidává nové vozy včetně Škody Vision

Aby hráč našel kvalitnější zbraně a vybavení, musí si je vyrobit, a to je místo, kde do hry vstupují lovecké a shromažďovací prvky. Zdroje potřebné pro tvorbu lze získat z různých rostlin a zvířat, které lze nalézt v různých částech Pandory. Tyto zdroje mají raritní systém, ve kterém čím vzácnější je přísada, tím lepší předmět za to máte. Zatímco normální ingredience lze najít relativně snadno, ty nejúžasnější předměty lze vyrobit pouze prozkoumáváním světa a sbíráním vysoce kvalitních zdrojů ze speciálních biomů napříč Pandorou. Tento důmyslný a nepřímý požadavek vybízí k dalšímu průzkumu.

Vedlejší úkoly a aktivity jsou také bohaté. Hráči mohou pomáhat ostatním Na’vi s jejich problémy nebo narušovat lidské operace – tzv. RDA základny, které využívají přírodní zdroje Pandory, znečišťují a zabíjejí planetu. I když pomáhat Na’vi není příliš obohacující – protože od nich nezískali žádné zkušenosti, jak již bylo zmíněno, zasažení základen RDA je opravdu uspokojivé. Čím více těchto základen, jako jsou vrtné stanice, bude zničeno, tím více života bude na planetě obnoveno a nové druhy rostlin a zvířat se vrátí do jejich biomů. Skutečnost, že tyto nové druhy jsou postupně zaváděny do hry, působí jako akce, které hráč provádí, více než jen obvyklé „osvobození základny a odemknutí bodu rychlého cestování“, které vidíme ve hrách a mají hlubší emocionální dopad.

Je nemožné mluvit o Avataru a nezmínit jeho krásnou přírodu. Avatar Frontiers of Pandora dokonale vykresluje obraz živého a jedinečného světa. Mapa otevřeného světa této hry se skládá z několika regionů, z nichž každý obývá různé kmeny Na’vi, unikátní flóru a faunu a také speciální podmínky prostředí.

Přečti si  Stellar Blade New Game Plus - nové oblečení, Beta Skilly, vylepšení a další informace

Ubisoft zvolil pro tuto hru velmi vítaný přístup k designu otevřeného světa, který byl dříve k vidění v Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint . Hra nabízí dvě možnosti, pokud jde o průzkum. Jedna je „Guided“, která používá značky navigačních bodů, které ukazují další cíl, a druhá je „Exploration“, ve které musí hráč najít místo dalšího cíle pomocí geografických informací uvedených v deníku questů. Hráči mohou prozkoumávat regiony pomocí mountů, jako jsou ikoničtí létající Ikrani nebo hbití Direhorses, ale kvůli speciálním podmínkám prostředí není každý mount snadno dostupný v každém regionu.

Jedinečné aktivity a podmínky v každém regionu jsou další přidanou inovací k obvyklému vzorci otevřeného světa Ubisoftu. Některé kmeny Na’vi vás požádají o pomoc s nalezením a vyladěním svých takzvaných Air Flutes v regionu, zatímco jiné požádají o zničení vzduchových balónů RDA v regionu. Plněním těchto úkolů získá hráč „Klanový kredit“, který lze použít k nákupu zbraní, brnění a surovin od klanových obchodníků.

Dalším pozoruhodným rysem hry jsou podmínky prostředí. Například oblast Upper Plains je větrná a jsou zde aerodynamické tunely, které lze použít ke zvýšení rychlosti Ikranů při létání. Dalším příkladem je shromažďování zdrojů z lovených zvířat v Clouded Forest, což by mělo být provedeno rychle, než se kolem shromáždí mouchy podobné Shrouds a zničí lov. Díky speciálním podmínkám a jedinečným vedlejším aktivitám v každém regionu bude prozkoumávání Pandory nejen jako nikdy nekončící překvapení, ale také vytvoří pohlcující zážitek.

Avatar: Frontiers of Pandora je pro fanoušky Avatara a Far Cry nutností, ale pro ostatní může nabízet zajímavou volbu k zahrání. I když hra využívá stejné osvědčené mechaniky a design otevřeného světa, jako série Far Cry, dokáže do každého aspektu hry přidat dostatek inovací, aby vytvořila jedinečný zážitek a nenabízela jen stejné nápady a herní mechanismy v jiném prostředí. Doufejme, že Ubisoft se rozhodne z této IPO vytvořit novou herní sérii, v níž by mohl ještě více přidat hernímu světu na hloubce.

Vývojář: Ubisoft, Massive Entertainment

Vydavatelství: Ubisoft

Datum vydání: 07. 12. 2023

Platformy: PS4, PS5, Xbox One, XSX/S, PC

Česká lokalizace: NE

Avatar: Frontiers of Pandora
7
Adam Jacik
Hráč, fanoušek technologií a rychlých aut. Hraji téměř vše na čem se dá.
recenze-avatar-frontiers-of-pandora<font size="3">Avatar: Frontiers of Pandora je pro fanoušky Avatara a Far Cry nutností, ale pro ostatní může nabízet zajímavou volbu k zahrání. I když hra využívá stejné osvědčené mechaniky a design otevřeného světa, jako série Far Cry, dokáže do každého aspektu hry přidat dostatek inovací, aby vytvořila jedinečný zážitek a nenabízela jen stejné nápady a herní mechanismy v jiném prostředí. </b> </font> + Krásné prostředí<br/> + Skvělé možnosti průzkumu<br/> + Dobrá délka kampaně<br/> - Opakující se hratelnost<br/> - Nevyvážený boj<br/> - Pořád v tom vidím Far Cry<br/> </b> </font>