Studio Supermassive Games světu přineslo značky jako Until Dawn, LittleBigPlanet nebo Hidden Agenda. Jejich nový počin Bravo Team není první hra, kterou studio vytvořilo pro PlayStation VR. Tumble VR nebo The Inpatient nepatřily mezi špatné kousky, ale díru do světa také neudělaly. Je Bravo Team jen další v řadě nebo se jedná o titul, kterým si Supermassive Games konečně podmaní svět virtuální reality?

Recenzovaná verze: PlayStation 4 Pro + PS VR

Začněme od podlahy, tedy od příběhu. Tomu se Bravo Team věnuje podobně jako to dělají filmy pro dospělé. V naší story jste členem speciálního komanda, které doprovází prezidenta Spojených Států na cestě skrze bezejmennou banánovou republiku. Během vcelku příjemné cesty, kdy vám vaše spolucestující ukazuje fotky svých dětí, vás nečekaně přepadnou rusky mluvící žoldnéři. Vše nasvědčuje tomu, že prezident atentát nepřežil a stejně tak o život přišla i velká část vaší čety. Na živu zůstanete jen vy a jeden váš partner, se kterým se musíte dostat pryč z nepřátelského území. Z nějakého důvodu svůj život nasadí stovky vojáků na to, aby se vám utéct nepovedlo. Proč tomu tak je a co se ve skutečnosti stalo s prezidentem? Příběh je v Bravo Team nedůležitý a bohužel i silně předvídatelný. Skutečnost, že vám celé story nezabere ani 4 hodiny, moc plusových bodíků nepřidá.

Uměla inteligence vašeho bratra ve zbrani nepatří právě mezi ty nejzářivější vlastnosti Bravo Teamu. Naštěstí ho můžete nahradit vaším kamarádem nebo si vyhledat pomocníka online. Spolu si pak můžete kompletně projít příběh nebo změřit své síly v režimu Score Attack. Možnost kooperace je vítanou vlastností u každé hry pro virtuální realitu. Zde je však tato možnost jednou z mála věcí, které drží hru nad vodou.

Grafické zpracování nevypadá úplně špatně, ale v rámci VR se jedná spíše o průměr. Veškerá akce se odehrává v arénách, které se tváří jako otevřený svět. Vaším cílem je dostat se na druhý konec arény a zabít každého, kdo se vám postaví do cesty. Tímto stylem je hra zábavná přibližně první tři úrovně. Ozvučením nás Bravo Team zklamal. Výstřely ze zbraní, hlasové pokyny, dramatická hudba na pozadí,… to a mnoho jiného se nedočkalo lásky, kterou by si zasloužilo a i díky tomu se nedočkáte takového zážitku, který bychom vám za vaše vynaložené peníze přáli. Vývojáři si příliš nelámali hlavu ani s bojovým arsenálem a počtem typů protivníků. Vše byste spočítali na prstech jedné ruky.

Bravo Team lze hrát jak za pomocí pohybových ovladačů, tak i s Dualshockem. Vyzkoušeli jsme obě možnosti a asi bychom vám měli doporučit hrát hru s Move ovladači zasazenými do Aim Controlleru. Pravda je ale taková, že DualShock nabízí srovnatelný zážitek a je tak tedy na vás (za předpokladu, že Aim Controller nevlastníte), zda budete chtít investovat do této utility. Určitě se připravte, že vás ovládání občas pekelně pozlobí a vy budete mít co dělat, abyste při pokusu o kalibraci ovladače nepřišli o život nebo o vybavení obývacího pokoje.

Máme tu tedy slabý a krátký příběh, spíše průměrnou grafiku, špatné ozvučení,… O inteligenci vašich nepřátel raději psát ani nebudeme. Je tedy na Bravo Team něco, co by stálo za vyzdvihnutí? Naštěstí ano! Celou hru se pohybujete jen od úkrytu k úkrytu a zpět. Hra vám nedovoluje jakýkoliv volný pohyb. Při přesunu se kamera přepne do pohledu z třetí osoby a vy sledujete vaší postavu, která si to mašíruje na vámi zadanou pozici. Co je na tom super? Díky tomuto stylu pohybu by vám hra neměla způsobovat žádnou motion-sickness, neboli pohybovou nevolnost. Pokud tedy patříte mezi hráče, kterým pohyb ve virtuální realitě nedělá dobře, zde se obávat nemusíte.

Sečteno, podtrženo, Bravo Team je bohužel jen nepovedená hra s opravdu lákavým trailerem. Pokud byste hledali způsob k odreagování se, ani zde byste své touhy nenaplnily. Dle našeho názoru by měl být Bravo Team bezplatným obsahem každého balení při koupi Aim Controlleru. Jako samostatná hra s cenovkou okolo 1200,- nemá u hráčů příliš velkou šanci na úspěch.

Vývojáři: Supermassive Games

Vydavatel: Sony

Datum vydání: 6. prosince 2018