Po hrách Battlefield 3 a 4, které se odehrávaly v moderní době, nás vývojáři z DICE společně s EA vzali zpět v čase a to rovnou do období 1. světové války, která je jinak známá, jako velká válka. DICE se rozhodli navázat na Battlefield 1 dílem, který nese označení V a rozhodlo se s hráči posunout o několik let dál a to do období druhé světové války. Přes záhadný systém číslování Battlefield V měl dle prvních informací nabízet hráčům širokou škálu map a cíl učinit z hry živou službu (game-as-service), která může neustále růst a vyvíjet se. Jak to celé dopadlo, tak na to se podíváme níže.

Ti, kteří jsou fanoušky herní série Battlefield, již vědí, co očekávat, protože zcela jistě hltali nejednu informaci, která se k Battlefield V na internetu objevila. Tato herní série je známá především pro skvěle zpracovanou válečnou simulaci, která se odehrává v epických soubojích na rozsáhlých a nádherných herních mapách. Ovšem vylodění v Normandii zde opravdu nečekejte. Vývojáři Battlefieldu nám již na Gamescomu 2018 sdělili, že jejich cílem není vytvořit hru, kterou vytvořil již někdo jiný a že jejich hlavním cílem je odvyprávět hráčům zcela nové příběhy, což dokonale podtrhuje i režim War Stories.

War Stories je singleplayerovou částí Battlefieldu V a hned úvodní intro hry je jednou z misí, představující několik dějových linek a míst jednotlivých střetů. Stejně jako tomu bylo u předchozího dílu, tvoří singleplayer celkem pět menších kampaní, včetně zmíněného intra. Ovšem pátá kampaň The Last Tiger je uzamčená a odemkne se až 4. prosince. Ostatní tři kampaně cílí na jednotlivé příběhy lidí, kteří si prožívají během druhé světové války příběhy, v nichž řeší i své osobní záležitosti. Podíváme se tak na příběhy Williama Sidney Bridgera v kampani pojmenované Under no Flag odehrávající se v severní Africe roku 1942, ženy jménem Solveig, jejíž příběh se odehrává v Norsku roku 1943 (přiložený gameplay), posledním je příběh vojáka jménem Deme, který vypráví své vzpomínky z válečné Francie roku 1944. War Stories bohužel nabízí velmi málo pamětihodných okamžiků a spíše tak vypráví vlastní příběhy. Jinak dobrý celkový dojem kazí umělá inteligence nepřátel, kdy jednotky na sebe vůbec nereagují. Například, když jste v jednom ze stanovišť odhaleni a nestihnete zabránit spuštění poplachu, tak se zalarmují pouze vojáci daného stanoviště, ovšem o několik desítek metrů vedle nadále panuje pohoda a klid, namísto toho, aby byli vojáci přinejmenším v pohotovosti.

Nechci slevu zadarmo!

EA společně s DICE u Battlefild V zrušili veškerý následný placený obsah a tak tento díl je prvním, který nebude obsahovat Season pass ani známý Premium pass a veškerý následný obsah bude do hry přidáván “zdarma”. Ovšem to se do značné míry podepisuje i na obsahu, který hra při svém startu hráčům nabízí.

Přečti si  Nová nálož gameplay záběrů z nového Ratchet & Clank

Hlavním tahounem série je dlouhodobě multiplayer, ten ovšem při vydání Battlefieldu V příliš nenabízí a bez nadsázky se dá říci, že je hra značně okleštěna a to především díky nově nastolené strategii game-as-service. Hra tak bohužel působí spíše dojmem drahého DLC, než plnohodnotné hry za 1.799,- (60 dolarů). V multiplayeru tak chybí hráči velmi oblíbený Rush a hardcore mód. Zatímco Rush do hry dorazí v průběhu prvního čtvrtletí 2019, tak o hard-core módu nemáme jedinou informaci a jeho přidání do hry je tak ve hvězdách. V březnu 2019 by měl do hry také přijít battle royale režim Firestorm. Na kompletní kalendář toho, co do hry dorazí po novém roce, se můžete podívat na obrázku níže. Trochu se tak klade na mysl otázka, zda hra neměla vyjít až v prosinci, či lednu příštího roku.

Hra ve svém základu nabízí 8 map, kde každá z nich je neuvěřitelně navržená a složitě zpracovaná tak, aby zahrnovala nesčetné množství bodů a otevřených ploch, které si hráči mohou užít v sedmi herních režimech, které jsou rozděleny do tří hlavních módů.

Hlavním módem je starý známý Conquest, kde hlavním cílem je stejně jako dříve zabíraní bodů. Dalším režimem jsou Grand Operations, které jsou vylepšením Operations z Battlefield 1. Grand Operations se skládají z většinou až tří herních dnů odehrávajících se na čtyřech herních mapách a kombinující několik herních módů. Grand Operations také reagují na to, jak se vám během hraní daří a dle toho vás režim buď zvýhodní, nebo naopak penalizuje. Grand Operace jsou opravdu Grand a jejich hraní vám bez sebemenších problémů zabere 45 až 60 minut, což v případě, že budete hrát s partou přátel, zajistí slušnou zábavu. Oba výše zmíněné režimy nabízí hru až pro 64 hráčů.

Posledním režimem je Infantry Focus, kdy na mapách proti sobě stojí 32 hráčů a střídají se v něm režimy: Dominations, Frontlines a Team Deathmatch. I přes značné zrychlení multiplayeru cílí nový Battlefield stále na týmovou spolupráci, která je velmi důležitá a týmy díky ní získají více bodů za vzájemnou pomoc a za splněné příkazy od Squad Leadera.

Hra zatím kromě sedmi herních režimů a osmi map, které DICE pravidelně rotuje, bez počáteční možnosti volby, nabízí pouze dvě hratelné frakce a to Spojence a Němce, kde každá ze stran má na výběr ze čtyř class a to Assault, Medic, Support a Recon, přičemž každá z nich je vybavena jiným typem zbraní, přesně tak, jak je v této sérii zvykem. A stejně jako u předchůdce i zde budete odemykat za získané XP nové zbraně a vybavení. Každou postavu si navíc můžete kosmeticky upravit dle vlastních představ a to od pohlaví, přes rasu až po oblečení, samozřejmě také za pomoci mikrotransakcí, které mají zajistit Battlefiledu V následný příjem. K nákupu slouží mince (Coins), které slouží jako primární měna hry, ty si můžete vydělat i plněním denních úkolů. Tyto úkoly vám mohou v závislosti na úkolu získat mince nebo bonusové zkušenosti. Problém spočívá pouze v tom, že musíte ručně vybrat úkol, jinak nedostanete kredit.

Přečti si  Interní recenze Microsoftu nešetří chválou na The Last of Us Part 2

Technický skvost

Battlefield V i přes malé množství obsahu při vydání je téměř technickým skvostem, který kazí jen několik bugů, jako například nemožnost skočit do budovy otevřeným oknem, či v běhu nemožnost vyrazit dveře. Jinak se ale Battlefield V značně změnil i v gameplay a to tak, že se hra poměrně značně zrychlila a to ať už jde o pohyb postav, tak i následné sbírání zbraní, či padlých spoluhráčů. Od bety se také výrazně urychlila doba mezi vaší smrtí a následnému spawnu. Škoda jen, že minimálně na konzolích schází kill cam, protože některá svá úmrtí bych si opravdu s chutí prohlédl.

Stejně jako předešlý díl, tak i Batlefiled V pohání Frostbite 3 engine, ve kterém DICE vytváří naprosto úchvatnou grafickou podívanou, kdy se během hraní mnohdy zastavíte a jen s kocháte krajinou, což může být mnohdy až smrtelné. Mapy jsou opravdu nádherné a plné detailů, které jsou na maximální možné úrovni. Po zvukové stránce patří hra také mezi to nejlepší na trhu. Co se serverů týče, tak množství serverů, které EA nabízí je opravdu více než dostačující a jste schopni dosáhnout ping 19 až 30 ms. Každá rána, kterou vystřelíte, dopadá opravdu tam kam má, což činí z Battlefiledu V nejlépe fungující multiplayerové FPS na trhu.

Fanoušci Battlefieldu přijmou tento nový díl zcela jistě s nadšením a výše uvedené řádky, jsou pro ně vlastně zcela zbytečné, jelikož hru mají dávno předobjednanou a na nový díl se těšili stejně podobně jako fanoušci Call of Duty. Osobně se za fanoušky Battlefieldu modlím, aby nemuseli na nový obsah čekat podobně dlouho, jako tomu bylo v případě SW Battlefront II a Titanfall 2. Možná mělo EA hru ještě o měsíc či dva odložit.

Vývojáři: DICE

Vydavatel: EA

Datum vydání: 20. listopadu 2018